Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beovision 7-40 Settop box UPC bediening traaaaaaaaaaagggggg

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 1 Follower

Imres
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
Imres Posted: Sun, Aug 26 2012 11:10 PM

Hallo,
Nieuw op het forum, veel gelezen en bekeken, nu tijd voor mijn 1e vraag.


Ik ben in het bezit van een mooie 2e hands Beovison 7-40, HDR2, en aangesloten op/met UPC alles in 1 SettopBox.
Heb de settopbox met het extra IR kabeltje aangesloten en de TV laten flashen met de UPC types in de TV. Aangesloten op de scartplug (helaas (?) ;-) heb ik een MK1).
Het goede nieuws is, alles werkt, maar het bedienen van de UPC settopbox is bijna onmogelijk. het zappen met de toetsen 1,2,3, enz gaat goed, maar het gebruik van Menu, Interactief, enz en z dmv van de pijltjestoetsen is bijna onmogelijk.
Weet iemand hoe dit te verhelpen is, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben die hiertegen aangelopen is.
HDR2 zit aangesloten op AV1, en de settopbox op AV2.

Ik hoop op een antwoord wat mij helpt dit aan vrouw en kinderen uit te kunnen leggen.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Mon, Aug 27 2012 3:51 PM

Het is sowieso van belang dat je weet waar het oogje in de upc box zit. Zorg dat je de ir-led precies erop plakt.

Mijn ervaring met traag reagerende boxen is dat vaak de ir-led een te sterke straal uitzendt. Door het plaatsen van een dun wit stukje papier, zeg ongeveer de dikte van  het vloei ( heet dat zo, ik rook nml niet) papier wat shag rokers gebruiken. Daarmee demp je het licht en raakt de ontvanger (box) , minder overstuurd. 

Je gebruikt in dat geval dan gewoon een stukje tape om de led op de box te plakken.

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
OFFLINE
Bronze Member
david266 replied on Thu, Aug 30 2012 7:12 AM
Hallo, hier heb ik diverse upc settop boxen gehad en allemaal slecht te bedienen je moet echt richten op de box met de ab, dus inderdaad wat beobuddy zegt zet het oogje exact op de ir van upc box, pak een zaklamp daarmee zie je wel waar een rondje zit verstopt onder het geblindeerde plastiek succes
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Thu, Aug 30 2012 4:33 PM

ik heb een humax5200c aangesloten op mijn beovision.

Zit gewoon in de puc en het werkt super!

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Thu, Aug 30 2012 8:23 PM

Heb hier ook meerdere apparaten via de puc. Maar bijvoorbeeld de dreambox 800 is dan weer zo'n geval die ook te snel overstuurd raakt van de ir-led. Ook hier was een stukje papier de oplossing. Maar voor upc hoor ik vaker dat het oogje exact op de goede plek moet.

Page 1 of 1 (5 items) | RSS