ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
HejJeg har et setup med BV7 som ML Videomaster og BC9500 med BG9500 som audiomaster i stuen (via en 1611 converter), 2 ML link rum med Beolink Passive, linkøje og passive højttalere, samt 2 linkrum med MCL fra BC9500.
Jeg har en Essence mk I koblet på A-tape2 på BC9500 og det distribueres fint til linkrum, men det er lidt irriterende at det kun er den samme musikkilde, der kan distribueres til linkrummene, da min datter er begyndt at bruge radioen, når hun er på badeværelset (MCL – linkrum), og når hun skifter kanal, så skifter det over det hele😀
Nu har jeg fået en Beoplay A6 og dermed første enhed til multiroom, hvorved et af mine MCL rum nu er nedlagt.
Jeg overvejer at ændre mine andre linkrum, så jeg anskaffer et par ekstra Essence mk II, koble Beolink Passive fra ML nettet, og koble dem direkte sammen med de nye Essence som forstærker, så det også bliver multiroom i de andre linkrum.
Spørgsmål:
1: ikke nødvendigvis/snarere nej!
Kablet skal være 'fuldmonteret' og skal selvfølgelig have RJ45-stik i den ene ende.
B&O laver det passende kabel - din forhandler burde have det eller kunne bestille det hjem (tag det nuværende kabel med, så han kan tjekke det).
2: Når en 'BeoLink Passive' bruges som ren forstærker, er der ikke noget med Options - den er jo kun forstærker!
3: Man bruger ikke (BL Passive-)linkøjet i den opsætning.
Hvis du vil kunne bruge en ir-remote til styring af Essence, skal du anskaffe det passende linkøje, der tilsluttes direkte til Essence-boksen.
4: Principielt ja - det afhænger af opsætningen på konverteren!
Du kan dog ikke 'betjene' ML-produkterne/BV7 (via app'en). Du kan starte, stoppe, lytte til osv kilderne fra BV7-setup'et i rum med NL-produkter og du kan lytte til NL-produkternes kilder i BV7-rummet.
MM
There is a tv - and there is a BV
Hej MM
Tak for svar.
Hvis der ikke er noget med options, der skal indstilles, så kan jeg jo bare prøve mig frem med det kabel jeg har fra Essence mk I.
Mht. IR remote, så er jeg med på at man ikke bruger BL linkøje koblet til passiven i den opstilling, men jeg ville nu også have det koblet til Essencen. Jeg har læst om andre der har prøvet at koble et "gammelt" linkøje på Essence uden held, men jeg tænker lidt på, om det ikke lykkes fordi de ikke havde de enkelte ledere forbundet rigtigt enten i RJ45 stikket eller i den gamle linkøje. Er selve elektronikken i Essence linkøjet anderledes end i linkøje fra passiven, så kan det selvfølgeligt ikke lade sig gøre, men det er da værd at undersøge... Jeg skal finde en måde at løse det på, for jeg har et udendørs monteret linkøje på terrassen med 15 meter kabel trukket i væggen ind til en passive på loftet, hvor jeg også vil placere en ny Essence. Det blev lavet da vi byggede huset, og er ikke lige til at skifte. Om ikke andet kan man vel klippe det gamle stik på kablet og montere et RJ45 i stedet og så skifte linkøjet. Ledningsdiagrammerne er jo til at finde på nettet. Har du hørt om nogle der er lykkes med det?
Så længe jeg også har en Essence i BV7 rummet, så lyder NL konverteren ikke som noget der giver mig tilstrækkeligt brugsværdi i forhold til investeringen.
Det kan du da prøve!
Problemet er at forstærkeren skal bruge det tricker-signal, der kun overføres i det rigtige kabel.
ellers starten den ikke op.
Det har været nogle tråde her på forummet om denne problematik/om brug af gammelt linkøje.
Prøv selv at lede - hvis jeg finder det, skal jeg nok lige linke til det.
Update:
(I følge Rivenstyx her: http://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/22314.aspx er det anderledes, men passer ind, hvor de gamle sad)
(Læs også her: http://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/18599.aspx?PageIndex=1 )
Var det ikke nemmere - forudsat altså at datteren har en smartphone - at du satte en B&O Play P2/A1/A2 (bluetooth-højtaler) op på badeværelset?
Hvis du engang vil gå mere all-in på NL, kunne du jo sætte en M5 (eller en BS35) op dér - alle NL-produkterne har bluetooth indbygget....
...udover selvfølgelig TuneiN/netradio.
Så kan hun spille derude uden at forstyrre resten af huset.
Tak for links - de beskriver det meget godt.
Måske nemmere, men nogle gange skal man jo også brug en god undskyldning for at gå all-in :)
Tak for input :)