Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Panasonic DMR53 werkt niet met MX7000

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 1 Follower

harryvaniersel
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member
harryvaniersel Posted: Wed, Aug 29 2012 6:30 PM

Vandaag een nieuwe DVD Recorder gekocht (Panasonic DMR-EH53) . Antenna coax ingevoerd in de Rec en vandaar met een 2e coax naar mijn MX7000. Via een Scart kabel de MX verbonden met de Panasonic. Alle opties geprobeerd: V.Tape-2; V.Tape B&O, Tape-2, Aux en CDV. Alleen bij CDV zie ik op de recorder dat Hello verandert in U99; verder geen enkele response.

Wie kan mij helpen, wat doe ik verkeerd?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, Aug 29 2012 8:23 PM

Wat is het 4-cijferige typenummer van je MX7000?

harryvaniersel
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member

Ik zie geen 4-cijferige typenummer; het naamplaatje achterop luidt:

MX7000IMP Teletext MCMXCII

Serienummer 12984867

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Thu, Aug 30 2012 9:06 PM

Ik weet niet wat je precies bedoelt.

 

Maar in eerste instantie blijft de bediening van de panasonic gebeuren met zijn eigen afstandsbediening.

De instructie die beeld op de mx moet geven, wordt bepaald door de instelling in de mx.

Onder setup en sockets/connections vind je de av1 en av2. Bij deze ingangen kun je instellen met welke opdracht de mx naar desbetreffende ingang gaat kijken. Dus als je de av1 instelt op "vtape" , dan zal bij het indrukken van vtape toets op de beo4 de mx gaan kijken naar de av1 scart. Zet je de av2 op "cdv", dan zal bij het indrukken van dvd op de Beo4, de mx naar de av2 scart gaan kijken.

Bediening echter van de panaonic gaat niet via de beo4. Daarvoor heb je een nieuwer toestel nodig die uitgerust is met een zgn. puc-controller. De toestellen met een stb-c controller kunnen ook dacht ik niet de pana aansturen.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Thu, Aug 30 2012 9:14 PM

Je zal de aansluitingen eerst moeten benoemen zoals Beobuddy al aangeeft. Op de eerste uitvoeing van de MX7000 ging deze instelling iets anders, vandaa dat ik om het typenummer vroeg. Maar IMP Teletekst geeft aan dat het typenummer 78xx is.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Thu, Aug 30 2012 9:37 PM
Dacht overigens dat de imp 7800 type de DVD instructie al kende ipv CDV? Weet wel dat er de 7800 en 7800Beo4 was en daarna de 8700.. En dat de IMP type in de 8700 serie zat...? Ach details...
harryvaniersel
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member

Danki voor de reacties.
Inmiddels contact gehad met B&O Rotterdam; die heeft bovenstaande ook netzo uitgelegd. B&O staat dus goed. Druk ik op de beo4 op V-tape dan krijg ik een zwart scherm en zoek ie dus naar iets op de Scart. De Pana zwijgt echter in alle talen, eerst verschijnt Hello op de Pana, ook zie ik soms U99. Verder duidt niets er op dat de Pana de B&O ziet. Reset van de Pana helpot ook niet. DVD laden openen gat ook niet.
Zo juist een technicus van de leverancier (Expert) van de Pana erbij gehad, die kreeg het geheel ook nietr aan de gand en heeft de Pana meegenomen voor testen in de winkel, ben benieuwd.

Page 1 of 1 (7 items) | RSS