Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Eerste stap in de wereld van B&O

rated by 0 users
This post has 63 Replies | 1 Follower

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member
nick_armando Posted: Fri, Aug 31 2012 3:42 PM

Hallo allemaal, mijn naam is nick ben net 20 jaar en ben hier nieuw op de forums.
De eerste keer dat ik in aanraking kwam met B&O was in de audi a8, ik was toen meteen helemaal verliefd geworden op het merk en sindsdien is me interesse in het merk groter geworden.
Na heel wat rond zoeken op het net ben ik tot de conclusie gekomen dat het de merk word die ik het liefst heb staan in me huis later.
Ben begonnen met het bestellen van een beosound 5 encore van LuxusSound.
Ik wil het liefst niet overhaasten en alles beetje bij beetje aanschaffen tot dat ik een mooie setup uiteindelijk heb.
Me grootste probleem is het besluit nemen tussen de speakers beolab 5 of beolab 9, wat ik me afrvaag is of het allemaal waard is om de extra geld neer te leggen en voor de 5's te gaan.
Ik wil natuurlijk een paar en dus niet eentje maar dat lijkt me vrij logisch, maar dacht laat ik het even erbij zeggen. 
En wil later dan beolabs 3 als rear speakers.
Ik weet dus niet of ik voor de beolab 9s of 5s zal gaan en hoop dat er mensen zijn die me hierbij kunnen helpen.
Alvast bedankt !!

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
Bronze Member
Robert replied on Fri, Aug 31 2012 5:02 PM

Welkom Nick op dit forum,

Wat een start maak je, erg goede keuze.

Er is maar mijn mening maar 1 oplossing, selecteer minimaal 10 albums van je favoriete muziek en neem dit mee naar de B&O shop. Selecteer verschillende muziek, let op de compressie van de muziek files, luister naar Dance, Rock, Latin, your taste.......

Ga luisteren, luisteren en luisteren, neem je tijd, minimaal 1,5uur. Selecteer verschillende BeoLab's van je keuze en wees eerlijk door ook naar een ander merk speakers te gaan luisteren. (Ga bijv. naar Poulissen in Roermond, gewoon 'n suggestie.)

EN laat van je horen hier door je bevindingen te delen!! (Dat vinden we wel leuk hier)

Groet, Robert

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Aug 31 2012 8:36 PM

En neem ook een vette portemonnee meeBig Smile

Brengen & Ophalen

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
Bronze Member
Robert replied on Fri, Aug 31 2012 8:43 PM

Leslie:

En neem ook een vette portemonnee meeBig Smile

Zo zie je maar, HULP genoeg hier???

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Fri, Aug 31 2012 9:12 PM

Inderdaad, mooie start. Smile

Persoonlijk zou ik met BL9’s al dik tevreden zijn. Vind deze tov BL5’s een stuk “subtieler” in een huiskamer staan. Ik begrijp alleen de keuze voor een Encore niet zo, omdat je later rear-speakers wil toevoegen. Een Encore is later niet meer te combineren met een Beovision.

En wie of wat is LuxusSound?

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Aug 31 2012 9:20 PM

Wat voor hulp is er nodig?

Brengen & Ophalen

pacificocean
Top 500 Contributor
Posts 100
Bronze Member

The B&O webshop www.luxussound.com

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sat, Sep 1 2012 11:30 AM

Ik zou toch eens binnenstappen bij de lokale dealer. B&O verkopen via internet is een ding, maar hoe met eventuele software-updates of service? Verwacht niet dat je plaatselijke dealer dit met veel plezier voor je gaat doen als je het via internet bij een ander koopt......

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

Hey Robert,
Ik heb al naar andere merken gekeken en de designs ervan beviel me niet echt, en ik zal eens even langs gaan bedankt voor het advies !!

@ Leslie
De bedragen zijn niet het probleem het gaat mij er gewoon om of het die extra 5000 per speaker waard is voor de 5's.

