ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Kan iemand mij uitleggen wat dat rubbertje nou eigenlijk doet wat tussen het blikje op de print en de zwarte bol zit. Is dat een soort verbinding met capacitieve werking zoals bij de glasplaten van de Beocenter 9000 (die rubber pieletjes)?
Brengen & Ophalen
Leslie: Kan iemand mij uitleggen wat dat rubbertje nou eigenlijk doet wat tussen het blikje op de print en de zwarte bol zit. Is dat een soort verbinding met capacitieve werking zoals bij de glasplaten van de Beocenter 9000 (die rubber pieletjes)?
Yep, is een geleidend rubbertje die contact maakt tussen het bolletje en de print.
Dank je Blackrix (zoals altijd).
Dus net zoals het principe van de glasplaten die geleidende toets oppervlaktes heeft die dan in aanraking komt met het rubber staafje en daardoor de bediening activeert, zo werkt de LC2 ook? Alleen begrijp ik niet waarom onder het zwarte bolletje een soort van grijsachtig spoor heeft ipv de hele oppervlakte. Behoort het rubbertje dan kontakt te maken met het blikje en het spoor van de zwarte bol?
Hi Leslie Take a look here,from the good old days
You can read Dutch Andy? How are you doing? Long time since we "spoke" :-)
I will read the link with much interest, thanks!
Ha! Can only read Dutch with Angela's help (Google Translate) I'm fine thanks, don't come on Beoworld much these days, just pop in now and again.
Just read it! And I have a post in it as well, the good old days as you mentioned Andy. Cheers..