Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beocom 6000 telefoons onbereikbaar

rated by 0 users
This post has 7 Replies | 1 Follower

mhjh
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
mhjh Posted: Mon, Jun 4 2012 3:48 PM

Wij hebben een drietal becom 6000 die alle drie niet meer lijken te werken.

Naast de Beocom, hebben wij ook het antwoordapparaat van B&O.

Als een gesprek binnenkomt, dan gaan de telefoons niet meer over, het gesprek komt wel binnen op het antwoordapparaat. Ik concludeer dan dat de lijn goed is.

Wij hebben bellen / internet van Online. De Beocoms zijn van de eerste generatie, de batterijen zijn een aantal jaren geleden vervangen.

De storingen kwamen heel geleidelijk. Het meest gebruikte toestel viel als eerste uit. De twee anderen volgden ongeveer een jaar later, kort  na elkaar.

Wij hebben twee basisstations/oplader en 1 wandoplader.

Opladen via 1 van de basisstations en de wandoplader  lukt wel.  Het bedienen van het volume van TV/Audio gaat wel gewoon via de beocoms 6000.

Wie kan mij helpen met een oplossing??

mhjh

 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Neem de basis en de handsets eens mee naar een familielid of een kennis en probeer eens of ze daar wel werken. Het kan een externe storing zijn. Kun je overigens wel bellen tussen de handsets ondering, dus intern?

mhjh
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
mhjh replied on Mon, Jun 4 2012 9:45 PM

Dank voor je idee. 

Ik heb geprobeerd onderling te bellen, dat lukt niet, op de handsets staat "geen signaal" .

Ook heb ik de stroom van de basisstations afgehaald en opnieuw aangezet, dit geeft ook geen oplossing.

 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Dan eens proberen op een andere locatie en kijken wat dan het resultaat is.

beosound
Top 500 Contributor
Posts 91
OFFLINE
Bronze Member

Ik heb dat probleem een tijd geleden ook regelmatig gehad. Alleen als je met de telefoon heel dicht bij het BS was, dan kreeg je weer verbinding.

Oplossing: koop maar eens één nieuwe batterij en probeer het met één telefoon. Volgens mij is een paar jaar geleden een batch geweest die niet jofel was, mijn oudste telefoon werkt nog altijd op de eerste batterij, van alle anderen waar al eens nieuwe batterijen (die jonger waren) zijn vervangen, heb ik die ellende ook gehad. Na vervangen, inmiddels bijna twee jaar geleden, geen problemen meer!

nico vercammen
Top 500 Contributor
Elversele, Belgium
Posts 174
OFFLINE
Bronze Member
Ik had ook een probleem met slechte ontvangst. Basisstation stond vlak naast een ander toestel en blijkbaar gaf dat de storing. Sinds het basis nu vrij staat gaat alles terug goed

Nico
Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Mocht je in een twee onder één kap of in een flat o.i.d. wonen, hou dan ook rekening met eventuele stoorbronnen van de buren. Vandaar ook mijn advies om de telefoon elders te testen.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Een draadloze router wil ook nog wel eens storing geven. Die zitten op dezelfde frequentie. Tenzij je een 5 Ghz router hebt en de 2,4 Ghz hebt uit gezet.

Page 1 of 1 (8 items) | RSS