ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
In de woonkamer staat een Beovision 7. Nu wil ik daarop een digitale ontvanger van Ziggo aansluiten. Ik zoek om een manier om toch met de Beo 4 bediening de ontvanger te bedienen. Tevens staat in een andere ruimte een Beocenter 6 welke met elkaar gekoppeld zijn. Nu moet het niet zo zijn dat op tv A een digitale zender wordt bekeken en deze ook doorgegeven wordt aan tv B. Tv B moet zijn eigen zenders kunnen kiezen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Op elke TV een eigen ontvanger, dan kan er onafhankelijk van elkaar naar verschillende zenders worden gekeken. Beide TV's zijn voorzien van een PUC. Dit is een stukje elektronica in de TV waarmee ontvangers van een ander merk kunnen worden bediend met een Beo4. Er moet wel een IR zendoogje op de ontvanger worden geplakt. De vraag is alleen of de gebruikte ontvanger door B&O is ondersteund en of de juiste software voor de ontvanger in de TV zit, maar dat kan de dealer eventueel verzorgen.
Beide BV's zijn te programmeren met de Cisco 8455 of 8485 ontvanger. Andere vrije ontvangers, zoals Humax-jes zijn ook te programmeren in de PUC van de BV7 of BV6.
Als je de ontvanger middels scart aansluit, dan kun je in de 2e ruimte eventueel ook over de decoder in de 1e ruimte beschikken. Handig als het een ontvanger betreft met opnamemogelijkheden.
Begrijp ik goed dat de scart-kabel nodig is om het aangesloten apparaat ( in dit geval DTV decoder) in een 2e ruimte te kunnen gebruiken? M.a.w.: als alleen via een HDMI-kabel (zonder extra scart-kabel) wordt aangesloten, kan het apparaat NIET in een 2e ruimte worden gebruikt?
Dacht altijd dat daarvoor alleen de masterlink kabel nodig is
Ja, precies.
Alleen het analoog aangeboden beeld op scarts en dergelijke worden via de RF coax kabel verdeeld.
De system 3 heeft dus geen interne digitaal naar analoog omzetter voor het beeld. De masterlinkkabel draagt een eventueel stereosignaal van de zender of bron en verstuurd de bedieninginstructies.
Zodra er gebruik gemaakt van de linkmogelijkheid vwb beeld is het in eerste instantie ook altijd mono. Middels de AV instructie kun je dan alsnog het stereo audiosignaal horen. Altijd interessanter bij het bekijken van muziekprogramma's. Voor praatprogramma's bied het geen meerwaarde.