Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beosound 5 manglede albumcover og titler på rippede cd´er.

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 3 Followers

Wassend
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
Wassend Posted: Tue, Nov 13 2012 9:39 PM

Hei! 

Jeg er mildt sagt ikke noen ekspert på data, og Beosound 5 er i så måte litt avansert for meg. Men med god hjelp fra en kamerat og en kyndig og hyggelig man fra Bang Olufsen i Tønsberg fungerer anlegget bra i et linksystem hjemme hos oss! Men jeg sliter med manglende albumcovere og titler på album jeg har rippet over i anlegget mitt. Jeg bruker mac, og jeg har en fungerende BeoConnect. Har overført kjøpt musikk fra itunes over fra Mac, men har ellers rippet all min musikk over da jeg begynte å bruke anlegget for snart ni måneder siden. 

Noe av musikken, feks Sondre Bratland, dukker ikke opp med cover i displayet, men kun det velkjente, men intetsigende, BO- bildet! 

Jeg har hørt det finnes en måte å gjøre dette på, både ved kanskje å bruke mus og tastatur rett i Beomasteren med skjermen til Beosound 5 som arbeidskilde, eller å gjøre dette fra Mac`en??

Er dt noen som kan gi meg noen tips? Må nok bare si at jeg må helst ha det ganske lett forklart!!

Fant forresten også en veldig fin app som heter Creation 5 til min ipad! Funger utmerket mot anlegget mitt! Veldig grafisk flott!!

Svein!

Normann
Top 500 Contributor
Posts 277
OFFLINE
Bronze Member
Normann replied on Tue, Nov 13 2012 9:46 PM

Hei!

Jeg har Beosound 5 Encore, så vi kan forsøke å få dette til sammen :) Bruker du Itunes for din musikk eller ligger alt på HD på BS5? Det jeg har gjort på encore'n er at den streamer fra mitt Itunesbibliotek på en NAS.. I Itunes Media > Musikk og f. eks. i Sondre Bratland sin musikk folder kan du kopiere over eller rename et albumartbilde til folder.jpg

Når dette er gjort oppdaterer du ditt musikkbibliotek på BS5 også skal bilde komme..

Det er slik jeg må gjøre det på BS5 Encore..

Wassend
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
Wassend replied on Tue, Nov 13 2012 10:11 PM

Hei! Det hadde vært moro om dette ville fungere! All musikken ligger på HD til BS5, men musikken kjøpt på iTunes er overført fra Mac til BS5 via Beoconnect..

 

Normann
Top 500 Contributor
Posts 277
OFFLINE
Bronze Member
Normann replied on Tue, Nov 13 2012 10:32 PM

Forsøk det å kom med tilbakemelding..Smile

Page 1 of 1 (4 items) | RSS