Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

IR ontvanger voor Beosystem 3

rated by 0 users
This post has 8 Replies | 0 Followers

Pepper
Not Ranked
Posts 31
Bronze Member
Pepper Posted: Sat, Sep 20 2014 4:42 PM

Beste mensen,

inmiddels een Beosystem 3 aangeschaft en een Beo4 AB. Ook een IR-ontvanger en die wil ik gaan aansluiten met mini-jack. Wie weet hoe ik dat moet gaan doen? Ik heb een losse ontvanger een los stukje kabel en een mono-mini jack in mijn bezit.

Rolbird
Not Ranked
Limburg
Posts 40
Bronze Member
Rolbird replied on Sun, Sep 21 2014 10:50 AM
Jammer dat je de Beosystem 3 met een oogje en aansluiting wat eigenlijk voor de Beosystem 2 gemaakt is gaat gebruiken.

Zoals ik weet moet het op zijn minst stereo mini jack zijn, want de voedingsspanning moet er ook zijn.

Als je wilt kan ik wel even kijken wat de aansluitingen zijn.

Mijn te koop Beosystem 3 heeft een picture controle ir met een sub d9 female stekker, wat normaal is bij een Beosystem 3.

Succes.

Secondlife
Top 500 Contributor
Posts 145
Bronze Member
Secondlife replied on Sun, Sep 21 2014 11:08 AM
Volgens mij gaat Pepper een non-B&O scherm koppelen. Houdt het uitgebreide IR oog dan ook nog zijn functie?
Rolbird
Not Ranked
Limburg
Posts 40
Bronze Member
Rolbird replied on Sun, Sep 21 2014 7:41 PM
Secondlife:

Volgens mij gaat Pepper een non-B&O scherm koppelen. Houdt het uitgebreide IR oog dan ook nog zijn functie?

Het ir met lichtcontrol doet precies hetzelfde als de ingebouwde in een BV4. Het losse ir met lichtcontrol werkt perfect voor niet B&O schermen en voor B&O schermen waar de ingebouwde ir verstoord word door bv een projectiescherm wat meestal voor een BV4 zakt en de ir met lichtcontrol afdekt.

Pepper
Not Ranked
Posts 31
Bronze Member
Pepper replied on Mon, Sep 22 2014 10:48 AM

Ik ga de BS3 gebruiken op een Sony LED-scherm. Even gekeken in de IR-ontvanger, heeft 5 aansluitingen voor de bedrading....ik heb ook een IR-ontvanger met 8 plaatsen voor bedrading gezien.....wat is het verschil?

Rolbird
Not Ranked
Limburg
Posts 40
Bronze Member
Rolbird replied on Wed, Sep 24 2014 6:08 AM
Pepper:

Ik ga de BS3 gebruiken op een Sony LED-scherm. Even gekeken in de IR-ontvanger, heeft 5 aansluitingen voor de bedrading....ik heb ook een IR-ontvanger met 8 plaatsen voor bedrading gezien.....wat is het verschil?

Dit zijn de aansluitingen van de lichtsensor.

Het ir moet zo gehangen worden dat hier even veel "tegen" licht op valt als op je scherm.

De BS3 kan dan de juiste correctie's doen.
Pepper
Not Ranked
Posts 31
Bronze Member
Pepper replied on Wed, Sep 24 2014 9:04 PM

Okay, dank voor alle info. Ik ga er vast uitkomen!

Pepper
Not Ranked
Posts 31
Bronze Member

!!

Pepper
Not Ranked
Posts 31
Bronze Member

Page 1 of 1 (9 items) | RSS