Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Laser Beosound 9000

rated by 0 users
This post has 9 Replies | 1 Follower

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie Posted: Thu, Dec 12 2013 5:13 PM

Van welk MK type kan de laser van een BS9000 niet meer gerepareerd worden?

Brengen & Ophalen

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Thu, Dec 12 2013 6:23 PM

Heb hier een mk1 met een 12.6 loopwerk/laser. DIe zijn best te krijgen.

De types VAU1255 zijn niet meer te krijgen, of zijn duur. Deze zijn als vervanging door B&O aangeboden in meerdere types dacht ik.

En als die vervangen werd, dan werd ook het decoder/stuur printje vervangen.

Als ik het mis heb, dan word ik wel gecorrigeerd door Blackrix.

Zelf heb er inmiddels al weer meerdere op de rit gekregen. De laser zelf is namelijk niet het probleem. Het probleem zit wel op het pickup elementje, maar dus niet de diode zelf.

Als je een mk3 hebt, dan heb je grootste kans op een type waar de lasre nog wel van te vervangen is. Maar zoals gezegd, mijn mk1 (met mk2/3 software) doet het prima en niet onder voor de hogere types op de glasplaatbevestiging na.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Dec 12 2013 9:39 PM

Wederom is mijn dank groot Beobuddy!

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Dec 13 2013 3:48 PM

Er is iets vreemds aan de hand. Mijn BS9000 reageert niet op het toetsenbord. Ik kan de BS9000 wel inschakelen door een van de cd toetsen in te drukken of de Beo4 te gebruiken. Ben ik iets vergeten?

Brengen & Ophalen

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Fri, Dec 13 2013 5:16 PM

Zit het paneeltje misschien net niet goed?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Fri, Dec 13 2013 6:25 PM

Zonder een powerlink aangesloten speaker staat de BS9000 standaard in optie 0. Een Aopt 1 geven en misschien helpt dat?

Maar ik dacht afaik dat het toetsenbord wel (gedeeltelijk) moet blijven werken. Check DoubleU's suggestie eens. Je moet het toetsenbord onder best een grote hoek insteken en dan pas laten zakken in de houder.

Draai anders het toetsenbord eens om.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Dec 13 2013 8:10 PM

Ik schaam me dood mannen! Toetsenbord zat er inderdaad niet goed ingestoken. Het werkt weer!

Bedankt...

Nu de laser aan de gang zien te krijgen. Enig idee of ik dit klusje zelf kan doen of moet ik dit aan de experts over laten? Ik heb zelf al wat ervaring met lasers uitwisselen van ouverture achtige en de Century maar een BS9000? Enig idee wat de kosten hiervan kunnen zijn?

Brengen & Ophalen

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Fri, Dec 13 2013 9:21 PM

Tja, je komt aardig wat flatcabletjes tegen als je hem uiteen haalt. Het begint met de bovenste verlichte clamp. Die vereist wat handigheid om het mechanisme los te krijgen. Pas als de bovenkant open is, kun je 2 zwarte dekseltjes losschroeven en de printjes met de flatcables loshalen.

Het motortje van het vergrendelingsmechnisme moet je even loshalen met de soldeerbout. Als je alles loshaalt, kun je gelijk het optische detectie oogje schoonmaken en het grote tacho wiel in de clamp schoonmaken. Die bepaalt de stand van de cd als hij stopt.

Pas als je de cd-houder los hebt, zie je welke lasertype erin zit. Welk type BS9000 heb je?

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Dec 13 2013 9:41 PM

Beobuddy, type 2561

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Dec 15 2013 2:34 PM

Beobuddy:
Maar zoals gezegd, mijn mk1 (met mk2/3 software) doet het prima en niet onder voor de hogere types op de glasplaatbevestiging na.

Beobuddy, Ipaul heeft mijn BS9000 in reparatie. Zou je mij de SW upgrade kunnen leveren en zoja wat voor meerwaarde geeft dat aan de BS9000?

Brengen & Ophalen

Page 1 of 1 (10 items) | RSS