ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Het is en blijft toch rumoerig in dealerland.
Er is toch een aantal dealers verdwenen de afgelopen tijd. Nu heb ik in de wandelgangen vernomen dat er weer een dealer verdwijnt, Veldhuizen in Harmelen. Maar tegelijker komt er wel een nieuwe in Rotterdam, met verrassend... diezelfde Veldhuizen.
Zie hier: www.deenseperfectie.nl
Is het dan toch een kwestie van welke dealer de langste adem heeft of wordt het samenwerken met andere, zoals hierboven? Gaan ze het redden met de huidige line-up van producten?
Ik vind die nieuwe serie beolab's bijvoorbeeld toch een voorbeeld dat er ze hard aan blijven werken. Net als met de (goedkopere) system 4
Ik ga Fred toch maar eens een belletje geven om te vragen hoe het vlaggetje er bij hem voor staat....
Vorige week ff langs geweest om de beolab 18 te bekijken en te luisteren.
Hij had het gillend druk!
Hij doet volgens mij ook wel zijn best om klanten te blijven trekken. Workshop's, luidsprekertesten, Wedstrijdjes.
Best een bezig mannetje, altijd een moment voor elke klant. (heb geen aandelen en ik steek nergens veren in )
Zie ook de laatste tijd een verschuiving naar marktplaats, diverse dealers die daar ook bekendheid willen creeëren.
Volgens de dealerlijst op de site van B&O hebben we nu nog maar 44 dealers in Nederland, maar dat aantal klopt niet, Harmelen staat er nog op en Thijsen Zevenaar is oom al gestopt. En B&O denkt volgens mij nog steeds dat klanten van een B&O dealer die met B&O stopt zo naar een andere B&O dealer gaan. De werkelijkheid is dat ze meestal bij hun eigen dealer blijven en gewoon een ander merk kopen.
B&O wil voor 2015 nog maar 20 dealers binnen de BENELUX, vandaar dat steeds meer dealers gedwongen worden samen te gaan werken en anders te sluiten.
In Zuid-Limburg is het op dezelfde manier gegaan. De dealer in Maastricht ging failliet. De dealer in Heerlen en Bunde zijn samen begonnen in Maastricht en hebben hun vestigingen in Heerlen en Bunde gesloten, dus Zuid-Limburg heeft i.p.v. 3 dealers in het zuiden ineens nog maar 1. Veel dealers voegen samen, omdat ze alleen het hoofd niet meer boven water kunnen houden. Ik denk dat het inderdaad een kwestie is van wie de langste adem heeft. Zeer spijtig !
Ook heeft het ermee te maken dat de producten van B&O lang niet meer zo'n hoge kwaliteit bieden, om maar een voorbeeld te geven; heb al 1,5 jaar lang problemen met mijn BeoSound 5 die meerdere malen per dag spontaan aan gaat. Dit probleem kan de dealer niet verhelpen, dus voor een apparaat van +/- €5000 moet je maar nemen dat deze niet naar behoren werkt. Of een BeoVision welke ik soms 3 à 4 keer aan en uit moeten zetten om beeld te krijgen....... Of een Beo 6 die meerdere malen per week uitvalt. Meerdere malen gedacht; ik koop wel een Samsung/Philips/Sony TV, dan kan ik tenminste wel gelijk TV kijken als ik hem aanzet. Hierdoor worden veel klanten teleurgesteld in het merk.
Van de dealer die failliet is gegaan heb ik vernomen dat het heel moeilijk is om met de huidige line-up van producten winst te boeken.
Ik heb gehoord dat de vervanger van de BeoVision 7 niet meer lang op zich laat wachten, wellicht dat dit de verkopen weer een kleine ''boost'' kan geven.
Roermond zit er toch ook nog?
Roermond is er inderdaad ook nog in midden-Limburg.
Beomaster8000: B&O wil voor 2015 nog maar 20 dealers binnen de BENELUX, vandaar dat steeds meer dealers gedwongen worden samen te gaan werken en anders te sluiten.
Dus B&O wil graag klanten kwijt. Toch wel raar, de meeste bedrijven willen graag meer klanten en omzet maken, B&O jaagt alle klanten weg en gooit zo ook zijn omzet weg. Rare manier van bedrijfsvoering.........
