Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

WARNING, CONTENT IS PROTECTED, SELECT ANOTHER SOURCE

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 1 Follower

AndreasWiik
Not Ranked
Posts 9
OFFLINE
Bronze Member
AndreasWiik Posted: Sat, Feb 22 2014 7:19 AM

Hei, jeg prøver å koble prosjektoren via Display 2 out DVI-D på min Beomaster 3 (beovision 9), men det virker som den ikke klarer å gjengi digitale bilder. Kun analoge. Når jeg prøver å Vise Apple TV, eller vanlig digital kabel-tv, så kommer denne meldingen på prosjektoren:

WARNING, CONTENT IS PROTECTED, SELECT ANOTHER SOURCE. 

Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan få koblet min prosjektor til tven, da jeg er avhengig av å bruke Beovision 9 som lydkilde. 

Noen forslag?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hej Andreas,

et DVI-D stik kan udelukkende overføre digitale signaler!

Det lyder som et typisk HDCP-problem. HDCP er den kryptering, der skal til for at afgøre om indholdet fra et apparat må afspilles på et andet?

Er din projektor HDCP-kompatibel?

Hvilket kabel/hvilken indgang bruger du på den?

MM

There is a tv - and there is a BV

AndreasWiik
Not Ranked
Posts 9
OFFLINE
Bronze Member

Hei og takk for tilbakemelding!

Projectoren er en Projectiondesign F1+. Den har en DVI inngang. Jeg har brukt en overgang i begge ender, DVI til HDMI, da jeg ikke hadde noen DVI kabel. Jeg har koblet projektoren direkte til Apple Tv, og dette fungerer utmerket. 

Jeg har forsøkt å overføre både bilde fra en TV boks, og fra Apple TV, og da får jeg samme beskjed. Warning, cont.... Disse er begge koblet inn i Beomaster 3 med HDMI. Hvis jeg bytter over til "TV" på fjernkontrollen, der ingen antenne er koblet inn, vises det svart/hvitt skurring på TV, og dette bilde kan jeg overføre til prosjektoren. Dette er jo da et analogt signal. 

Hvis ikke jeg finner en løsning på dette, så må jeg kjøpe en HDMI splitter og kjøre for eksempel Apple TV til både projectoren og TV, og P.MUTE på Beovision 9. Dette vil vel fungere?

Så lenge projectoren fungerer direkte med Apple TV, så kan det vel ha noen betydning om projector er HDCP godkjent eller ikke?

Finnes det en løsning på dette problemet, eller er HDMI splitter eneste utvei?

Page 1 of 1 (3 items) | RSS