Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Problemer med Beogram 3500 og 180 gram vinyl

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 1 Follower

flourberg
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
flourberg Posted: Sat, Oct 20 2012 8:18 PM

Hej

Når jeg spiller 180 gram plader kommer det en skrabelyd efter ca. 3/4 spilletid. Jeg ved dette kommer af at pladetallerkenen skrabes mod motoren der driver pick-upen fremover, når det kommer for stor tyngde på, men jeg ved ikke hvordan jeg kan fikse det? Når jeg vender pladetallerkenen på hovedet så spiller den 180-grams vinyler uden at tallerkenen skraber. Nogen der kan hjelpe?

Mvh

Magnus

Steffen
Top 75 Contributor
Denmark
Posts 1,408
OFFLINE
Bronze Member
Steffen replied on Sun, Oct 21 2012 12:06 AM

Hej Magnus

Det er fordi hele løbeværket, som er ophængt i bladfjedre, hænger for lavt.

Dette kan nemt justeres. Det kræver dog, at du åbner pladespilleren:

Først afmonterer du pladetallerkenen - derefter skubber du 'slæden' med pickup armen helt ind mod midten. Der sidder så 2 skruer nedenunder kanten i højre side af kabinettet (set forfra). Dem skruer du ud - og så kan du vippe hele overdelen op (den er hængslet i venstre side).
Når du har åbnet kan du se de tre punkter hvor løbeværket er ophængt. Du justerer så højden på Philips(stjerne)skruen i hvert ophæng.
Du kan rimelig nemt se om værket hæver sig eller sænker sig når du drejer på skruen.

Mvh
Steffen

flourberg
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
flourberg replied on Sun, Oct 21 2012 5:45 PM

Tusind tak Smile, efter nogen forsøg fik jeg den heved løbeverket opp til en riktig balanse, så nu er jeg og pladespilleren venner igen.

Mvh

Magnus

Page 1 of 1 (3 items) | RSS