Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Bluray connecteren met Beovision 6

rated by 0 users
This post has 14 Replies | 1 Follower

benjarys
Not Ranked
Posts 12
OFFLINE
Bronze Member
benjarys Posted: Mon, Apr 16 2012 4:44 PM

Dag iedereen,

Een tijdje geleden heb ik op deze site de wonderlijke eerste prijs gewonnen (!):

een BeoVision 6 22"

Nu zit ik met het volgende... Ik probeer een blurayspeler (sony s470) aan te sluiten en dat lukt tot hiertoe enkel met een composiet kabel (zo een gele). Ik heb al van alles geprobeerd om een beter beeld te krijgen:

hdmi kabel naar hdmi-dvi koppelstuk

yuv (rgb) kabel (component) naar scart

hdmi naar dvi kabel

Geen van bovenstaande connecties leidde tot een signaaloverdracht.

Wie heeft hier ervaring mee en wat doe ik verkeerd? Ik heb al meer dan 50 euro gespendeerd aan kabels, dus misschien ligt het aan een instelling ofzo.

Dank u

 

Benjamin

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Mon, Apr 16 2012 8:49 PM

Nog gefeliciteerd met je prijs!

 

De BV6-22 heeft een DVI ingang (PC) die wel hogere resoluties aankan, maar geen HDCP ondersteuning heeft. Dit in tegenstelling tot de BV6-26 waar een extra kit voor was te bestellen, zodat je wel een Blu-Ray of Apple kan aansluiten op de DVI.

De DVI op de BV6-22 kan eigenlijk alleen maar gebruikt worden voor een pc. Dan heb je een leuke monitor voor je met een beregeluid..

Eventueel een converterkastje van DVI/component naar VGA (heb ik dacht ik nog liggen ergens) zou wel kunnen werken.

benjarys
Not Ranked
Posts 12
OFFLINE
Bronze Member
benjarys replied on Tue, Apr 17 2012 12:03 PM

Hey,

 

dank alvast voor je reactie.

Dat converterkastje is van VGA naar DVI? Dan zit ik wel nog met het probleem dat ik geen HDMi naar VGA -of RGB component naar VGA-kabel heb.

Heb je dat al eens uitgetest op een Beovision 6 22? Want daar is zeer weinig plaats, zelfs voor een gewone DVI kabel.

Kan u mij laten weten of het werkt?

Wat bij mij wel werkte en dat is vreemd: een mediahub Western Digital HD TV met HDMI naar DVI kabel. En toch werkt dezelfde kabel niet met mijn blurayspeler...

Wat denkt u?

 

Benjamin

Fl_ip
Top 500 Contributor
Posts 160
OFFLINE
Bronze Member
Fl_ip replied on Tue, Apr 17 2012 10:58 PM
Of je hebt de resolutie te hoog staan waardoor er geen beeld uitkomt?
benjarys
Not Ranked
Posts 12
OFFLINE
Bronze Member
benjarys replied on Wed, Apr 18 2012 2:21 PM

Ja dat heb ik ook al geprobeerd... de resolutie aanpassen als ik via composiet ben aangesloten en dan overschakelen naar de dvi aansluiting.
Ik kan immers de resolutie niet aanpassen als ik geen beeld heb...
Ik vind het raar dat van rgb naar scart ook niet werkt, dat lijkt me nochtans een redelijk eenvoudige verbinding.

Beoik
Not Ranked
Posts 26
OFFLINE
Bronze Member
Beoik replied on Sat, Apr 21 2012 9:58 PM

Ik heb hetzelfde probleem met een bv6 22 en een appletv3 . Heb het nu aangesloten via een hdmi naar dvi converter maar dat geeft problemen met de hdcp beveiliging met een deel vd content. Zou een hdmi naar composite converter dit oplossen of geeft dit evengoed problemen met de hdcp?

Is dit bijv iets. 

http://www.fabertronics.nl/audio-video/omvormers/hdmi-naar-composite-composite-converter-huismerk.html

Of gaat de beeldkwaliteit hier erg van op achteruit?

