Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

aansluiten penta 1/ 6601 op b&o 2300

rated by 0 users
This post has 27 Replies | 1 Follower

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s Posted: Sat, Apr 21 2012 9:53 AM

hallo allemaal

ik wil op mijn 2300 een paar pentas type 6601 aansluiten

nu heb ik al een verloop setje voor de kabels aangesloten maar tot mijn spijt krijg ik er geen geluid uit

doe ik iets verkeerds of passen deze penta,s helemaal niet op de 2300

ik hoor graag van iemand

groet peter

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member

Hallo peet44s,

Heb je een kabel van Powerlink naar Line in (Chinch) nu in gebruik? Zijn het Beolab Penta dus met de versterker eronder?

Ik ken alleen de Beolab Penta II. Zit er achter het klepje in de Penta een INPUT schakelaar? Zie foto.

En zit er onder de Penta naast de Line een schakelaar? (ik kan me vaag iets herinneren van een foto)

 

Groet, Robert

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Sat, Apr 21 2012 11:31 AM

ja het zijn de penta 1 met versterkers eronder en ik heb de verloopkabel van powerlink naar chinch en er zit ook een oude din aansluiting (streepje met 3 pinnetjes ) aan

achter het klepje zitten schakelaartjes voor sentiivity /baslevel en rechts powermode

ik heb volgens mij alle mogenlijkheden geprobeerd

groet peter

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sat, Apr 21 2012 2:32 PM

Volgens mij moet je een verloopkabel hebben van speakerlink 3 pins en tulp voor de Penta 1 naar powerlink voor de BC2300, of had je die al? Zit er ook geen switch onder de lab unit voor video danwel audio?

Brengen & Ophalen

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Sat, Apr 21 2012 3:56 PM

de verloop kabel zit er op en er is geen switch onder de lab

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Sat, Apr 21 2012 5:17 PM

Staat je 2300 in optie 1?

A.OPT > 1

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Sat, Apr 21 2012 10:18 PM

ik heb geen idee hoe kan ik dat zien of doen ?

 

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Sun, Apr 22 2012 12:08 AM

Je kunt het zo niet zien, maar als het voorheen op een tv via masterlink was aangesloten staat ie in optie 0.

Ervan uitgaande dat je een beo4 hebt,

- op de afstand standby en list tegelijk indrukken. Op het schermpje van de beo4 staat nu ADD,

- LIST indrukken tot je OPTION ziet en GO

- LIST indrukken tot je A.OPT ziet.

- een 1 inkloppen

De rode led van de 2300 knippert nu een keer en staat nu in option 1

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Sun, Apr 22 2012 8:04 AM

aha klinkt heel goed dit heb ik dus nooit geweten

helaas heb ik de afstandsbediening er niet bij gekregen ik bedien hem met een afstandsbediening van logitech

ik geloof niet dat ik daar deze functies mee kan bedienen

dus eerst opzoek naar een beo 4

ik heb er nu een paar 6000 op spelen en dacht dat het gewoon een kwestie was van omwisselen

bedankt voor zover

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Sun, Apr 22 2012 9:49 AM

In dat geval staat je 2300 dus wel in de goede optie. In optie 0 zou je deze met de logitech ook niet kunnen bedienen, en zou omwisselen geen probleem moeten zijn. Helaas..

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sun, Apr 22 2012 11:33 AM

In princpe moet een verloop van powerlink (din-plug is voldoende) naar cinch voldeonde moeten zijn.

De schakelaar moet dan op "auto" staan. De penta schakelt dan in wanneer er op de cinch muziek wordt aangeboden.

Als dat niet gebeurt, weet je wel zeker dat het een goede verloopkabel is? Het zou zo maar kunnen dat het de 2 verkeerde pinnen zijn van de "opname" (audio-in) ipv de weergave (audio-uit). De middelste pin bovenin is de audio-massa. Die is wel goed Wink

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Sun, Apr 22 2012 12:49 PM

oke 2300 staat in de goede stand

verloopkabels van powerlink naar din zou dan misschien een probleem kunnen zijn

maar deze zijn orgineel gekocht bij de dealer staat ook links en rechts op

ik begin te geloven dat deze speakers gewoon niet op een 2300 kunnen Angry

iemand nog een idee??

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sun, Apr 22 2012 1:30 PM

peet44s:

ik begin te geloven dat deze speakers gewoon niet op een 2300 kunnen Angry

Gooi dat maar overboord.

 

De penta's zijn zeker draaiende te krijgen op een 2300!

Het zou eerder kunnen zijn dat de penta's niet werken zoals het zou moeten. Per slot en met alle respect, zij zijn wel dik 20 jaar oud!

