Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Nyt TV, Beovsion 10, godt køb?

rated by 0 users
This post has 26 Replies | 2 Followers

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo Posted: Sat, Dec 29 2012 6:19 PM

Jeg vil skifte min 7' er ud da den ikke har digituner og HD.

Kan se at man nu kan få en 10' er presset i pris, ca 40 kilo med antirefleksskærm og vægbeslag.

Ved at en 11' er kan mere, men synes ikke prisforskellen er det værd, fode råd modtages meget gerne.

Bo

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Sun, Jan 13 2013 5:56 PM

 

 

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Sun, Jan 13 2013 5:56 PM

Åbenbart ikke godt køb, da ingen kommenterer på det  :-)

 

Beocenter6
Not Ranked
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member

Så får du da et svar fra mig: Det er et glimrende køb. Fantastisk flot forarbejdet og et billede, der stadig holder 100%. Jeg benyttede selv de reducerede priser til at anskaffe mig et BV10-46 (en demomodel), og det er de bedste penge, som jeg har givet ud i lang tid. Nogen vil nok mene at lyden er lidt tynd, men sammen med mine BL3 savner jeg ikke noget. Jeg har derudover koblet et AppleTV på, og så er jeg mere end dækket ind hvad angår smart-tv. Jeg regner med at udbygge det til en 5.1 med tiden (og når jeg får sparet sammen). Alt i alt en klar anbefaling herfra :)

 

Hiort
Top 50 Contributor
Sweden
Posts 2,895
OFFLINE
Bronze Member
Hiort replied on Mon, Jan 14 2013 4:00 PM

Jag håller helt med Beocenter6.

Jag har en BV10 40" sedan ett par år och är fortfarande mycket nöjd. BV11 har lite mer funktioner men med en AppleTV får du mycket bättre media support. Lägg pengarna du sparar på en Beolab 11.

/C

 

 

 

 

Livingroom: BL3, BL11, BV11-46 Kitchen: Beosound 1 GVA, Beocom 2 Bathroom: M3 Homeoffice: M3, Beocom 2  Library: Beosound Emerge, Beocom 6000 Bedroom: M5, Essence remote  Travel: Beoplay E8 2.0, Beoplay EQ, Beoplay Earset

DGRouge
Not Ranked
Posts 36
OFFLINE
Bronze Member
DGRouge replied on Sun, Jan 20 2013 7:29 PM
Købte et BV10-40 i sommer 2012 og har lige byttet til BV11. Lyd (incl. BL11) og billede var rigtig fint i BV10, men jeg var ærgerlig over manglende filmprofil, problemer med (lidt) backlight bleeding samt (svag) susen fra blæsere (efter en times tid) på BV10'en. Lidt feinscmeckeri, som ingen andre i familien bemærkede, men jeg fandt mig selv rode for meget i service menuen for at justere billedet alt efter om jeg så film eller andet materiale. Med BV11 har jeg ikke tilsvarende issues. Billede og lyd er bedre på BV11 uden jeg dog oplever det som en revolution ift. BV10. Detaljerne i sort og hvid er dog væsentlig bedre på BV11' hvor jeg oplevede at BV10's meget lyse og meget mørke toner var svære at skelne. Skal siges at jeg var givetvis uheldig med mit eksemplar af BV10, og sikkert er det, at jeg ledte efter den mindste undskyldning for at kunne opgradere ;-).
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hej Bo,

køb en V1-40.

Den kan du senere bruge som link-tv, når du har sparet penge nok sammen......til en BV11-55.

Hilsen Millemissen

There is a tv - and there is a BV

Molotow
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member
Molotow replied on Thu, Jan 24 2013 12:44 PM

Der er ingen link mulighed i V1-40, så det skal ikke være derfor du køber den.. GOdt nok er V1 et fedt TV, men hvis du overvejer enten en 10 eller 11, så skal V1 ikke blandes ind i det...

Molotow
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member
Molotow replied on Thu, Jan 24 2013 12:44 PM

Der er ingen link mulighed i V1-40, så det skal ikke være derfor du køber den.. GOdt nok er V1 et fedt TV, men hvis du overvejer enten en 10 eller 11, så skal V1 ikke blandes ind i det...

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hej Molotow,

muligvis er du ikke helt opdateret på mulighederne....

Det er fra nu af muligt at bruge en NL/ML-converter på en V1 på samme måde som på en BV11.

I løbet af foråret vil det blive muligt at koble f.eks en BV11 og en V1 sammen via NetworkLink.

Så et V1 er en god start på et nyt NL-baseret B&O-setup.

 

Hilsen Millemissen

There is a tv - and there is a BV

LasseMathiesen
Not Ranked
Posts 17
OFFLINE
Bronze Member
Bo:

Jeg vil skifte min 7' er ud da den ikke har digituner og HD.