8000: Ook heeft het ermee te maken dat de producten van B&O lang niet meer zo'n hoge kwaliteit bieden, om maar een voorbeeld te geven; heb al 1,5 jaar lang problemen met mijn BeoSound 5 die meerdere malen per dag spontaan aan gaat. Dit probleem kan de dealer niet verhelpen, dus voor een apparaat van +/- €5000 moet je maar nemen dat deze niet naar behoren werkt. Of een BeoVision welke ik soms 3 à 4 keer aan en uit moeten zetten om beeld te krijgen....... Of een Beo 6 die meerdere malen per week uitvalt.
Ook heeft het ermee te maken dat de producten van B&O lang niet meer zo'n hoge kwaliteit bieden, om maar een voorbeeld te geven; heb al 1,5 jaar lang problemen met mijn BeoSound 5 die meerdere malen per dag spontaan aan gaat. Dit probleem kan de dealer niet verhelpen, dus voor een apparaat van +/- €5000 moet je maar nemen dat deze niet naar behoren werkt. Of een BeoVision welke ik soms 3 à 4 keer aan en uit moeten zetten om beeld te krijgen....... Of een Beo 6 die meerdere malen per week uitvalt.
Vreemd gedrag. Dergelijke kllachten heb ik nog niet eerder gehoord. Uit de combinatie van de klachten zou ik mij afvragen of je geen last hebt van stoorpulsen op het net. Een BS5 die spontaan aan gaat, moet toch op 1 of andere manier worden getriggerd.
Mijn eerste gedachte gingen ook uit naar stoorpulsen op het net, maar volgens de dealer was dit niet het geval. De BeoSound gaat niet alleen vanzelf aan en uit. Hij vertoont nog een merkwaardig probleem, als de BeoSoumd 15-30 minuten aan staat op de radio bron, komt ineens het geluid van de bron CD er met een hoog volume doorheen. Hierdoor schrik je heel erg. Als ik de BeoSound dan weer uit en aanzet blijft het probleem weer 15-30 minuten uit. Ook dit probleem is zogenaamd niet te verhelpen. De dealer heeft het apparaat in de winkel gezet om het zelf uit te testen, en hij had hetzelfde probleem bij hem in de winkel. Ik ben de BeoSound toen 2-3 maanden kwijt geweest, door het testen van de BeoSound in de winkel, en heb hem daarna weer terug gekregen. Het moederbord van de BeoSound is toen vervangen, maar de problemen bleven. Hierdoor is het plezier van dit fraaie muzieksysteem volledig verdwenen. Ik zou hem niet nog eens kopen, dat is een ding wat zeker is.
Inderdaad, 2-3 maanden kwijt is wel erg veel. Ondanks dat de dealer het probleem in de winkel had, vraag je je dan wel af of dat inderdaad zo was... Als ik lees dat je BS5 spontaan aan gaat, zou ik als eerste denken dat het ML-systeem door de TV een commando ontvangt om aan te gaan. Je zei zelf al dat de TV ook problemen heeft. Om dat uit te sluiten, waarom de BS5 niet in zijn geheel van de ML loskoppelen, in A.OPT1 zetten en eventueel een speaker rechtstreeks op de Beomaster aansluiten.
Met spontaan aan wat bedoelen jullie daarmee.
Als mijn beosound 5 een update binnen krijgt gaat hij ook aan,luidsprekers blijven uit.
Na de update gaat hij weer uit.
Sorry voor de late reactie. Drukke periode net voor de kerst.
Met spontaan aan en uit gaan, bedoel ik dat alleen het display aangaat. Het display is dan verlicht en staat aan en het rode ledje knippert dan. De BeoSound loskoppelen van het ML systeem is ook geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Toevallig vandaag bijgehouden hoevaak hij vanzelf aan is gegaan, en kwam uit op maar liefst 7 keer !
Sorry hoor, maar als ik dit zo lees, zou het dan niet van service getuigen als deze 5 vervangen wordt door een nieuwe?
Kom op. Je betaalt een vermogen voor dat ding, dan mag je toch ten minste verwachten dat het normaal functioneert?
Dat is mijn mening ook, maar jammer genoeg niet die van de dealer. "Alles wat we konden doen, hebben we gedaan" werd mij verteld.
Fijne kerstdagen voor iedereen !!
Er eens bij een andere dealer naar laten kijken?
Ook voor jou fijne dagen.