@DoubleU
Daar wist ik dus niks van dus een beosound 5 encore + beovision 12 + beolabs 5 of 9 hangt af van me keuzen natuurlijk + dacht beolabs 3 als rear speakers gaat hem niet worden ?
www.luxussound.com is een webshop van een B&O dealer in duitsland.
Ze hebben de 5's niet op hun website staan maar dit was de reactie toen ik ze vroeg of ze die konden krijgen:

Hello Nick,

we are able to order the Beolab5 but we have a Leadtime of approx. 10days until the item will be on stock. But its possible to order it. The price would be 9220€. 

mit freundlichen Grüßen / Med venlig hilsen / best regards

Alexander Deider 

@Blackrix
Kunnen ze ook niet tegen betaling even langs komen en alles doen dan ?

Bedankt voor alle reacties

groetjes,
Nick 

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Sat, Sep 1 2012 8:09 PM

nick_armando:

@DoubleU

Daar wist ik dus niks van dus een beosound 5 encore + beovision 12 + beolabs 5 of 9 hangt af van me keuzen natuurlijk + dacht beolabs 3 als rear speakers gaat hem niet worden ?

De Encore is een stand-alone audio product. Labjes erop, en klaar ben je. De combi Beomaster5/Beosound5 is wel een optie.

nick_armando:

Kunnen ze ook niet tegen betaling even langs komen en alles doen dan ?

Met alle respect, maar dat gaat niet werken. Een dealer zit echt niet te wachten om service te verlenen op een aankoop van +/- 30K die elders gedaan is. Dat is de prijs die je (niet) betaald.. En dat moet je ook niet willen

Ook voor de langere termijn is dit een uitgelezen kans om een goede relatie met een echte NL dealer op te bouwen. Denk aan een hogere waarde voor inruil, omdat ie je als klant wil houden. Denk bijvoorbeeld aan service voor kleine dingetjes waar ie je echt geen rekening voor gaat sturen. Verder zijn de B&O producten zo specifiek met bekabeling, dat je je dealer weleens nodig hebt.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

nick_armando:

@ Leslie
De bedragen zijn niet het probleem het gaat mij er gewoon om of het die extra 5000 per speaker waard is voor de 5's.

Net 20? Dan doe je het kennelijk goed!

En als je het kan lijen, laat alles dan lekker voor je installeren. Anders zul je nog de nodige hordes moeten nemen.  Kopen is 1, alles juist aansluiten en configureren is 2.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sat, Sep 1 2012 8:58 PM

Beobuddy:

nick_armando:

@ Leslie

Net 20? Dan doe je het kennelijk goed!

Op die leeftijd moest ik nog in vakantietijd tomaten plukken voor een stereosetje van 125 gulden. Wat is de tijd veranderd.....

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sat, Sep 1 2012 10:25 PM

Leslie:

Op die leeftijd moest ik nog in vakantietijd tomaten plukken voor een stereosetje van 125 gulden. Wat is de tijd veranderd.....

Toen scheurde ik voor vakantiewerk rond op de heftruck. Maar toen had ik mijn eerste gebruikte B&O installatie wel al in huis staan! En ik droomde toen nog niet over BeoLab's 5, die waren er nog lang niet. Toen was het dromen over Penta's!

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Sep 2 2012 7:22 AM

Was dat vorig jaar Blackrix?Big Smile

Brengen & Ophalen

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
Bronze Member
Haha als kind zag ik de av9000 ouverture en potloodboxen, vond ze toen al erg mooi, vooral die schuifdeurtjes.
Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

Leslie:

Was dat vorig jaar Blackrix?Big Smile

Nee. Het jaar daarvoor.....Wink

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Sun, Sep 2 2012 8:07 AM

Ik snap het allemaal niet zo goed.

Als je zoveel geld hebt om de installatie te kopen, doe je dat toch niet via internet? Je gaat toch lekker naar je dealer, laat hem alles vertellen, demonstreren, uitleggen, geef die man zijn order, hij installeert alles bij je. Jij gelukkig, de dealer gelukkig ( het is echt niet makkelijk voor die jongens op dit moment) en de service is perfect.

