Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beo One Remote en Telenet Digicorder

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 0 Followers

jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans Posted: Mon, Sep 26 2016 8:40 PM

Beste Beoworlders

ik heb recent een Beo One Remote BT aangeschaft. Op zich een mooi product, maar ik slaag er niet in om mijn Telenet Digicorder aan te sturen.

Het betreft hier een Beovision 6-26, die via een PUC de Telenet Digicorder aanstuurt. Met een Beo4 lukte het wel (maar die heb ik niet meer in mijn bezit). Met de Beo One slaag ik er enkel in om de STB aan en uit te zetten. 

Heeft iemand een idee hoe ik bvb. het Telenet menu-scherm kan oproepen, of naar een volgend kanaal kan zappen?

hopelijk kunnen jullie me helpen?

groeten

Jan

Alleyman
Top 500 Contributor
Posts 117
Bronze Member
Alleyman replied on Mon, Sep 26 2016 11:42 PM
jans:

Beste Beoworlders

ik heb recent een Beo One Remote BT aangeschaft. Op zich een mooi product, maar ik slaag er niet in om mijn Telenet Digicorder aan te sturen.

Het betreft hier een Beovision 6-26, die via een PUC de Telenet Digicorder aanstuurt. Met een Beo4 lukte het wel (maar die heb ik niet meer in mijn bezit). Met de Beo One slaag ik er enkel in om de STB aan en uit te zetten.

Heeft iemand een idee hoe ik bvb. het Telenet menu-scherm kan oproepen, of naar een volgend kanaal kan zappen?

hopelijk kunnen jullie me helpen?

groeten

Jan

Beste Jan,

Welke B&O-dealer heeft jou "opgelicht" door een BeoRemote One BT te verkopen?

Want een BeoVision 6-26 heeft geen Bluetooth.

Dus dat gaat nooit werken!

Een BeoRemote One in de IR-variant (de eerste versie) werkt wel.

Je moet in het instellingen-menu dan wel de juiste BeoVision instelling activeren.

Maar de dealer waar je hem hebt gekocht doet dit vast wel voor jou als je de BT versie gaat omruilen voor de IR-versie.
jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans replied on Tue, Sep 27 2016 9:52 AM

Beste Alleyman

ik wil toch wel even reageren. Er is immers geen sprake van "oplichterij" zoals je het stelt.

De Beo One Remote BT kan zowel IR als BT signalen sturen, dus kan perfect werken met oudere Beovisions. Het probleem zit hem in het aansturen van de PUC voor de Telenet STB.  De PUC functioneert correct (want hij deed het vroeger al prima met een Beo4 remote control). Echter, met de Beo One Remote slaag ik er wel in om de STB aan of uit te zetten, maar ik weet niet welke toets-combinaties ik moet gebruiken om bvb. het Telenet menu op te roepen, of naar een bepaald kanaal te gaan.

Iemand die weet hoe dit moet?

Jan

Alleyman
Top 500 Contributor
Posts 117
Bronze Member
Alleyman replied on Tue, Sep 27 2016 8:01 PM
jans:

Beste Alleyman

ik wil toch wel even reageren. Er is immers geen sprake van "oplichterij" zoals je het stelt.

De Beo One Remote BT kan zowel IR als BT signalen sturen, dus kan perfect werken met oudere Beovisions. Het probleem zit hem in het aansturen van de PUC voor de Telenet STB. De PUC functioneert correct (want hij deed het vroeger al prima met een Beo4 remote control). Echter, met de Beo One Remote slaag ik er wel in om de STB aan of uit te zetten, maar ik weet niet welke toets-combinaties ik moet gebruiken om bvb. het Telenet menu op te roepen, of naar een bepaald kanaal te gaan.

Iemand die weet hoe dit moet?

Jan

Beste Jan,

Excuses, ik wist niet beter dan dat de BeoRemote One BT alleen bluetooth commando's door kan geven.

Vandaar de BT erachter.

Maar heeft de dealer waar je hem hebt gekocht dan niet een oplossing voor je?

Want je kunt hem wel voor verschillende BeoVisions instellen.
Chris
Top 75 Contributor
Ostend-BE
Posts 1,170
Bronze Member

Er is een interessante Engelstalige thread op het forum, misschien kan dit van enige hulp zijn.

http://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/14978.aspx

Verder niets dan deze (basic)commando's. Maar geen Puc bediening uitleg uiteraard voor de Telenet ontvanger.

"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."

jans
Top 200 Contributor
Belgium
Posts 394
Bronze Member
jans replied on Wed, Sep 28 2016 8:13 PM
Chris

Bedankt voor de link. Interessante info!

Op het algemene forum zijn ook enkele tips gekomen. Ik zal pas dit weekend tijd hebben om te experimenteren. Ik hou jullie op de hoogte

Jan
Page 1 of 1 (6 items) | RSS