ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
En?
viel het mee?
De Beolab 17 heb ik al wel een paar weken terug gezien, maar de 18 nog niet.
Ook Baak had hem nog niet staan vorige week, maar wellicht inmiddels wel.
Ik vind het knap hoe ze zoveel aansluitngen er in hebben weten te krijgen.
Ben wel benieuwd hoe ze klinken.
Heeft iemand ze al gehoord?
Yes, a couple of times - excelent, far beoynd the BL800x.
No need for a sub for music listening (unless you are in for 'techno misic'.
In a 5.1/7.1 setup this might be different - these soundtracks are mixed with a seperate sub channel.
When you liste to them, try to hear the difference when standing and when sitting - best in 1 meter high, imo.
MM
There is a tv - and there is a BV
Ik heb ze vrijdag mogen beluisteren, het viel me niets tegen. Toen ik vroeg of de subwoofer misschien uit mocht bleek deze al uit te zijn.niets mis mee!
Zit er veel geluidsverschil tussen oude en de nieuwe beolab18?
Ik heb ze ook kunnen luisteren,en wat mij op viel is dat het geluid net leek of het van bovenaf kwam.
Die tweeter zit voor mijn gevoel veel te hoog.
Het had gewoon beter geweest als ze hem hadden weg gewerkt net boven het midden in de luidspreker.
Ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.
Niemand?
Moet ze nog steeds in echt gaan bewonderen en beluisteren. Bij Baak geweest?
Ja,vorige week.
nieuwe subwoofer stond er ook en de nieuwe 4000.
De nieuwe 4000 met dat ice front look ben ik niet zo kapot van,en zo te horen ben ik niet de enigste.
Prima speaker en past wat performance betreft ook prima tussen de BL8000/BL3 en de BL9. Dat gat was gewoon te groot, ook prijstechnisch..
Snap alleen niet waarom ze voor een optische ingang gekozen hebben en niet de coaxiale. Een digitale ingang op de BL17 en BL18 is natuurlijk mooi en was alleen van toepassing op de BL5, maar glasvezelkabels leggen door het huis is zó onpraktisch.
Dacht op de beolab 17 ook digitale coax te gezien te hebben. Digital coax in en uit.
Verder lijkt het sterk op de range die we jaren hebben vanaf de lab 2500. Zelfde tweeter maar grotere bass speaker.
Wel knap hoe het allemaal weer in zo'n kleine behuizing hebben weten te persen. Als je hem optilt, heb je ook gelijk wat gewicht in je handen.