Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beomaster 1000, nye pærer + sp. om Beolit

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 1 Follower

Bjarne Andersen
Not Ranked
Jelling, DK
Posts 7
Bronze Member
Bjarne Andersen Posted: Fri, Dec 9 2016 9:48 AM

Hej...

Jeg har fundet en nydelig Beomaster 1000, sort, som spiller OK, men hvor alle lamper er døde.

Er der nogen som ved om man kan finde nye pærer til sådan en svend? og i givet fald hvor?

Jeg har også en Beolit 600, 700 og 800 (de gode gamle modeller fra slutningen af 60-erne) som alle spiller fint. Da jeg nu rodede med pærerne til Beomasteren, kom jeg til at tænke på om der mon var lys i de der gamle Beolit'er? Min hukommelse er ikke hvad den har været, så jeg husker ikke hvordan de så ud dengang,

mvh

Bjarne

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
Bronze Member

Angående lamper henvend dig til Martin (Dillen på forummet) han kan også forsørge dig med et kondensator kit til BM 1000. Jeg tror ikke at de ældre Beolit havde skala eller andre lamper

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
Founder
Moderator
Dillen replied on Sat, Dec 10 2016 9:49 PM

Der er ingen lys i Beolit modellerne, du nævner.
Jeg har de rigtige lamper til Beomaster 1000 men der findes endnu ikke et kondensatorsæt.

Martin

PS. Det hedder lamper (eller helt korrekt glødelamper). Pærer kommer fra et træ eller en hest. Laughing

Bjarne Andersen
Not Ranked
Jelling, DK
Posts 7
Bronze Member

Tak for svarene. Jeg mente nok at der ikke var lys i Beolit'erne, men var ikke helt sikker.

Med hensyn til kondensatorer, så er det nok ikke lige mig der skal rode med det, men pærerne, UPS: Glødelamperne Big Smilekan jeg nok finde ud af at skifte, så sådan et sæt vil jeg gerne have fat i.

Hvordan finder jeg dig, Martin?

mvh

Bjarne

PS: Der hvor jeg kommer fra er en lampe noget man sætter en pære i, hvis man har "pæren i orden", dvs. er lidt kvik i hovedet Big SmileBig SmileBig Smile

Bjarne Andersen
Not Ranked
Jelling, DK
Posts 7
Bronze Member

Jeg fandt dit email-link, og har sendt en mail Big Smile

Bjarne

(jeg skal lige lære at finde rundt på Beoworld)

Page 1 of 1 (5 items) | RSS