ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Het gaat er toch echt van komen.
Popcornhour brengt de A-400 uit,met de sigma 8911 chipset onboard.
Gaat ongeveer 289 euro kosten.leverbaar in september.
Hdi dune brengt de Hdmax 3d uit met de chipset 8910
Meer processorsnelheid om 3D weer te geven? Verder voegt het allemaal niet zo veel toe.
Geloof dat de 3D-hype toch wel weer af aan het nemen is. En terecht!
Oh nee?
http://www.sigmadesigns.com/video_processing_overview.php
Kloksnelheid 1200mhz en VXP en dat laatste gaat het om.
3D interreseert mij ook niet.
Prima hoor! Het laat je bijna geloven dat met VXP, de blu-ray rips er nog beter uit zien als het origineel. Ik ben altijd sceptisch als dit soort kreten geïntroduceerd worden. De afbeeldingen van 100x100 pixels die het verschil tonen, overtuigen mij ook niet echt.
Je vraagt je af hoeveel extra spannende features ze nog kunnen bedenken. Maar dat zal ook wel een beperking van mijn kant kunnen zijn.
Ik had hier laatst een paar dagen een A300 met die nieuwe vierkanten behuizing en software en ik moet zeggen dat afgezien van de bediening deze gewoon goed draait. Het laden (streamen) van Blu-Ray rips gaat als een speer. Incl het bedienen van de menu's van zo'n rip.
Dus dan denk ik, wat valt er dan nog te verbeteren? Als het al zo goed loopt met een 800 Mhz processor met 512MB geheugen en een gigabit netwerk aansluiting. Wat ik mij dan afvraag is, hoeveel stroom gaat die nieuwe meer gebruiken? De nieuwere loopt dan al op 1,2 Ghz en zal denk ik meer stroom trekken. Is het dan zinnig om weer over te stappen naar een nieuwer model? Per slot van rekening komen er toch geen nieuwe videoformaten bij die meer rekenkracht nodig hebben?
Noem mij een zeur v.w.b. het stroomverbruik. Maar ik heb al 2 settopboxen die al de nodige warmte afgeven terwijl ze in standby staan. Daarnaast nog een ps3, een TVIX, een gigabit switch, de server ergens in de kast en meer van die sluipverbruikers.
Nog zo'n warmtebron erbij en ik hoef de kachel voorlopig nog niet aan te zetten Of mis ik iets?
Met een hogere snelheid werken de apps van bijv. youtube etc natuurlijk ook veel beter.
En wat VXP betreft,het moet een duidelijke verbetering geven,zie de sigma website.
Time will tell
Mijn Dune H1 gaat in verkoop
Leuk die bediening met een i-pad
http://www.youtube.com/watch?v=Q0xatDEEvT8
Beobuddy: Je vraagt je af hoeveel extra spannende features ze nog kunnen bedenken. Maar dat zal ook wel een beperking van mijn kant kunnen zijn. Ik had hier laatst een paar dagen een A300 met die nieuwe vierkanten behuizing en software en ik moet zeggen dat afgezien van de bediening deze gewoon goed draait. Het laden (streamen) van Blu-Ray rips gaat als een speer. Incl het bedienen van de menu's van zo'n rip. Dus dan denk ik, wat valt er dan nog te verbeteren? Als het al zo goed loopt met een 800 Mhz processor met 512MB geheugen en een gigabit netwerk aansluiting. Wat ik mij dan afvraag is, hoeveel stroom gaat die nieuwe meer gebruiken? De nieuwere loopt dan al op 1,2 Ghz en zal denk ik meer stroom trekken. Is het dan zinnig om weer over te stappen naar een nieuwer model? Per slot van rekening komen er toch geen nieuwe videoformaten bij die meer rekenkracht nodig hebben?
Eens! Voorlopig blijven we toch op 1080p, dus zie er de logica ook niet van in om een snellere mediaspeler te hebben. Alle apps werken verder als een speer!
Beobuddy: Noem mij een zeur v.w.b. het stroomverbruik. Maar ik heb al 2 settopboxen die al de nodige warmte afgeven terwijl ze in standby staan. Daarnaast nog een ps3, een TVIX, een gigabit switch, de server ergens in de kast en meer van die sluipverbruikers. Nog zo'n warmtebron erbij en ik hoef de kachel voorlopig nog niet aan te zetten Of mis ik iets?
Heb vroeger een Dreambox 7020 gehad met harde schijf, die om onverklaarbare redenen warm werd in stand-by. Nu heb ik een wat simpelere maar prima en koele DM500HD. Deze heeft geen harde schijf meer om op te nemen, maar hier gebruik ik mijn NAS voor.
Hetzelfde geldt voor de mediaspeler. Geen harde schijf meer, maar alle media op de NAS.
Op de één of andere manier is de powerconsumptie van een gerenommeerd merk als Qnap of Synology stukken beter.
Hier ook alle content op de NAS.
Alleen de DM8000 heeft een eigen schijf. In geval van een ongelukkige samenloop van een stroomstoring en een op dat moment lopende opname, zal de DM sneller herstarten/opnemen dan in combinatie met een server. Dat gebeurt trouwens altijd op het moment dat ik niet thuis ben en geen hulp kan bieden als het niet goed gaat.
Maar goed, gaf alleen aan dat ik niet op nog snellere apparaten zit te wachten die nog meer warmte afzetten.
Maar verder ben ik wel benieuwd of de nieuwe A400 dezelfde interface heeft of dat er wat meer creativiteit is gebruikt. Verder vind ik nog steeds de traagheid van het bedienen een irritatie.
@ DoubleU, heb je een A300 toevallig?
Nee, ben wel ooit begonnen met de Popcorn A-110. Werkte verder prima, maar om een gelikt interface te krijgen was het wel een hobby-doos. Hoop voor koning dat het nu makkelijker gaat..
Nu een gejailbreakte Apple TV2 waar ik XBMC op draai. Speelt ook elk formaat af.
Echter maximaal 720p, dus daar kan er nog wel wat winst geboekt worden.
Inderdaad, de A300 is een gebruiksONvriendelijke speler als het op het extern benaderen van de interne schijf aankomt en het installeren/beheren van de covers van films.
Ik heb laatst dan ook een vriend maar een server (QNAP 412+) aangeraden en dat loopt prima. Nu alleen de ondertitieling problemen nog
Wel downloaden van de ondertitels (veschijnen als .srt files op de server met dezelfde naam in dezelfde map), maar niet willen weergeven. Talloze instellingen geprobeerd, helaas.
de A300 is een gebruiksONvriendelijke speler.
Daarom wacht ik op de hdmax3d van Dune
Dune werkt perfect.
Welke Popcorn hour staat er nu in de puc-lijst ?
volgens mij is de ir-code gelijk van alle spelers net zoals de Dune