Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Hvad er der galt med mit AV5?

rated by 0 users
This post has 9 Replies | 0 Followers

Ruivar
Not Ranked
Posts 15
OFFLINE
Bronze Member
Ruivar Posted: Sun, Oct 21 2012 3:17 PM

Hej,

jeg har været bruger af Beoworld i over 5 år, men har ikke været aktiv i et par år. Men nu har jeg et problem, som jeg håber nogen af jer kan identificere. Mit AV5 begyndte pludseligt at vise frekvensbølger på hele skærmen. Først blev skærmen helt blå, hvorefter den blev gul. Med frekvensbølger hele tiden. Tjek billederne.

 

Håber I kan hjælpeWink

 

  • Filed under:
Henrik Toubro
Not Ranked
Copenhagen
Posts 70
OFFLINE
Bronze Member

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med problemet, men hvis du ikke finder en løsning og ønsker et nyt har jeg en gyldenbrun AV5 til salg, med en ekstra sølvgrå ramme. Det står i "mint condition" Smile

Dennis
Top 150 Contributor
Denmark
Posts 627
OFFLINE
Bronze Member
Dennis replied on Sun, Oct 21 2012 5:26 PM

Avant serien har døjet med samme fejl - Billedrøret er desværre ved at dø ser det ud til. Læs evt. dette:

Link 1

Link 2

Link 3

Som der står nogle steder, kan det også have noget med justering at gøre, men jeg vil ikke anbefale dig selv at gå igang med at åbne fjernsynet, hvis ikke du er 100% klar over, hvad du laver! Så hellere alliere sig med en fagkyndig!

- Dennis

 

Ruivar
Not Ranked
Posts 15
OFFLINE
Bronze Member
Ruivar replied on Sun, Oct 21 2012 7:23 PM

Ærgerligt. Det er hvad jeg frygtede. Jeg må finde ud af om problemet kan justeres væk, ellers må jeg nok skifte tv'et ud. Udskift af billedrør kan ikke betale sig.

Jeg vil bare hade at køre det på lossepladsen....

Hvad vil du have for dit, Henrik?

Rune K.

Henrik Toubro
Not Ranked
Copenhagen
Posts 70
OFFLINE
Bronze Member

Beklager at jeg slet ikke har fået svaret. Jeg ved ikke rigtig hvad man kan forlange for sådan et, de er til salg for alt mellem 2000kr og 6000kr.
Det befinder sig på Amager. 

Det ser sådan ud:

(Normalt står det altså på højkant :o)

Ruivar
Not Ranked
Posts 15
OFFLINE
Bronze Member
Ruivar replied on Fri, Oct 26 2012 5:03 AM

Hej, ja det er ærgerligt, da jeg nu har købt et andet. Desværre i den forkerte farve. Men modsat min gamle har mit nye AV5 den nyeste software, så der er forskel. Og det kostede kun 1000 kr.

Jeg ville nu hellere have haft et i den tan-farve din er i. Desværre....

mvh

Rune K

Henrik Toubro
Not Ranked
Copenhagen
Posts 70
OFFLINE
Bronze Member

1000kr lyder som en god pris. Hvis farven er helt gal, kan du jo sætte rammen fra din gamle AV5 på, selvom det ikke lige er det nemmeste job. Men fedt at du kan mærke forskel i softwaren. 

Ruivar
Not Ranked
Posts 15
OFFLINE
Bronze Member
Ruivar replied on Fri, Oct 26 2012 2:37 PM

Ja, det har jeg også overvejet at skifte. Men på den anden side er det ret sjovt at se AV5'eren i en farve jeg ikke er vant til. Så jeg beslutter mig senere :-)

Har du prøvet at skifte rammen før?

Henrik Toubro
Not Ranked
Copenhagen
Posts 70
OFFLINE
Bronze Member

Jeg har desværre ikke selv prøvet at skifte ramme, men kan forestille mig at det er er møjsommeligt arbejde, da jeg går ud fra at CRT skærmen skal afmonteres. 

Ruivar
Not Ranked
Posts 15
OFFLINE
Bronze Member
Ruivar replied on Wed, Oct 31 2012 8:06 PM

Hahaha, så lader jeg den nok bare væreSmile

Page 1 of 1 (10 items) | RSS