Als het produkt nog in de garantie valt, moet een dealer dat vergoeden. Europees consumentenrecht: Bij defecte apparatuur zijn er drie mogelijkheden:
1. Het product wordt gerepareerd.
2. Je krijgt je geld terug.
3. Een nieuw product.
De keuze is aan de dealer, maar er moet wel wat gedaan worden.
Ook buiten de garantie heeft een consument nog een paar rechten. De garantie blijft namelijk doorlopen gedurende de "gemiddelde" levensduur van een apparaat.
Stel: Je hebt een garantie van twee jaar, maar hij gaat kapot na drie jaar. Je kan verwachten dat dit apparaat minimaal vijf jaar meegaat. De garantie blijft dan gewoon doorlopen. Er kan wel bijbetaling worden gevraagd wegens afschrijvingen e.d.
Dit laatste is natuurlijk wel een groot discussiepunt, maar het staat wel in het europees consumentenrecht.
Het apparaat is pas 1,5 jaar oud. En is ook in reparatie geweest bij de dealer die hem geleverd heeft. Alleen deze dealer is sinds een paar maanden failliet gegaan, dus moet ik nu bij een andere dealer voor de service gaan. Alleen het probleem hierbij is, dat als iets niet werkt. Ik dan een bedrag moet betalen om hem op te komen halen etc. Dit is zeer begrijpelijk, maar toch als je een flink bedrag hebt betaald, en dan nog enige tijd garantie hebt, en je dan toch moet betalen voor service, is vervelend.
Een beetje dealer zal je graag helpen.
Het is logisch dat als er geen probleem is met het apparaat je de vervoerskosten zal moeten betalen. Maar uit je verhaal blijkt dat er gewoon een probleem is met de beosound 5.
Neem eerst telefonisch contact op met een dealer, leg de hele situatie uit. Een beetje dealer zal je dolgraag helpen.
Hou ons op de hoogte a.u.b.
Verzendkosten en voorrijkosten vallen niet onder de garantie, dit is een service de de dealer kan geven. Je eigen dealer zou dit dus zelfs in rekening kunnen brengen, ik heb dit alleen nog nooit meegemaakt. Een andere dealer zou dit wel kunnen berekenen, deze krijgt van B&O ook alleen een vergoedingvoor de reparatie, niet voor de overige kosten. Dat hij iets rekent voor verzenden en ophalen kan ik me voorstellen, hij heeft de installatie niet verkocht en er dus ook geen marge op gemaakt. Bij hem moet de kachel ook blijven branden!
Ik heb contact gehad met een paar dealers. Ik snap het zeker dat ze een bedrag rekenen voor transport kosten etc. Maar ze rekenen over het algemeen een stevig bedrag. Dat toch behoorlijk oploopt voor ieder product wat onder garantie nagekeken moet worden. Ik zal toch ondanks de extra kosten op een van hen over moeten gaan.
Ik houd jullie op de hoogte !
De laatste die er voor die kosten zou moeten opdraaien zijn natuurlijk de dealers. Zij moeten voor de winstmarge al alle service verlenen. De apparaten zijn dusdanig ingewikkeld geworden, dat ze t.o.v. vroeger veel meer tijd kwijt zijn aan het installeren van deze machines.
Het minste wat B & O Benelux zou moeten doen is het betalen van de vervoerskosten bij een defect apparaat. Zeker als het in de garantie valt. Maar ja, Nederlandse importeurs en service....
Tsja, vroegâh, toen er in Nederland nog een zelfstandige importeur was, was er een eigen expeditie die bij het leveren van nieuwe producten ook de reparaties meenam en terugbracht. En die jongens wisten ook wat ze vervoerden en hoe ze er mee om moesten gaan.
Zit er al meer leven in de Beosound 5?
Heb je toevallig gekeken naar de energiestand in het servicemenu?
Op welke manier heb je de BS5, op een tafelstand of voet? Wellicht een kabel/connector probleem in de onderzijde van de BS5?
Beste Beobuddy,
Sorry voor de late reactie. Had een paar dagen niet op het forum gekeken.
De energie besparingsstand staat uitgeschakeld op de BeoSound 5. De BeoSound staat op een tafelstandaard op het dressoir. Ik heb een tijd geleden van de dealer een 'leen' display gehad, en daarbij had ik hetzelfde probleem. Dat sluit het probleem van een kabel/connector probleem in de onderzijde uit.