ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Goedendag,
Na ruim 20 jaar audio hobby met verschillende merken (musical fidelity, densen, naim, meridian en nu linn) gezwicht voor de looks, de mots en de bediening van de beosound 5 encore. Deze vervangt mijn vorige netwerkspeler de linn majik ds. Ik wil deze graag aansluiten op mijn huidige apparatuur. Na veel lezen de volgende configuratie gekozen:
Encore via powerlink (soundsheavenly high end cable) naar almando powerswitch (combineren b&o apparatuur en non b&o (mijn tv)
loewe tv via powerlink/rca adapter naar almando powerswitch
almando powerswitch via powerlink /rca kabel (soundsheavenly) naar line in eindversterker (linn majik 2100)
eindversterker naar Sonus Faber cremona auditor M
Ingang encore heeft voorrang. V geluid enkel indien encore uit is. Dit werkt allemaal naar behoren.
Vraag:
Na aansluiten van de encore op de switch krijg ik een brom op de luidspreker. Deze is zelfs hoorbaar als de encore in stand-by staat (word niet harder bij opschroeven volume). Encore ook rechtstreeks op de versterker aangesloten zelfde euvel! Switch waarschijnlijk niet de oorzaak.
Wat geprobeerd: encore in ander stopcontact, geen effect
TV kabel eruit gehaald om te kijken of dat de oorzaak is, geen effect
encore aangesloten via hoofdtelefoon (brom veel minder maar indien oor op de speaker wel hoorbaar)
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn. Het moet mijn inziens mogelijk zijn om de beosound op de eindversterker aan te sluiten?
Tevens bij bij uitzetten tv in stand-by of helemaal uit een pop te horen (bij inschakelen niet!). Tv rechtstreeks aangesloten op de eindversterker zelfde euvel. Wederom lijkt de switch hier niet de boosdoener.
Ps. De sound is goed te noemen. Eerlijk is eerlijk het heeft iets minder dynamiek en detail als de linn ds echter de beosound komt een heel eind en ik vind het apparaat mooi.
Wat denken jullie? Verder puzzelen of mijn linn en SF speakers verkopen en voor de beolab 18 gaan voor optimale match.
ik hoor het graag.
alvast bedankt Edwin
De symptonen lijken in eerste instantie toch op aardlussen. Verkeerde massa van de powerlink genomen vanaf de encore, of 2 massa's bijeen geknoopt waar het niet hoort.
Verder vind het geen objectieve vergelijking, omdat er powerlinkswitch als schakel ertussen zit. Hoe is het geluid als je een vergelijking zou maken met de encore direct op de eindversterker?
Waar regel je het volume mee? Met de encore of met de eindversterker?
Beobuddy,
Bedankt voor jouw reactie. Ik denk ook aan massa probleem. Daarom al geswitcht van stopcontacten ed.
De encore heeft maar 1 powerlink en de kabel kan maar op 1 manier worden aangesloten toch?
Inzake de vergelijking:
Uiteraard heb ik de encore eerst twee dagen beluisterd rechtstreeks op de eindversterker (brom bij geen volume ook aanwezig). Ik kon zelf geen verschil waarnemen tussen rechtstreeks en via de powerkink switch. Deze switch werkt op de powerlink ingang ook als pure "pass through". Ik heb deze switch nodig om naast mijn encore ook mijn tv aan te sluiten zonder gebruik te maken van een voorversterker (vind ik niet handig dan heb je 2 volumeregelaars). Ik wil het volume van mijn muziek op de encore regelen en volume tv via de tv. Vandaar rechtstreeks aangesloten op een eindversterker (deze heeft heen volumeregeling).
Ik wacht nog op een beter afgeschermde adapter rca/powerlink (aansluiting tv) om alles uit te sluiten.
Groet,
Edwin