Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beovox S80.2

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 0 Followers

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
OFFLINE
Bronze Member
Master_Geek Posted: Fri, Sep 19 2014 10:40 AM

Jeg har et sæt renoverede S80.2 på stander, og angående denne stander ville jeg lige høre om dette:

Højttalerne kan vinkles op eller ned når de er monteret på standeren, men har det nogen betydning på lyden hvordan man vinkler dem?

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Fri, Sep 19 2014 10:56 AM

Det er ikke meget men ideelt skal de højdemæssigt pege i retning af
dit hovede, når du sidder og lytter.

Martin

Dennis
Top 150 Contributor
Denmark
Posts 627
OFFLINE
Bronze Member
Dennis replied on Fri, Sep 19 2014 11:00 AM

Det korte svar: ja.

Hvorfor skulle B&O bruge tid og penge på at give brugeren mulighed for at vinkle højttaleren, hvis ikke det havde noget funktion? 

Om det så har nogen betydning for dig, er en anden ting. Hvis ikke du kan høre forskel, kan funktionen jo være ligegyldig for dig. Så kan du i stedet vælge at vinkle dem, som du visuelt synes de ser bedst ud.

Men prøv evt. at lege med instillingerne, og lyt efter, om du kan høre forskel. Du kan både lege med vinklingen af højttaleren på standeren såvel som vinklingen af højttaleren i forhold til hvor du sidder. 

Hvis du opgraderer til sølv eller guld medlemsskab, får du adgang til brugervejledningen for BeoVox S80, hvori det står beskrevet hvordan højttalerne bør vinkles alt efter hvor højt du sidder i forhold til dem.  

/Dennis

Master_Geek
Not Ranked
Posts 79
OFFLINE
Bronze Member

Tak for jeres hurtige svar. Jeg må lege lidt med det i weekenden :)

Page 1 of 1 (4 items) | RSS