Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Ouverture als "slave"

rated by 0 users
This post has 13 Replies | 0 Followers

sarastro
Not Ranked
Nederland
Posts 11
Bronze Member
sarastro Posted: Sat, Jun 28 2014 9:01 PM

Hallo allemaal,

als ik mijn beocenter 9500 voor de ouverture vervang (ge-linked) werkt het geheel niet.

-komt dit omdat de ouverture een "master" is?

-hoe kan ik een ouverture als "slave" laten werken?

iemand een oplosssing?

B.v.d. Dank

Have a Cigar

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sat, Jun 28 2014 9:33 PM

Wat is de verdere opstelling waar de Ouverture in wordt gekoppeld?

sarastro
Not Ranked
Nederland
Posts 11
Bronze Member
sarastro replied on Sat, Jun 28 2014 10:20 PM

Hallo Blackrix,

Ik denk dat de ouverture in woonkamer de "9500" zal vervangen,

wordt dan aan een BeoCenter 6 gekoppeld, (met Beolab 8000) in dezelfde ruimte.

lukt dit niet, wil ik 'm aan een MX 4002 koppelen....

Have a Cigar

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Jun 29 2014 1:33 PM

Waar zijn de luidsprekers (als ze er zijn) op aangesloten? De BeoCenter 6 of de Ouverture?

sarastro
Not Ranked
Nederland
Posts 11
Bronze Member
sarastro replied on Sun, Jun 29 2014 3:39 PM

Beolab 8000 aangesloten op de Beocenter 6

Have a Cigar

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Jun 29 2014 4:35 PM

Dan moet de Ouverture in optie 0. Misschien een domme vraag, weet je zeker dat je een Ouverture hebt en niet een Master Panel AV9000? Heb je powerlink-aansluitingen of alleen een MasterLink? Is namelijk wel eens vaker voorgekomen.

sarastro
Not Ranked
Nederland
Posts 11
Bronze Member
sarastro replied on Sun, Jun 29 2014 4:46 PM

Is een ouverture, staat achter op, o.a. 2x Power-link, master-link en aux.

Have a Cigar

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Jun 30 2014 4:55 PM

Optie 0 voor de Ouverture en optie 2 voor de BeoCenter 6, dan zou het moeten werken. Heeft de BeoCenter 6 overigens een ingebouwde radio?

sarastro
Not Ranked
Nederland
Posts 11
Bronze Member

Nee, geen radio module, jammer genoeg. Had wel een DAB willen hebben, maar heeft wel zo zijn prijs. Een DDS module heb ik dan liever. Volgens de lijst zou een T4005 de juiste module zijn. Uit mijn oude BV3 heb ik een T4005 liggen, maar heb zo mijn twijfels of dit past, enig idee?

Heb trouwens geprobeerd of de ouverture in de juiste opstelling werkt, maar heelaas, ik denk dat er ergens iets stuk is. De BeoCenter 9500 werkt wel in de opgegeven instelling (0 en 2) 

bedankt voor de respons... 

Have a Cigar

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

Kijk eens naar de ML aansluiting van je Ouverture. Het wil nog wel eens gebeuren dat de contacten verbogen zijn waardoor er een slecht contact ontstaat met de ML connector. Controleer of alle contacten op één lijn liggen en niet zijn verbogen. 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Ik neem aan dat je de ML stekker uit het converterkastje hebt gehaald (lijkt onnozele vraag, weet het, maar toch) en deze rechtstreeks in de ouverture hebt gestoken?

Aopt 0 en Vopt 2 gedaan, neem ik aan? Beide standby ledjes van BV6 en ouverture zien knipperen ter bevestiging?

Alles van spanning afhalen en even zo laten. Daarna eerst de ouverture en als laatste de BV6 op spanning brengen. De BV6 speurt bij he aanzetten welke apparaten er op de ML aanwezig zijn.

Welke software heeft de ouverture? Met een versie 2.1 of hoger kun je de ouverture als 2e audiomaster in de link opnemen.

De BV6 samen met de BC9500 en dan in een linkruimte de ouverturen in optie 6 (voor optie 6 is software 2.1 nodig)

In linkruimte: CD start cd va ouverture, LINK CD start  de cd van de 9500 uit de woonkamer.

sarastro
Not Ranked
Nederland
Posts 11
Bronze Member

Hallo Beobuddy,

i.d.d. de stekker uit het converter gehaald en in de Ouverture gedaan,                                                         bij het instellen van de optie's gaan ook beide ledjes knipperen.                                                                   Alleen de spanning eraf halen (nog) niet geprobeerd.                                                                  

Ik ga komende dagen eens verder met "experimenteren" om alles op gang te krijgen.

ook nog eens de connecter van de Ouverture bekijken, weet maar nooit (thnx Blackrix)

Ik zeg, wordt vervolgd..... ;)

Have a Cigar

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Juist de spanning eraf halen kan het verschil maken. De BV als laatste op spanning zetten. Die scant dan de mL af om te inventariseren.

Probeer anders eens voor aardigheid om het andersom te doen. Ouverture in 2 en BV in 0. Bij het TV commando zou de Ouverture via de ML de BV moeten laten starten. Speakers zouden in dat geval op de ouverture moeten worden aangesloten. Maar dat zou ik dan even achterwege laten.

sarastro
Not Ranked
Nederland
Posts 11
Bronze Member
sarastro replied on Sun, Jul 13 2014 9:24 AM

Vandaag weer eens van alles geprobeerd,

Ben overtuigd dat de ML aansluiting van de Ouverture niet werkt, sluit ik het geheel via de converter van de Center 9500 werkt het wel (ongeveer, ik zit nog met de V-option en A-option)

zal eens kijken wat ik ga doen, waarschijnlijk alles "los" opstellen, 

voordeel: audio en video gelijktijdig te gebruiken.

nadeel: niet het volledige (geïntrigeerd) gebruiksgemak van B&O.

Wel bedankt voor het meedenken Blackrix en Beobuddy.....

Have a Cigar

Page 1 of 1 (14 items) | RSS