ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Jeg er i gang med at renovere et B&O system bestående af af BM6500, BGCD6500 og MCP6500 og beovox 5000.
Systemet virkede men BGCD var ifølge tidligere ejer lidt ustabil og Speaker 1 virkede ikke. Efter at have læst her på Beoworld og fået hjælp og diverse stumper fra Martin (Dillen) er disse fejl blevet rettet.
BGCD6500: Skiftede til 240V og martins cap kit.
BM6500 : Skiftede caps i for og effekt delen samt muting relæ.
Herefter virkede det hele, men jeg ville også lige skifte de 3 elektrolytter på display printet (pcb9). Her gik det galt, der er ikke længere forbindelse med hverken MCP6500 eller en beolink 1000. Det skal siges at jeg desværre fik løftet printbanerne ved cap 19, selvfølgelig skulle det gå galt ved den sidste .
Jeg kan godt styre det hele gennem et ekstra IR link, X-tra speaker kit. Kan også se at IR dioderne lyser på BM6500 ved at filme med mobilen.
Martin har påpeget flere gange at man skal arbejde antistatisk, det gør jeg dog kun med et armbånd som jeg bruger til PC rep. Så jeg kan vel godt have futtet noget af på pcb9 eller måske processorkortet pcb4.
Kan jeg udelukke nogle fejl på pcb4 når systemet kan betjenes gennem den eksterne IR link?
Kim
Fik du løste dette ?
Hvis du siger at IR dioderne lyser på BM6500, så er det når den sender.. Måske har du fået skubbet til de komponenter der er selve IR modtager delen ?
B&O bruger et std kredsløb i deres modtagere, og de har desværre issues med udtørrede caps, det viser sig især i LC1/2 lysdæmpere og Beolink 7000, det kan fikses ved at skifte kondensatorer omkring modtager IC'en..
Og du har checket at BM6500 ikke er i option 0 ?
/Weebyx