ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Tijdens mijn vakantie is er een stroomuitval geweest. Nu blijft op het scherm van de Beotalk het symbool van een telefoonhoorn staan. Hierdoor worden inkomende gesprekken geblokkeerd. In de handleiding lees ik: een andere telefoon op dezelfde lijn is in gebruik.
Ik heb de Beotalk al uit en weer aan gezet, maar dat heeft geen resultaat gehad. Ook +1234+ is niet de oplossing.
Hoe kan ik de Beotalk resetten?
Kun je wel naar buiten bellen?
Nee, naar buitenbellen gaat niet. Zodra ik de Beotalk aansluit kan ik niet bellen en niet gebeld worden. De lijn wordt dus geblokkerd.
Probeer eens de kabel uit de BeoTalk te halen (grijze kabeltje volgens mij) waarbij je de andere kant wel aangesloten laat. Dan weet je of het niet in de bekabeling zit.
Het kabeltje van de telefoonaansluiting gaat via een FSK-DTMF converter. Als ik die converter er tussen uit haal werkt de telefoon goed (bellen en gebeld worden met de Beotalk aangesloten). De Beotalk werkt dan natuurlijk niet omdat het juiste signaal niet binnen komt.
Conclusie; deze converter werkt niet goed, OF de Beotalk verziekt het signaal. Hierop staat nog steeds de telefoonhoorn en de achtergrond verlichting brandt: er is een uitgaand signaal.
Ik kan pas controleren wat er aan de hand is als de Beotalk weer in de 'ontvangst stand ' staat. Maar hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?????
Wat gebeurd er als je alleen de FSK-DTMF converter aansluit?
Het probleem is opgelost!!
Als non-techneut denk ik als een apparaat het niet doet, dat het defect is. Nadat je me op het spoor hebt gezet van de bedrading ontdekte ik, na lang zoeken, dat er in een verdeelpunt van de telefoonlijn een los kontakt was. Nadat ik dat had gerepareerd werkt alles weer als vanouds.
Ook de Beotalk doet het weer goed.
Bedankt voor de adviezen!!!
Graag gedaan!