Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

BS5 encore N-music config?

rated by 0 users
This post has 9 Replies | 0 Followers

dirk
Not Ranked
Kapellen
Posts 26
Bronze Member
dirk Posted: Fri, Feb 14 2014 3:56 PM

Hallo...ik wordt stilaan gek van die BS5 encore, ik heb al een paar keer me sterk moeten inhouden of ik zou het zo van de muur willen rukken!!

Ik probeer nu al heeeeeel lang om muziek af te spelen via mijn netwerk...wil echt niet werken.

Zal het even duidelijk maken. De BS5E is aangesloten op mijn router met Ethernetkabel, de communicatie loopt, N-radio werkt ( valt wel regelmatig uit ).

Eveneens op deze router staat mijn NAS-schijf  ( +/- 250 Gig muziek), deze werkt ook, is volop bereikbaar via mijn pc's en andere mediaplayers ( zoals bijv. mijn smart-TV ), alleen mijn BS5E..niets.

De instellingen zijn ; IP adres BS5 : 192.168.0.100....klopt, kan ik zien op mijn router.

Gateway IP is...192.168.0.1 ...dit is dus het ip van mijn router...klopt ook want anders zou N-radio niet werken.

DNS server staat momenteel ook ingesteld op hetzelfde routeradres ( 192.168.0.1) aangezien mijn NAS toch ook op deze router hangt.( of moet ik hier het ipadres van mijn  Nas ingegeven?

Wie weet er wat er fout is? Op welke manier moet de muziek op de nas staan ( bijv. in welke mappen en eventuele mapnamen enz...)

Ik heb ook gemerkt dat mijn verbinding voor Netradio  alleen werkt als ik via dhcp ingeschakeld heb gekozen....als ik DHCP uitzet en alles handmatig inzet werkt het niet...vreemd

Ik hoop dat iemand me kan verder helpen, ik heb al tijd genoeg verspeeld aan dit kreng!

Groetjes...Dirk

Ook nog even meegeven dat de Nas Twonky ondersteund, dus zou dit normaal gesproken moeten werken.

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
Silver Member
Carolpa replied on Fri, Feb 14 2014 4:58 PM

DHCP in de BS5e moet vreemd genoeg op "Enabled" staan.

Heb je bij "Music Storage" in de BS5e gekozen voor je Twonky server? Staat de server ook werkelijk aan (probeer <IP-address_nas>:9000 wat krijg je?)

Mijn BS5e is wired aangesloten op het netwerk met een NAS waarop Twonky draait. DHCP staat aan. Bij Music Storage is gekozen voor de Twonky Server. Sinds de intro werkt dit apparaat aldus naar behoren

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Fri, Feb 14 2014 6:06 PM

Het klinkt ook eerder als netwerkproblemen, dan een niet werkende Encore. Die kun je het dan ook niet kwalijk nemen.

Het gebruik van statische ip-adressen en verkeerde dns adressen geven al aan dat er vevelende netwerkproblemen kunnen ontstaan.

Zorg dat je idd de dhcp in de Encore aan zet en dat je de Nas schijf eventueel een vast ip-adres heeft buiten de dhcp range van de router. Of dat ip-adres is exclusief gereserveerd is in de router voor de Nasschijf.

dirk
Not Ranked
Kapellen
Posts 26
Bronze Member
dirk replied on Fri, Feb 14 2014 6:18 PM

Hi Carolpa, bedankt voor je reply.

Ik voel me wel zo dom...ik begrijp niet wat je schrijft:  Ik kan music Storage nergens niet kiezen op mijn BS5E,.

Dan, gekozen voor twonky server?  Ik weet dat mijn nas ( een medion P89634 ) twonky ondersteund doch ik heb dit nog nergens teruggevonden in mijn instellingen of zo. Die Nas staat op mijn netwerk, in diverse mappen zitten oa al mijn mp3 muziek ...die ik kan benaderen en afspelen door al de andere netwerkgebruikers ( zoals mijn smart-tv en pc's )

Dus als ik bijvoorbeeld met deze pc in mijn netwerk ga kijken zie ik die nas-schijf en daarin de mappen met hun inhoud.

Dus wat bedoel je met staat de server werkelijk aan? en tenslotte het ipadres_nas   waar moet ik dat ingeven?

Hartelijk dank voor jullie moeite.

