ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hoi NL,
Mijn CD5500 las niet meer, hooguit 1 uit de 100 keren. Mijn pogingen om hem te repareren door één van de rubberen ophanging te vervangen uit een donor exemplaar dat ik van Leslie kreeg, hebben tot resultaat dat hij zo nu en dan een hele CD afspeelt, maar soms stopt het afspelen met een harde tik, en daar kan ik me niet bij neerleggen.
Kunnen jullie me misschien verwijzen naar een expert of een thread die mij kan helpen om componenten te vervanging of te repareren? Iemand noemde iets van de blauwe condensatoren, maar ook al kan ik een beetje solderen heb ik nog nooit aan B&O electronica gezeten.
Ik weet zeker dat er veel over te vinden zal zijn, of in de archieven, maar ik kan niet vinden wat lijkt op mijn probleem.
Alvast hartelijk dank voor linkjes en advies ;-)!
Beosound 5 Encore + Beosystem 5500 + S45.2; BV7-40 MKV + BL7.1 + BL14.4+ AppleTV4; various link rooms with MCL2 A or MCL2 A/V + RL60.2 / CX100 / CX50 & Cona / IWS2000; BG4000; Beosystem 1200 + BV1600.
Dit was mijn vorige vraag, maar ik stel hem even op het NL deel omdat ik hem misschien naar iemand kan brengen om me te helpen met de reparatie?
Stuur maar een pm.
Geen probleem denk ik. Heb hier nog wel een decodeerprintje met nieuwe onderdelen liggen om het wat vlotter te laten verlopen.
Je zou kunnen proberen om het beruchte C2103 elco'tje op de decoderprint te vervangen? Kost een paar duppies?
Brengen & Ophalen