Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

HDR op de link toestellen geeft strepen

rated by 0 users
This post has 10 Replies | 1 Follower

mensink
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
mensink Posted: Tue, Aug 28 2012 10:08 PM

Hallo,

Heeft iemand ervaringen met het hebben van strepen als je gebruik maakt van de HDR op de link TV toestellen. Op het hoofdtoestel helemaal geen problemen.

Hoop dat iemand hier meer over kan vertellen.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, Aug 29 2012 9:38 AM

Heb je ook problemen met andere videobronnen in de linkkamers (bijvoorbeeld DVD)? Het kan een probleem in de modulator zijn.

mensink
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
mensink replied on Thu, Aug 30 2012 7:31 PM

Heb het verkeerd gezegd, op de moeder TV waar de HDR op aangesloten is, is het beeld met VMEM perfect. Op de kleine tv in de keuken hebben we erg veel strepen. Je praat dan volgens mij nog steeds over een link. Ook op de oude Avant in de slaapkamer is het beeld verre van perfect, deze moet ik dan wel met link VMEM aanzetten middels de afstandsbediening.  Link DVD op die TV lijkt beter te zijn dan link VMEM, maar ook verre van goed. Redelijk veel ruis.

Je moet toch op elke andere TV dan de moeder TV een goed strak beeld krijgen bij het aanzetten van VMEM?

Alvast bedankt weer voor je reactie. Binnenkort komt de dealer langs en hoop dan wat meer te weten.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Thu, Aug 30 2012 8:20 PM

Het handigst is om te beginnen om te kijken welk kanaal/frequentie is vrijgehouden door de kabelleverancier als het zgn videokanaal.

Daarmee voorkom je overspraak van andere kanalen/zenders op de linkfrequentie.

Daarna pas via de menu's de linkfrequentie aan in de hoofd tv of als deze wat ouder is via de stelschroef in de modulator. De link tv's krijgen dan via de ml de juiste linkfrequentie door van de hoofd tv. Bij de oudere zul je de voorkeuze kanalen voor linkfrequenties handmatig moeten aanpassen.

 

Verder ga ik er wel vanuit dat je alle antenne stekkers hebt nagekeken geen plastic antennestekkers hebt gebruikt. Knikken in de coax kabel kunnen ook storingen opleveren.

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Thu, Aug 30 2012 8:25 PM

Ik zou de linkfrequentie van de masterTV aanpassen. Deze interfereert dan met een analoge zender. Staat standaard op 599MHz. Probeer deze eens aan te passen naar bv 591. Het is het proberen waard.

edit: Beobuddy was me voor!

mensink
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
mensink replied on Thu, Aug 30 2012 9:05 PM

De monteur heeft al met de frequenties gespeeld, maar werd er niet beter op.

mensink
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
mensink replied on Thu, Aug 30 2012 9:07 PM

Frequenties zijn gecontroleerd, maar werd er niet beter van. Vreemd dat de TV boven en de TV in de keuken dat slechte beeldkwaliteit geeft. 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Thu, Aug 30 2012 9:09 PM

Trek als test eens de binnenkomende antennekabel uit de hoofd-tv en kijk dan eens of het beeld beter wordt in de linkruimte. Je sluit dan storing van binnenkomende antennesignalen uit. Op wat voor TV is de HDR overigens aangesloten?

mensink
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
mensink replied on Thu, Aug 30 2012 9:13 PM

Op een beovision 7 -32

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Thu, Aug 30 2012 9:31 PM
Staat de modulator wel aan in de bv7? Ga naar linkfrequentie en terwijl daar op staat, 2 keer pijltje naar links. Modulator op on zetten. Verder twijfel ik of dat deze bv niet de speciale link antenne versterker nodig heeft, omdat de bv dan niet alle andere kanalen doorgeeft naar boven of elders.
mensink
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
mensink replied on Thu, Aug 30 2012 9:35 PM

Weet zelf niet hoe je daar moet komen, maar zal dit vragen aan de monteur die binnenkort langskomt.

Bedankt voor het meedenken, mocht er nog meer ideeen te binnenschieten dan hoor ik het graag!

Page 1 of 1 (11 items) | RSS