ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Sinds kort heb ik een nieuwe modem gekregen van Ziggo.
Alles werkt perfect. Geen probleem. Alleen heeft het modem mijn BM5 een nieuw IP-adres gegeven.
Alles handmatig ingevoerd bij Beoconnect, wachtwoord geen probleem. Maar dan kan de computer geen contact maken met de BM5, volgens een melding na minutenlang proberen.
Suggesties?
Heb je het ip adres ingevoerd wat in de beosound5 staat?
beomaster5 knop aan de acherkant indrukken,computer opnieuw opstarten.
Hallo Koning,
Op beide vragen ja. Ik heb net zowel de computer als de BM5 opgestart. Eerst de vraag over het wachtwoord. Dat klopt. Krijg na ongeveer drie minuten de melding: "Kan geen verbinding maken met het geselecteerde product."
Heel apart allemaal.
heb je wel een vast ip adres
koning: heb je wel een vast ip adres
Natuurlijk. Het probleem is niet dat beoconnect de BM5 niet "ziet". De laatste stap om te verbinden doet ie niet.
stroom er helemaal af van de beomaster....dat heeft een keer bij mij de truc gedaan
Helaas. Deze truc werkt ook niet, jammer genoeg.
Ik zal morgen mijn dealer, inmiddels ex B&O dealer, even bellen of hij nog meer weet te verzinnen.
Bedankt Koning voor het meedenken.
Ik had ook last van dit probleem bij het installeren van een nieuw Ziggo modem ,mijn pc,de avant tv en de Encore in een andere kamer ,daar had ik geen verbinding mee.ik kreeg ook de melding dat de bm 5 geen verbinding had met het netwerk
ik ben vandaag even bij mijn dealer op de koffie geweest en die heb het vaste ip adres vervangen door een variabel ,en vervolgens de master weer aangesloten en zie alles werk weer .
gr beosnuf
Sorry dubbele post
Dan geeft hij hem toch elke keer een ander ip adres?
Is dat dan een probleem?
beosnuf: Is dat dan een probleem?
Nee
@Leko, Weet je wel zeker of de Firewall de verbinding niet blokkeert?
dan werkt connect toch niet meer?
Connect werkt goed ,ik werk wel met een Apple pc.
Leko: Helaas. Deze truc werkt ook niet, jammer genoeg. Ik zal morgen mijn dealer, inmiddels ex B&O dealer, even bellen of hij nog meer weet te verzinnen. Bedankt Koning voor het meedenken.
Heb je het "oude" Beoplayer al geprobeerd? NB: alleen onder Windows
http://www.bang-olufsen.com/nl/customer-service/product-support/accessories/digital-media/beoplayer
Naar mijn mening makkelijker dan Beoconnect. je krijgt in de Verkenner direct toegang tot de E schijf op de BM5
Carolpa: Leko: Helaas. Deze truc werkt ook niet, jammer genoeg. Ik zal morgen mijn dealer, inmiddels ex B&O dealer, even bellen of hij nog meer weet te verzinnen. Bedankt Koning voor het meedenken. Heb je het "oude" Beoplayer al geprobeerd? NB: alleen onder Windows http://www.bang-olufsen.com/nl/customer-service/product-support/accessories/digital-media/beoplayer Naar mijn mening makkelijker dan Beoconnect. je krijgt in de Verkenner direct toegang tot de E schijf op de BM5
Of in Windows probeer in de Opdrachtpromp:
C:\>net use * \\beomedia\bm-share$ /user:BM-USER BM-USER
de laatste BM-USER vervangen door password en natuurlijk beomedia door Beomaster5 of Beomaster 5 afhankelijk van de instelling
Dankzij de (ex) dealer ben ik eruit: Via netwerklocatie een station aangemaakt met het ip-nummer en de naam van de BM5. Werkt perfect.
Heb ik Beoconnect helemaal niet meer nodig. Aangezien ik de muziek zelf converteer, benoem en een mooi hoesje erbij zet, kan ik nu direct naar de BM5 communiceren.
En natuurlijk hartelijk dank voor alle reacties. Wordt zeer gewaardeerd.