Greetz..Dirk

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
Silver Member
Carolpa replied on Fri, Feb 14 2014 7:14 PM

op de BS5e:

zet de cursor op MODE; zorg dat SETTINGS met het wiel in het midden van het scherm (wiel met de klok mee draaien; nog niet bevestigen met GO)

druk op >>, >>, GO (nb: nu heb je meer opties dan als je direct SETTINGS kiest!)

ga met de cursor naar SERVICE SETTING

kies MUSIC STORAGE (met << of GO)

Kies je Twonky SERVER deze zal een eigen naam hebben (waarschijnlijk staat de BS5e nog op NONE)  bevestig met GO

nu moeten de muziekbestanden ingelezen worden dit kan even duren

Om te controleren of Twonky op je NAS aanstaat kun je op een PC welke in hetzelfde netwerk zit in een browser de volgende URL kiezen:

<ip_adres_van_je_NAS>:9000 (bijvoorbeeld 192.168.0.110:9000) Twonky zal dan waarschijnlijk reageren met een setup pagina in je browser. Echter dit kan geblokkeerd zijn. Dan dien je in de NAS user_interface zoeken naar de instellingen van de Mediabrowser 

succes

dirk
Not Ranked
Kapellen
Posts 26
Bronze Member
dirk replied on Fri, Feb 14 2014 7:39 PM

Hoi ...Er komt leven in de zaak!!

Ik heb eerst de BS5 gereset en terug de fabrieksinstellingen gemaakt.

Dan DHCP nagezien...was ok ( ingeschakeld)

Dan heb ik eindelijk mijn naam van mijn nas teruggevonden...deze ingesteld....is nu aan het laden, zal vermoedelijk toch nog heel lang duren.....veeeeeeel muziek, doch het ziet er goed uit!

Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte

Eddegroot72
Not Ranked
Posts 58
Bronze Member

Muziek van je nas kan je redelijk snel na toevoeging afspelen. Ikzelf heb 1,5tb aan flac bestanden.

je moet wel geduld hebben totdat alle covers zichtbaar worden en totdat MOTS klaar is met zijn berekeningen (duurde bij mij ongeveer 10 dagen!)

succes en geniet van de encore!

dirk
Not Ranked
Kapellen
Posts 26
Bronze Member
dirk replied on Sat, Feb 15 2014 2:38 PM

Oef!!!

Eindelijk werkt het!  Blijkbaar heeft die reset naar fabrieksinstellingen zijn werk gedaan!

Je mag in ieder geval wel stellen dat die BS5 zeker en vast geen plug & play toestel is, helemaal niet gebruikersvriendelijk! ( Maar ja, eens dat het werkt vergeet je snel al die ellende Big Smile )

Ook bedankt voor die info over de mots...ik wist wel dat het lang kan duren maar dagen!!!!!

Wat doet dat ding dan heel de tijd?  Kan er me ook iemand vertellen wat er gebeurt indien ik nu later bijkomende muziek op mijn nas zet, moet ik dan iets doen of gaat alles automatisch? ( Of moet ik bijvoorbeeld mijn N-muziek terug  inlezen ) ook de mots functie...wordt die dan automatisch aangevuld met deze nieuwe nummers of moet je ergens iets zelf starten en hoe lang duurt dat dan?

Groetjes...Dirk

Eddegroot72
Not Ranked
Posts 58
Bronze Member

Ik laat twonkey opnieuw scannen indien ik er bestanden bijzet. Deze zijn dan direct zichtbaar op de encore. Soms even in standbye en dan zijn ze zichtbaar.

dirk
Not Ranked
Kapellen
Posts 26
Bronze Member
dirk replied on Wed, Feb 19 2014 2:23 PM

Zal jullie even op de hoogte brengen van de vorderingen;

Het heeft dus 5 dagen geduurd voordat hij klaar was met mots berekeningen.

Mots werkt nu maar er zijn toch nog enkele zaken die niet in orde zijn, ik vermoed dat er iets niet klopt met de manier waarop de muziek op mijn Nas staat.

Ik heb dus een nas ( medion md 86783 ) die twonky ondersteund doch ik heb zoals jullie voorgesteld hadden eens gekeken naar het twonky ip adres ( ....:9000 )...dat werkt dus niet...geen respons.

Ik lig daar niet zo van wakker aangezien ik twonky nergens anders gebruik , zolang ik mijn muziek van mijn nas maar kan spelen...

Momenteel zit al mijn muziek in mijn nas in de Map " FamilyLibray "...daaronder zit dan de map " Family-Music " en het is deze map dat ik al mijn muziekmappen heb ondergebracht, dus honderden mappen ( telkens één map per CD met daarin dan de diverse mp3 en eventueel een coverafbeelding)  Deze mappen zijn dus bereikbaar voor mijn BS5E doch ik merk wanneer ik op de BS5 aan het zoeken ben naar nummers ik de meeste nummers meerdere keren terugvind alhoewel ik er zeker van ben dat ze maar één keer  in mijn nas in een map heb staan.

ook wanneer ik dus N-music afspeel met mots  worden de meeste nummers 2 keer na elkaar gespeeld.

Wie kan er me vertellen wat de beste manier is om mijn muziek op de nas te zetten, dus in welke mappen en ook waar en hoe de afbeeldingen van de albums/artiesten moeten staan ( losse files ?? )

Groetjes....en alvast bedankt voor de respons!

Page 1 of 1 (10 items) | RSS