Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

En maar blijven proberen!

rated by 0 users
This post has 29 Replies | 1 Follower

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie Posted: Sat, Apr 28 2012 8:23 PM

Beolab 5 op Marktplaats!

Blackrix, doe er eens wat aanStick out tongue

Brengen & Ophalen

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sat, Apr 28 2012 9:26 PM

Blijkbaar zijn er toch nog mensen die hier in trappen.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sat, Apr 28 2012 10:09 PM

Leslie:

Beolab 5 op Marktplaats!

Blackrix, doe er eens wat aanStick out tongue

Thorsten Braemer, Sebastian Faust, Peter Schwarzer, allemaal dezelfde oplichter, actief in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Ierland en waarschijnlijk nog wel meer landen. Is alweer gemeld aan Marktplaats, ik heb er zelfs al een directe lijn over met een medewerker van Marktplaats. Advertentie staat overigens ook al weer op 2dehands.be, alleen hebbben die de snelheid van reageren van iets diks dat heel langzaam door een trechtr gaat. Het lullige van dit soort dingen is overigens dat er geen overheidsinstantie is die hier ook maar iets aan doet, dus het is een lucratieve handel. Je kan dit zelfs beter doen dan te hard rijden, de kans dat je wordt gepakt voor deze manier van oplichten is vele malen kleiner dan het gepakt worden voor te hard rijden.....

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sat, Apr 28 2012 10:31 PM

Had het eigenlijk niet willen vertellen maar een paar dagen geleden ben ik ook "slachtoffer" geweest van oplichting!Embarrassed

Op Marktplaats heb ik een "gezocht" advertentie geplaatst voor een defecte BC2300. Kreeg reactie van een zekere D. Smit die er een te koop had. Ik heb 'm aan de telefoon gehad en deze was direct bereid om het op te sturen want persoon in kwestie woonde in Uithuizen (noord Groningen, uiterste puntje) en hij gaf me zelfs z'n adres. Veel te ver om te rijden! Uiteraard wel even google maps gebruikt om het adres te verifieren, het klonk bijna vertrouwd! Uiteindelijk heb ik het voorstel gedaan om eerst de helft te betalen (ging om 100 euro, dus 50 euro eerst) en bij ontvangst de andere helft. Hij zou het dezelfde dag nog versturen als ik via een screenshot aan kon tonen dat het betaald was. In alle gauwigheid betaald maar daarna had ik toch het gevoel dat er iets niet helemaal klopte. Ik Google de naam D.Smit en direct daarna vulde Google het aan met oplichting. Nee he, het zal toch niet! Ja hoor, ook het schijnbaar bekende ING nummer waar ik het geld op had overgemaakt verscheen op Google.

Achteraf had ik ook gezien dat persoon in kwestie maar 1 dag actief was op Marktplaats.

Wees dus gewaarschuwd!

Brengen & Ophalen

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sat, Apr 28 2012 10:50 PM

Zo doe ik het ook altijd.

Het is en blijft gewoon link dat Marktplaats.

bedankt voor de waarschuwingYes - thumbs up

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Apr 29 2012 10:07 AM

Op zich is Martplaats niet link, een aanbieder kan link zijn. In het geval van oplichting altijd aangifte doen. 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 29 2012 10:11 AM

Schiet je daar wat mee op,je bent dan alleen je kostbare tijd kwijt,ze doen er toch niks mee.

Volgens mij is het water naar de zee dragen.

Ze hebben alleen maar tijd om stiekem te laseren achter een boom.

pacificocean
Top 500 Contributor
Posts 100
OFFLINE
Bronze Member

Als niemand aangifte doet, wordt het zeker geen prioriteit. Dus altijd aangifte doen.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sun, Apr 29 2012 4:10 PM

Ik deel helaas "Koning" z'n mening en heb voor die 50E dan ook geen aangifte gedaan. Stom, ik weet het maar wat voor moeite je moet doen voor 0,0 resultaat. Eigen schuld dikke bult, laat ik het daar maar op houden! Ik zat me net te bedenken dat ie D.Smit me ook nog eens helemaal naar Groningen had kunnen laten rijden als ik het perse op had willen halen. Had ik mooi voor lul gestaan, aankomend bij een adres van onwetende mensen. Pffff, wat een tuig en dan heb ik er notabene ook nog mee gesproken.

Brengen & Ophalen

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 29 2012 4:19 PM

Het zijn gewoon vuile honden, sorry voor mijn taal gebruik maar ik heb er geen andere woorden voor over.

Het gewoon snel vergeten en het maar zien als 'lesgeld'

pacificocean
Top 500 Contributor
Posts 100
OFFLINE
Bronze Member

Het is een kleine moeite hoor om aangifte te doen. Het kan gewoon online. Zie de link  hieronder.

https://www.mijnpolitie.nl/aangifteio.shtml

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sun, Apr 29 2012 4:33 PM

Dank je wel Koning. Marktplaats is best wel een leuke plek om spullen te kopen en te verkopen. Maar ja, af en toe zit wel dat tuig er tussen. Ik heb de laatste jaren heel veel gekocht en verkocht en helaas hebben ze mij "eindelijk" een keer beet.

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Apr 29 2012 6:07 PM

Ik ben het ook wel met Koning eens, criminelen worden alleen gepakt als ze per ongeluk te hard rijden. Voor echte criminaliteit heeft de politie geen tijd. We hebben hier al Burgernet, burgers die het werk doen van de politie. Moet niet gekker worden. Als dank worden deze burgers direct bekeurd als ze een fractie te hard rijden.......... Maar aan de andere kant, ik zou wel altijd aangifte doen. Ome Agent kan dan nooit zeggen dat hij het niet wist en als er voldoende aangiftes over een oplichter komen is de kans wel groter dat er iets gebeurd! 

