ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Even in het kort mijn opstelling:Heb in de meterkast een NAS van Synology DS213+ met daarop FLAC bestanden Iphone 5 Playmaker met daarop aangesloten 2 x Beolab 3
Ik ben eerlijk gezegd een leek in dit, dus schiet me niet gelijk lek als ik gekke vragen stel ;-)
De FLAC bestanden worden via Airplay op mijn speakers afgespeeld maar hoor niet goed verschil met MP3 bestanden.
Enig idee wat hier ontbreekt in deze opstelling ? Moet hier nog een DAC tussen ? Kan dat draadloos als de NAS bijvoorbeeld een USB DAC ondersteund, of moet die bij de playmaker of.. ?
Hoe kan ik de geluidskwaliteit verhogen ?
Heel wat vragen, maar hoop dat jullie me hiermee wat verder kunnen helpen ?
sq2002: De FLAC bestanden worden via Airplay op mijn speakers afgespeeld maar hoor niet goed verschil met MP3 bestanden.
Ik zou je wel willen helpen, maar kan dat niet omdat ik niet opdezelfde wijze stream/afspeel.
Goede kwaliteit mp3's met bijvoorbeeld een bitrate van 320Kb/s zijn lastig te onderscheiden van de flac bestanden.
Verder ben ik benieuwd of de iPhone 5 met de flac-bestanden om kan gaan. Worden deze bestanden eerst geimporteerd in iTunes of zo? Zo ja, vindt er dan een conversie naar een apple format plaats?
De gebruikte DAC zit op dit moment in de playmaker en wordt toch wel gezien als een betere variant dan bijvoorbeeld in een airport express.
Die laatste heb ik wel, maar ben daar zeker niet tevreden over.