Er is altijd nog een mogelijkheid dat iemand een hele grote duim heeft.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Sep 2 2012 8:35 AM

david266:
Haha als kind zag ik de av9000 ouverture en potloodboxen, vond ze toen al erg mooi, vooral die schuifdeurtjes.

Zeker weten, en nog steeds een van de mooiste B&O ontwerpen ooit!

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Sep 2 2012 8:37 AM

Leko:

Ik snap het allemaal niet zo goed.

Als je zoveel geld hebt om de installatie te kopen, doe je dat toch niet via internet? Je gaat toch lekker naar je dealer, laat hem alles vertellen, demonstreren, uitleggen, geef die man zijn order, hij installeert alles bij je. Jij gelukkig, de dealer gelukkig ( het is echt niet makkelijk voor die jongens op dit moment) en de service is perfect.

Er is altijd nog een mogelijkheid dat iemand een hele grote duim heeft.

Precies mijn gedachte LekoSurprise

Brengen & Ophalen

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

mijn werk is internationaal het is een online game, het meeste geld komt binnen op paypal omdat het makkelijk is voor wereldwijde betalingen en dat is het enige webshop die paypal betalingen accepteerd.

en nee ik heb netjes me KvK en alle benodigde papieren voordat er andere gedachte's naar boven komen :p

het is gewoon als ik naar de dealer ga wat ik een keertje heb gedaan niet serieus word genomen vanwege me leeftijd hetzelfde geld als ik een nieuwe auto wil dan moet ik elke keer me vader meenemen zodat ik een proefrit kan krijgen terwijl ik diegene ben die uiteindelijk alles betaald.

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Sun, Sep 2 2012 8:41 PM

nick_armando:

mijn werk is internationaal het is een online game, het meeste geld komt binnen op paypal omdat het makkelijk is voor wereldwijde betalingen en dat is het enige webshop die paypal betalingen accepteerd.

en nee ik heb netjes me KvK en alle benodigde papieren voordat er andere gedachte's naar boven komen :p

het is gewoon als ik naar de dealer ga wat ik een keertje heb gedaan niet serieus word genomen vanwege me leeftijd hetzelfde geld als ik een nieuwe auto wil dan moet ik elke keer me vader meenemen zodat ik een proefrit kan krijgen terwijl ik diegene ben die uiteindelijk alles betaald.

Hallo Nick_Armando,

Als dit klopt, dan wordt het je van harte gegund.

Blijft voor mij overeind staan dat je bij een dealer veel beter uit bent. Leg uit wat je doet (zoals hier) en stel eventueel voor om de helft van het bedrag vooruit te betalen bij een order. En laat merken dat je je ingelezen heb c.q. verstand van zaken heb.

Het probleem van de dealer die jou niet serieus neemt is in dit geval een probleem van de dealer.

Het plaatsen van de apparatuur, met alles wat erbij komt kijken tegenwoordig is toch iets wat je moet overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Ook als je een probleem krijgt ( Ik heb een probleem gehad met mijn BM5, harde schijf defect) ben je met een dealer veel beter uit. Zeker als je zo'n grote klant wordt/bent, zal hij er alles aan doen om je te helpen.

Veel succes.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Sep 2 2012 8:43 PM

nick_armando:

word genomen vanwege me leeftijd hetzelfde geld als ik een nieuwe auto wil dan moet ik elke keer me vader meenemen zodat ik een proefrit kan krijgen terwijl ik diegene ben die uiteindelijk alles betaald.

Elke keer een nieuwe auto? Kan ik niet bij je komen werkenSmile

Als je nou volgende keer je bankafschrift meeneemt naar de dealer dan weet ik zeker dat je service krijgt!

Brengen & Ophalen

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Sun, Sep 2 2012 8:44 PM

Overigens is een vergelijking tussen de Bl5 en Bl9 niet reëel.

Een Bl5 zorgt ervoor dat je uit bewondering helemaal stil wordt. Zo prachtig en zuiver. Maar dat mag ook wel voor die centen. Het verschil is gigantisch.

