Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Defekt CD drev på BeoSound 3200

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 1 Follower

ChicoTaco
Not Ranked
Posts 1
OFFLINE
Bronze Member
ChicoTaco Posted: Tue, Jan 21 2014 1:12 PM

CD Drevet på min BS 3200 fungerer ikke. Aut. værksted i Vejle siger 3500-4000 for udskiftning af drev.

Findes der andre reparatører eller kan man mon selv skifte det ???

VH

Jacob

BO
Top 150 Contributor
Halmstad, Sweden
Posts 728
OFFLINE
Bronze Member
BO replied on Tue, Jan 21 2014 2:33 PM

Det är troligtvis lasern som bör skiftes ud.

Trin ett är att finne ud vilken version av CD drev du har. Beosound 3200 har troligtvis en CDPRO2 alt CDPRO2LF. Laser kan köpas på E-bay för en billig peng. Det kan också vara kondensatorer på styrkortet som behöver bytas.

Det finn nogmånga i Danmark som kan hjälpa dig.

//Bo.
A long list...

johndam
Not Ranked
Posts 1
OFFLINE
Bronze Member
johndam replied on Sat, Feb 8 2014 6:06 PM

Har du prøvet at rense laseren med Isopropyl alkohol, hvis du er snild på fingrene kan du skifte laseren selv, prøv Hallenslev Radio & Elektronik

søg efter en ny laser, koster ca. 300 - 400 kr.

jeg har selv udskiftet laseren på min  BC 9300.

Mvh

John

 

 

Anders Jørgensen
Top 200 Contributor
Denmark
Posts 350
OFFLINE
Bronze Member

Velkommen til Beoworld.

Det er den almindelige opfattelse at når en cd afspiller holder op med at fungere så skal lazeren skiftes. På grund fejl og reparation procedure hos forhandlere så er det med til at holde opfattelsen i live.

Hvad er det som gør cd'en ustabil? Her er det nogen gange rensning af lazer hoved eller komponenter, lodninger som med tiden har mistet kraften til at levere det som det nu er beregnet til. Sådan noget ses ikke på af forhandlere. De vil hellere skifte det hele altså moduler og lazer osv.

En research her på Beoworld vil sige det samme og jeg selv benytter CDX samt CD6500 hvor lazer fejl er stadig uhørt. 

Du skal have fat i Martin/Dillen som er moderator har på siden. Han kan lave det og hjælpe dig videre. 

Page 1 of 1 (4 items) | RSS