Ik moet ook aangeven dat de politie er vaak ook weinig aan kan doen, ze worden door hogerhand gestuurd. Voor een agent is het ook echt wel flink frustrerend als ze bijvoorbeeld iemand voor een vergrijp hebben opgepakt en deze persoon allang weer op straat loopt als ze nog bezig zijn met het papierwerk van de arrestatie. 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, Jun 13 2012 5:27 PM

En onze vriend is weer eens actief op Marktplaats, alleen biedt hij nu een set BeoLab 9 aan voor €4700,-- en woont hij in Hoorn: http://link.marktplaats.nl/568980810 . En natuurlijk staat dezelfde advertentie ook weer op 2ehands.be: http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/bang-olufsen-beolab-9-124554628.html?qq=beolab+9&pcpl=&pc_id=&afd= . Aleen heet hij nu Raphael en woont hij in Antwerpen. Het is me nogal een wereldburger........

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Wed, Jun 13 2012 5:49 PM

Zou zo'n actief oplichter nou helemaal niet getraceerd kunnen worden?

Ze kunnen gvd gewoon hun gang maar gaan,deze mijnheer zit er toch al een tijdje op.

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Wed, Jun 13 2012 7:50 PM

koning:

Zou zo'n actief oplichter nou helemaal niet getraceerd kunnen worden?

Ze kunnen gvd gewoon hun gang maar gaan,deze mijnheer zit er toch al een tijdje op.

natuurlijk wel!

maar denk je werkelijk dat ze allemaal in NL of BE zitten? Zolang er nog mensen zijn die er in tuinen of naïef zijn, dan is er door dit volk geld te bemachtigen! Zolang dat zij dit gemakkelijke gelden kunnen "innen" zullen ze doorgaan.

 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, Jun 13 2012 8:01 PM

Helaas wordt er niets aan gedaan. Ik erger me schots en scheef aan dit soort gasten en geef ze in ieder geval door aan de advertentiesite. Volgens mij is hij alweer van 2dehands.be geknikkerd, dus melden heeft wel zin, de kans dat hij slachtoffers maakt wordt zo wel kleiner. En daar kunnen we hier met z'n allen aan meewerken. Maar mijn mening is dat dit soort gasten achter de tralies horen.

Voor degene die de Franse taal een beetje machtig is, we kunnen deze adverteerder via verschillende Franstalige sites ook wel even plagen.........

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Wed, Jun 13 2012 8:05 PM

Vervelend zulke "wereld wanburgers". (En die vertalingen dan via google translator......... direct vallen ze door de mand)

Ik heb veel Deens moois gekocht via internet de afgelopen 12 jaar, meeste via Duitse Ebay. Altijd vragen om de handleiding zit die er niet bij dan koop ik niet.

Boven een bepaald bedrag, altijd zelf ophalen.

(Als een van jullie iets wil kopen langs de A12 vanaf Utrecht tot Duitse grens dan haal ik het graag voor je op. Dus...)

Groet, Robert

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, Jun 13 2012 8:17 PM

Onze fijne oplichter is ook actief op de franse Ebay. Voer op Ebay maar eens advertentienummer 130707133121 in.......... Komen de foto's jullie bekend voor?

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Wed, Jun 13 2012 10:26 PM

Zelfs op Ebay speelt ie het klaar om daar z'n spullen aan de man te brengen! Of vergis ik me?

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Wed, Jun 13 2012 10:29 PM

Dezelfde Blackrix? Maar hoe speelt ie het klaar om via Ebay toch iets verkocht te krijgen?

Brengen & Ophalen

pacificocean
Top 500 Contributor
Posts 100
OFFLINE
Bronze Member

Er  wordt niks verkocht. Ebay wordt alleen gebruikt om in contact te komen met een potentiel slachtoffer. Als het geld  er eenmaal is wordt het direkt weggesluisd.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, Jun 15 2012 4:45 PM

En de advertentie staat alweer op marktplaats onder de naam Beolab uit Hoorn en op 2dehands.be onder dezelfde naam maar dan uit Antwerpen. Hij is weer eens fijn....... En Ebay doet niets met de melding, de advertentie staat er nog steeds op. Het op deze manier je geld verdienen wordt zo wel erg aanlokkelijk, je kan gewoon blijven doorgaan en de overheid laat je gewon je gang gaan. Zou je er misschien ook nog subsidie voor kunnen krijgen?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, Jun 15 2012 4:52 PM

Net nog even gekeken, hij heeft de advertentie met de BeoLabs 9 ook op Ebay staan.......

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, Jun 15 2012 5:46 PM

En nog een leuke BeoCenter 2 op 2dehands.nl in origineel Google Translate: http://www.tweedehands.nl/muziek/audio-apparatuur/luidspreker/bang-olufsen-beocenter-2-116636381.html?qq=Olufsen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sun, Jul 1 2012 7:00 PM

Aanbieding!

Brengen & Ophalen

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Jul 1 2012 7:39 PM

in hoorn,wel lekker dicht bijYes - thumbs up

hoef wel niet te vragen of ik het kan afhalenStick out tongue

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

En onze Raphael Faust is alweer verdwenen van Marktplaats. Hou kan dat nou??Big Smile

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Ook leverbaar in het Frans: http://www.leboncoin.fr/image_son/332599674.htm

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Hij had vandaag de BeoLab's 9 weer op Marktplaats en 2ehands.be onder de naam Raphael te koop staan, is die advertentie net verwijderd, staan de BeoLab's 5 er weer op onder de naam Stephan Kellerman uit Alkmaar.......

Page 1 of 1 (30 items) | RSS