ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Beste,
Ik ben in het bezit van een Beo4 afstandsbediening die al enkele weken "raar" deed, maar na het vervangen van de batterijen deed deze het weer prima. Sinds enkele dagen werkt het apparaat echter niet meer. Wanneer ik de batterijen er uit haal, en terug in stop, bevind deze zich in de gewone "TV" stand.Wanneer ik nu -eender welke- toets indruk, verspringt de bedinging in de stand "VTAPE" (de tv schakelt zelf ook meteen naar Vtape, er wordt dus wel nog gewoon signaal gegeven). In de stand VTAPE kan ik echter geen andere wijzigingen aanbrengen. Ik ben na (ontelbare pogingen) wel al te weten gekomen dat ik terug naar de "TV" stand kan gaan, door op TV+volume up te drukken, waarna de het tv-toestel ook meteen terug naar de tv-stand verspringt. Ik heb het toestel reeds uit elkaar gehaald en gecontroleerd op eventuele waterschade/uitgelopen batterijen of condensatoren/fysieke schade/..., maar buiten een beetje stof niks tegen gekomen. Het is reeds bij me opgekomen dat het een geblokkeerde button zou kunnen zijn, maar dan zou ik meteen naar de VTAPE-stand moeten verspringen?Hopelijk kunnen jullie me verder helpen! Ik kijk al uit naar jullie antwoorden.Mvg,
Samuel
...maar dat wordt dan wel een geheel nieuw printje, van het nieuwere type Beo4 (dus ook nieuw knoppenmatje in de kit), en dan heb je behalve de kast, display en batterijklep eigenlijk een bijna nieuwe beo4 maar dat kost je wel...
Prijs van de kit een paar jaar geleden ong 85 euro, zal vast niet goedkoper zijn geworden.
Mocht het maken duur zijn, heb ik nog wel een paar beo4's liggen hier voor een paar tientjes. Met AV of DVD toets.
Fl_ip:Alleen het matje die vervangen moet worden is ook gewoon te koop
Dat was vroeger wel zo, maar volgens mij is dat niet meer het geval. Het rubber toetsenmatje is nog wel los leverbaar, maar de contactfolie volgens mij niet.
Dat was mijn punt ook: losse contactfolie, voor zover ooit los verkocht, kon ik jaren geleden al niet meer los kopen, alleen de complete kit.
Opa praat nu al over vroeger: zeker 3-4 jaar geleden...:)
Bedankt voor de veelzijdige antwoorden!Ik heb een matje op de kop kunnen tikken van een persoon die allemaal onderdelen verkocht en hij doet het terug prima.Geweldige community hier trouwens, lang geleden dat ik zo goed geholpen ben geweest!Groeten,Samuel
Domefoil is inderdaad weer leverbaar onder bovenstaand nummer! Maar voor welke versie van de Beo4 deze is durf ik zo niet te zeggen. Ik heb hem besteld en laat het jullie weten, ik heb zelf ook een Beo4 die denkt dat er alleen maar TV bestaat.......