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Sun, Apr 22 2012 1:53 PM

mhhh ik heb ze in goed vertrouwen gekocht en idd niet horen spelen daar de eigenaar de stereo al had verkocht met ook de speakerkabels er bij

dus als ik het goed begrijp 2300 staat goed ,verloopkabels met tulp en 4polig din (treepje met 3 pinnetjes ) moet goed zijn

dus wat rest is de speakers bij iemand anders testen

wat zo eenvoudig leek word al een heel project Big Smile

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Sun, Apr 22 2012 2:52 PM

nu de pentas op een gewone stereo met versterker geprobeerd met de normale speaker aansluiting zwart/rood

wederom geen geluid begin nu het gevoel te krijgen dat ik genaaid ben

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Sun, Apr 22 2012 3:21 PM

peet44s:

nu de pentas op een gewone stereo met versterker geprobeerd met de normale speaker aansluiting zwart/rood

wederom geen geluid begin nu het gevoel te krijgen dat ik genaaid ben

Dat is flink balen......... mijn eerste gedachte gaat uit naar direct de verkoper BELLEN niet mailen en aangeven de boel werk niet. Leg uit wat je allemaal al gedaan hebt. Aandringen op een afspraak wanneer alles retour gaat.... vasthouden.

 

Als de Penta is aangesloten op een "normale" versterker wat voor een kleur geeft het lampje onderaan in de voet weer? Rood/groen/oranje?

In welke regio woon je? Je mag met plezier met me contact opnemen, ik kan bijvoorbeeld advies geven waar je de speaker kan laten nakijken.

Groet, Robert

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Apr 22 2012 3:28 PM

Heb je wel volledig bedrade Powerlinkkabels gebruikt? Deze kabel heeft een diameter van minimaal 3,5mm. Heb je de dunne powerlinkkabel (2,5mm) dan gaat het ook met de verloopjes niet werken.

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Sun, Apr 22 2012 4:22 PM

ik heb ze na gemeten en het zijn idd de dunne kabels

zal eens kijken of ik een paar volledig bedrade kan fiksen

 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Apr 22 2012 4:40 PM

Die zijn nog gewoon leverbaar, ik denk dat daar het probleem zit.....

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sun, Apr 22 2012 7:25 PM

Dunne , dikke powerlinkkabels, het maakt niet uit. Dat is van belang dat anders bijvoorbeeld de mkII en III penta met powerlink niet willen inschakelen bij gebruik van de powerlink.

Dit gaat hier om een mkI. Die heeft geen powerlink, alleen maar speakerlink en cinch voor line-niveau.

Dus bij het aansluiten van powerlink naar cinch (tulp) moet in ieder geval in de stand auto de penta inschakelen zonder aanduiding in het display.

Bij gebruik van de officieële B&O splitter dan gebruik je zowel de cinch als de speakerlink aansluiting, waardoor het display gaat werken.

Poster mag mij ook pm-en. Heb al diverse penta's nagekeken en gerenoveerd. Zie reacties van anderen op het oude forum.

Vraagje: weet je al of je middentoners heel zijn?   

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Apr 23 2012 10:03 PM

Voor zover ik me kan herinneren moet bij gebruik van de adapters de volledig bedrade powerlink gebruikt worden......

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Tue, Apr 24 2012 6:31 PM

Dat kan ik mij prima voorstellen omdat de dikke ook de datalijnen heeft die de splitter doorgeeft aan de speakerlink aansluiting voor de displays.

Voor het inschakelen wordt er gebruik gemaakt van de autosense in de penta.

 

@ Peet44s. Werken de verloopjes wel op de cinch van de 6000's? Ook die zouden moeten inschakelen wanneer er audio op de cinch binnenkomt.

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Tue, Apr 24 2012 6:54 PM

net even geprobeerd de verloopjes werken wel op de cinch van de 6000,s

zou het dan toch aan de kabels liggen ?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Tue, Apr 24 2012 9:41 PM

Nee, dat geeft juist aan dat de penta blokken niet goed/juist werken.

Ook die zouden moeten reageren op het aangeboden audiosignaal op alleen de cinch. Ook zonder de datalink voor de displays.

Wordt helaas nader onderzoeken in de versterkerblokken. Het kan meerdere oorzaken hebben, schakelaartje vuil van binnen, condensatoren aan hun einde om maar wat te noemen.

Maar er branden wel de rode led's aan de voorzijde?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Apr 24 2012 9:42 PM

In welke stand staan de schakelaars achter de klep? Mocht je er toch niet uitkomen, neem dan even contact op met Beobuddy. Hij heeft de nodige ervaring in Penta's en kan je vast verder helpen!

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Wed, Apr 25 2012 5:43 PM

ik heb lle mogenlijke combinatie,s gemaakt met de schakelaars dus ook daar zit het niet in

als ik de stroom erop zet hoor je heel ff een brom uit de speakers waarna er meteen weer serene rust heerst

peet44s
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
peet44s replied on Wed, Apr 25 2012 5:49 PM

de led ,s gaan gewoon branden en als ik op auto zet veranderd de kleur dus dat werkt

ook de displays vertonen geen krimp

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Wed, Apr 25 2012 6:46 PM

Je bedoelt dat je rode brandende leds hebt en die veranderen in groen en toch hoor je niets? Dat zou kunnen duiden op niet goed werkende relais of een ingezakte voeding door slechte tabilisatie waardoor het (voedings)relais niet wil inschakelen.

Page 1 of 1 (28 items) | RSS