Beoik
Not Ranked
Posts 26
OFFLINE
Bronze Member
Beoik replied on Sat, Apr 21 2012 9:58 PM

Ik heb hetzelfde probleem met een bv6 22 en een appletv3 . Heb het nu aangesloten via een hdmi naar dvi converter maar dat geeft problemen met de hdcp beveiliging met een deel vd content. Zou een hdmi naar composite converter dit oplossen of geeft dit evengoed problemen met de hdcp?

Is dit bijv iets. 

http://www.fabertronics.nl/audio-video/omvormers/hdmi-naar-composite-composite-converter-huismerk.html

Of gaat de beeldkwaliteit hier erg van op achteruit?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sun, Apr 22 2012 11:44 AM

Dat kastje zorgt voor een overgang van HDMI naar composiet of S-VHS videosignaal.

Omdat het kastje HDCP compatible is, zal elk aangeboden signaal worden omgezet. Ik verwacht dat ook het Apple TV3 prima wordt omgezet.

Maar elk signaal wordt drastich terugggebracht in kwaliteit van HD naar SD, dus kwaliteitsverlies. Nou is dat niet zo erg op een avant of BV3. Maar als je HD (ready) resolutie kunt hebben zoals je BV6-22, dan is dat zonde.

De BV6-22 kan overigens ook geen component aan. Dus hogere resoluties dan SD via de scart gaat dan ook helaas niet lukken.  

Je moet dan ook op zoek naar een converter van HDMI naar VGA of component met behoud of omrekenent naar de resolutie 720p, 1080i of 1080p.

benjarys
Not Ranked
Posts 12
OFFLINE
Bronze Member
benjarys replied on Wed, Apr 25 2012 8:53 AM

Werkt die apple tv voor de rest? Ik bedoel geeft hij niet-hdcp materiaal goed door aan de Beovision 6?

 

Tussen haakjes, omzetting van je signaal naar composite lijkt me géén goede oplossing. Dat is juist wat ik probeer te vermijden. Composiet geeft de minste kwaliteit, dus ik zoek naar component, hdmi, dvi of andere mogelijkheden.

benjarys
Not Ranked
Posts 12
OFFLINE
Bronze Member
benjarys replied on Wed, Apr 25 2012 8:53 AM

Werkt die apple tv voor de rest? Ik bedoel geeft hij niet-hdcp materiaal goed door aan de Beovision 6?

 

Tussen haakjes, omzetting van je signaal naar composite lijkt me géén goede oplossing. Dat is juist wat ik probeer te vermijden. Composiet geeft de minste kwaliteit, dus ik zoek naar component, hdmi, dvi of andere mogelijkheden.

benjarys
Not Ranked
Posts 12
OFFLINE
Bronze Member
benjarys replied on Wed, Apr 25 2012 8:53 AM

Werkt die apple tv voor de rest? Ik bedoel geeft hij niet-hdcp materiaal goed door aan de Beovision 6?

 

Tussen haakjes, omzetting van je signaal naar composite lijkt me géén goede oplossing. Dat is juist wat ik probeer te vermijden. Composiet geeft de minste kwaliteit, dus ik zoek naar component, hdmi, dvi of andere mogelijkheden.

Beoik
Not Ranked
Posts 26
OFFLINE
Bronze Member
Beoik replied on Thu, Apr 26 2012 8:33 PM

Ja werkt verder prima, YouTube,muziek,foto's, enz allemaal prima te bekijken. Je kunt ook de huidige apps voor tv zenders bekijken maar zodra je een programma wilt starten houdt het op. Filmtrailers kun je bekijken maar huren heeft geen zin want deze zijn niet te bekijken. Maar voor €109,00 een leuke aanvulling. Je hebt echter nog wel een converter nodig om geluid te krijgen aangezien de hdmi naar dvi geen geluid doorgeeft

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Thu, Apr 26 2012 9:19 PM

Beoik:

Filmtrailers kun je bekijken maar huren heeft geen zin want deze zijn niet te bekijken. 

Kan al een dik half jaar hoor! Smile

 

Beoik
Not Ranked
Posts 26
OFFLINE
Bronze Member
Beoik replied on Thu, Apr 26 2012 10:01 PM

Niet op een bv6 22 ivm de hdcp beveiliging 

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Fri, Apr 27 2012 5:57 AM

Ah, op die manier. Embarrassed

 

Page 1 of 1 (15 items) | RSS