Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Lim til kantophæng

rated by 0 users
This post has 1 Reply | 1 Follower

riis
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 270
OFFLINE
Bronze Member
riis Posted: Sun, Mar 4 2012 4:35 PM

Jeg har skiftet kantophængene på et par CX 100. Til det har jeg brugt kantophæng og lim fra GoodHiFi. Er der nogen, som kan anbefale en passende lim, som kan købes i Danmark?

Limen fra GoodHiFi lugter, føles og ser ud som en almindelig trælim. Jeg har efterfølgende brugt en trælim på et sæt CX'ere, og den bandt også fint.

Jeg kom i tvivl om, om det er den rigtige lim at bruge, da jeg læste Dillens indlæg i denne tråd http://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/36917.aspx.

Her anfører Dillen, at en trælim tørrer for hårdt op, og at den ikke hæfter ordenligt på metalkanten. Han anbefaler Speaker Cement. Jeg ved ikke, om det er et handelsnavn, eller en betegnelse for en bestemt type lim, men jeg har ikke kunnet finde den i Danmark.

/riis

JohanKristian
Not Ranked
Posts 8
OFFLINE
Bronze Member

Da jeg skiftede kantophænget på mine BeoVox CX 100 brugte jeg det lim som jeg fik sammen med de nye kantophæng. Ved faktisk ikke hvad det hedder da glasset bare var helt hvidt, men det holder da ihvertfald endnu selvom højtalerne godt nok har fået nogen tæsk siden ;-)

Page 1 of 1 (2 items) | RSS