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Sun, Sep 2 2012 8:48 PM

Leslie:
Als je nou volgende keer je bankafschrift meeneemt naar de dealer dan weet ik zeker dat je service krijgt!

Dat kan ook natuurlijk.

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
Bronze Member
Robert replied on Mon, Sep 3 2012 7:15 AM

nick_armando:

Ik begrijp dit gevoel. Deze ervaring heb ik ook helaas opgedaan toen ik een actuele jonge 2e hands BMW 525i bezat als begin 20'er. Wat een moeite moest ik doen om normaal behandeld te worden door BMW dealers. Verder kijken dan de dealer in de buurt bleek de oplossing.

Groet, Robert

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

Bedankt allemaal voor de reacties ik ben langs geweest bij B&O in zoetermeer en zodra ik mijn beosound krijg ga ik bij de dealer 2x beolab 5s bestellen !

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

trouwens een vraagje over die beosound 5 encore sinds ik die al heb besteld namelijk als ik apart een beomaster 5 erbij koop zal ik het dan nog steeds kunnen combineren met beovision 12 + 2x beolab 5 + 2x beolab 3 als rear speakers ??

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Mon, Sep 3 2012 9:47 PM

Nee, ook dat kan niet. Alle speakers worden in jouw toekomstige setup aan de TV gekoppeld, dus dan wordt de Encore onbruikbaar.

Ik zou de koop niet door laten gaan. Op hun site staat daar iets over in de kleine letters, maar mijn Duits is niet zo goed. 

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

ja heb ze al gemailed en ik krijg een beosound 5 als ik 1945,35€ overmaak, maar annuleren wouden ze niet doen.

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

ok krijg nu een besound 5 ipv een encore :D

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

Volgens het Europees Consumentenrecht heb je een herroepingsperiode van 7 dagen waarin je de koop ongedaan mag maken. Volgens mij zit je er dus niet aan vast. Google maar eens op Europees Consumentenrecht.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Wed, Sep 5 2012 12:09 PM

Ze gokken er gewoon op dat je gewoon niet weet wat je rechten zijn.

Daarnaast heeft een webshop een bepaalde afstandelijkheid en zitten ze in dit geval ook letterlijk wat verder weg. En dan niet gelijk de klant zijn geld teruggeven gaat in dat geval wat makkelijker.

Zo zie je dat de dealer toch meerwaardes heeft. Behalve het aansluiten nog tal van exta knowhow v.w.b. het bijvoorbeeld compleet maken van een juiste puc tabel voor het gebruik van ander merk apparatuur.

Ook kun je best met de dealer in onderhandeling bij grotere afname.

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

heb de beosound 5 eindelijk binnen en wat is dat ding zwaar vergeleken met wat ik in gedachte had.

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

ik zal even morgen wat foto's maken die beomaster ding is groter dan ik had gedacht had het niet echt zo groot verwacht.

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
Leko replied on Fri, Sep 14 2012 7:41 AM

nick_armando:
ik zal even morgen wat foto's maken die beomaster ding is groter dan ik had gedacht had het niet echt zo groot verwacht.

Sorry hoor, maar de BM5 is even groot als een gewone cd speler of versterker o.i.d.: 38 cm. lang en 27.cm breed vind ik niet groot.

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

Ja maar zoals ik al zei hij is groter dan ik had verwacht, dat wil niet zeggen dat hij groot is.

hier zijn dan de foto's nu nog achter de speakers aan.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, Sep 15 2012 6:43 PM

Mooi speelgoed Nick,

Enjoy!Smile

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

bedankt heb alleen op dit moment nog geen speakers dus kan er niet veel mee :P

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, Sep 15 2012 7:15 PM

Ga je hem zelf installeren?

nick_armando
Not Ranked
Posts 28
Bronze Member

nee gaat me niet lukken helaas, ik ben gewoon beetje al wat dingetjes kopen voor straks als ik mijn eigen huis heb in het aankomende jaar.

Page 1 of 2 (64 items) 1 2 Next > | RSS