ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en ben geregeld met audio apparatuur aan het knutselen.
Nu heb ik onlangs een set Penta's aangeschaft type beolab II en aangesloten op eenYamaha
voorversterker dmv RCA pluggen, de speakers staan ingesteld op auto zodat ze bij signaal aanspringen.
Op deze manier heb ik ook een set 6000 op mn tv gekoppeld zonder problemen
Maar de penra's komen nogal luid tot leven bij het inschakelen, geluid is verder top.
Is daar een fix voor of is er iets anders aan de hand ?
gr,
Rob
De Penta’s geven altijd een “plof” geluid bij het inschakelen.
Als dan een te hoog signaal instuurd, versterkt dat waarschijnlijk de combinatie van plof en het geluid.
Hallo Andre geloof ik toch ?
Bedankt voor je snelle antwoord, dus geen fix voor en doen ze dat ook op B&O sturing ?
of alleen RCA, heb er een hoop over gelezen maar is mij nog niet helemaal duidelijk
Mn 6000 serie schakelt namelijk zonder plop in.
Die inschakelplof doen ze ook bij gebruik van powerlink. Daar is een fix voor. Let wel, ik heb het enkel en donkere plofje bij inschakelen. Niet dat de mensen de indruk gaan krijgen dat penta's lawaai maken bij inschakelen. Vele zijn er aan gewend en horen het zelfs niet eens meer.
De plof komt voort uit het instellen van de eindtrap bij het opkomen van de voeding. De BL6000 hebben een andere opbouw en maken gebruik van speciale eindversterkermodules met ingebouwde Mute-funktie.
ok, bedankt voor je feedback