Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Exteren bron BM5

rated by 0 users
This post has 14 Replies | 2 Followers

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko Posted: Sat, Sep 8 2012 7:51 AM

Wat heb ik nodig om een externe bron ( Smartphone, Tablet, mp3 speler enz) op mijn Bm5 te kunnen afspelen.

Er is een a.aux instelling op dit apparaat, maar als ik één op één aansluit gebeurt er natuurlijk niets. Het zou eens simpel werken.

 

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Sat, Sep 8 2012 8:33 AM
Leko:

Wat heb ik nodig om een externe bron ( Smartphone, Tablet, mp3 speler enz) op mijn Bm5 te kunnen afspelen.

Er is een a.aux instelling op dit apparaat, maar als ik één op één aansluit gebeurt er natuurlijk niets. Het zou eens simpel werken.

volgens mij alleen de juiste app op je tablet of smartphone
Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Sat, Sep 8 2012 9:08 AM

sorry voor de foutieve topicnaam

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Je kan toch met een usb analoog-digitaal omzetter een A.aux creeren?

Die was bijvoorbeeld bedoeld voor een externe platenspeler. Ik dat die dan in het hoofdmenu er dan bij kwam om fe kiezen naast nmusic en nradio.

Of vergis ik me?

Is dit ook weer zo'n optie die alleen werkt bij een complete set bm5 +bs5?

Hoor graag ook meer daarover.

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Sat, Sep 8 2012 5:20 PM

Je vergist je niet. Die USB adapter, bv Behringer UCA222, is inderdaad alleen van toepassing op de BM5. Is plug and play, dus dat scheelt. Het A.AUX commando kan ook aangepast worden naar A.MEM. Net zoals je N.MUSIC en N.RADIO kan aanpassen naar CD en RADIO. Met een beo4 is dat makkelijker.

De Encore heeft wel een "echte" Aux-in.

 

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Sun, Sep 9 2012 7:42 AM

Na wat rondgebeld te hebben, schijnt het op de volgende manier te gaan werken:

Je hebt app's die hiervoor geschikt zijn: Imediashare (voor Apple) en Amediashare ( voor Android).

Je hebt hiervan de light en een betaalde versie.

 

Er is ook zoiets als Imediacontrol, Amediacontrol. Schijnt ongeveer hetzelfde te doen.

Helaas heb ik net Windows mobile op mijn phone, dus ik ben nog even op zoek naar een geschikte app.

Ik schreef al: schijnt. Als er iemand is die hier ervaring mee heeft, schroom niet en deel dit met ons.

 

 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sun, Sep 9 2012 11:07 AM

@ DoubleU.

Dat omnoemen van NMusic en NRadio naar CD en Radio kan alleen als je de combo van BM5 en BS5 hebt. Net als het laten verwijzen naar een server v.w.b. je muziekcollectie.

Bij alleen een BM5 heb je niet die mogelijkheden.

Nu is er dus de vraag of die externe USB omzetter wel een A.Aux in het menu toevoegt.

@ Leko.

Heb je de complete BS5 of alleen de BM5?

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Sun, Sep 9 2012 7:16 PM

Beobuddy:

Nu is her us de vraag of die externe USB omzetter wel een A.Aux in het menu toevoegt.

Met een BS5 zeker. Voor een losse BM5 weet ik niet, maar denk het haast niet. 

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Mon, Sep 10 2012 7:08 AM

Beobuddy:

@ Leko.

Heb je de complete BS5 of alleen de BM5?

Ik heb de complete set BM5 en BS5, met BL9 boxen.

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Sat, Sep 15 2012 8:24 AM

Leko:

Je hebt app's die hiervoor geschikt zijn: Imediashare (voor Apple) en Amediashare ( voor Android).

Je hebt hiervan de light en een betaalde versie.

 

Er is ook zoiets als Imediacontrol, Amediacontrol. Schijnt ongeveer hetzelfde te doen.

Ik heb het geprobeert met een Iphone. Allebei de apps. Mijn advies: Niet doen!!!! Wat een rampenplan. Werkt voor geen meter. de BS5 en Bm5 slaan helemaal op tilt.

Het enige wat je kan doen ( heb het niet gedaan, maar lijkt me het beste te werken) is nog een apparaatje van B&O aan te schaffen. Kost volgens mij maar een paar duizend euro. Whistle

 

Henk Jansen
Not Ranked
Zoetermeer
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
Ik zelf gebruik 8player, werkt heel goed. Creation 5 werkt ook goed, is enkel voor Ipad maar ziet er wel gelikt uit. Is wel een prijzige app
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sat, Sep 15 2012 2:29 PM

8player ook gedownload ben benieuwdSmile

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Heb hier een Behringer UCA222:

 

 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sat, Sep 15 2012 3:05 PM

Ik heb deze op de BM5 aangesloten (dus alleen op de master, ik heb geen BS5).

Ik kreeg geen A.AUX bij mij in het menu erbij. Ik kan dus geen extra apparaat aansluiten, zoals een iPod, mp3-speler of andersoortige bron.

 

Bij mij eindigt hier het experiment.

Dus bij deze aangeboden, een Behringer UCA222 Big Smile

Dus Leko, als je in de buurt van Utrecht bent of komt. Je kan de UCA222 best overnemen of lenen om te proberen.

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Sun, Sep 16 2012 8:24 AM

Beobuddy:
Dus Leko, als je in de buurt van Utrecht bent of komt. Je kan de UCA222 best overnemen of lenen om te proberen.

 

Hartelijk dank voor het aanbod. Ik was twee geleden nog in Utrecht, maar het is, wegens het starten van een nieuwe winkel, voorlopig niet mogelijk om richting Utrecht te komen.

Page 1 of 1 (15 items) | RSS