Kan se at man nu kan få en 10' er presset i pris, ca 40 kilo med antirefleksskærm og vægbeslag.

Ved at en 11' er kan mere, men synes ikke prisforskellen er det værd, fode råd modtages meget gerne.

Bo

Nyt eller brugt tv du ønsker?
Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Fri, Jan 25 2013 4:42 PM

I er vågne nu :-)

Jeg har søgt lidt rundt og fået fine priser ved B&O butikker på fyn. Bedste bud i dag på BV10-40,motorstand omkring 37 kilo, bytte med mine Beolab 3 som jeg ikke har brugt længe, byttepris kr 23500,- , skal man springe til mon?

Beocenter6
Not Ranked
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member
Beocenter6 replied on Fri, Jan 25 2013 10:06 PM

Jeg synes, at du skal beholde dine BL3. De går rigtig godt med BV10, og lyden godt kan føles lidt tynd uden efter B&O standard. Prisen lyder fornuftig, men jeg tror godt, at du kan komme længere ned. Har du overvejet en demo-model? Hér beholder du garantien som ny, selv om tv'et allerede har lidt kilometer på tælleren, hvilket jeg synes er det vigtigste. Jeg købte mit BV10-46 i Århus i december som demo for 35k inkl. gulvstand efter benhård forhandling (de leverede, men jeg pakkede det selv ud og satte det op).

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Sat, Jan 26 2013 6:01 PM

Jeg har Beolan Penta i front og Beolab 4000 som baghøjtt., men overvejer selvf. om jeg skal beholde 3' erne.

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Sat, Jan 26 2013 6:03 PM

Havde faktisk næsten købt V1, men af flere grunde sprang jeg fra.Den er bare for grim når jeg har set på  en 7' er, samtidig har den ikke de tilkoblingsmuligheder jeg bruger i dag med ML/converter til mit system 7000

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Sat, Jan 26 2013 6:05 PM

Fik tilbudt spritny 10-40 med gulvstand til 35 kilo, men...... lad os nu se , hvilken afdeling i Århus handlede du i ?

AS
Not Ranked
Posts 31
OFFLINE
Bronze Member
AS replied on Sat, Jan 26 2013 6:17 PM

Jeg overvejede også at vælge en beovision 10-46. Men jeg valgte at gå efter BV11-46 og jeg har på ingen måde fortrudt. Den er mere fremtidssikret og du har ikke behov for at der skal en teknikker ud bare fordi den skal opdateres eller lign. 

Billedet på BV11 er væsenligt bedre end BV10(som dog stadig har et pænt billede)
Det jeg faldt for ved BV11 er også de ekstra indgange, internetadgang og det nye design, jeg synes det smallere, mere widescreen look er fedt!

Jeg købte mit fjernsyn på rådhuspladsen i Aarhus, dog snakkede jeg både med Klostergade og Storegade samtidig..
Jeg synes generelt at jeg har oplevet lidt arrogant behandling hos de to andre.. Om dette er pga. at jeg er ung ved jeg ikke.. Men jeg synes det er lidt for meget at presse på med et tv køb hvor jeg egentlig endte med at ligge en ordre i 100.000kr klassen.. Men det er vel deres tab som butik, mere end mit. Der er super flink service hos Rådhuspladsen, dog har jeg ikke været helt tilfreds med produkterne jeg har fået.. Nu er det godt nok også første gang jeg handler b&o så jeg er ikke sikker på om produkterne er efter deres standarder. Men bla. er der noget små støv bag glasset på min skærm. Men dette reklamere jeg også for snart.

Beocenter6
Not Ranked
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member

Jeg handlede i Salling. Mit BV10-46 er mrk.1 (kun to HDMI), hvilket måske forklarer den lave pris. Jeg er dog ovenud tilfreds med mit køb. 

Jeg kan også tilslutte mig de andre kommentarer vedrørende forskellen på BV10 og 11. Side-by-side vinder 11 på de fleste punkter, men det er også noget, som man betaler prisen for. I mit tilfælde var det tæt på double-up. Jeg kan dog godt lide den lidt bredere ramme på 10, som jeg synes er klassisk B&O, og mit smart-tv behov får jeg rigeligt dækket med mit ATV.

Mht. V1 så havde jeg også det i tankerne, men jeg elsker bare den lækre finish samt kombinationen af glas og aluminium på BV10, og på det punkt kan V1 altså bare ikke være med.

Mikael
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 179
OFFLINE
Bronze Member
Mikael replied on Sat, Jan 26 2013 7:40 PM

Jeg har selv været der, BV10 eller BV11. Jeg mener helt klart at BV11 er de ekstra penge værd. Du får et langt mere komplet TV som også vil være en del bedre fremtidssikret. Hele menusystemet er et kæmpe plus, lyden er bedre, integrationen af ATV og muligheden for selv at tilføje andre enheders PUC-koder er for mig meget værd.

Mit råd er at droppe BV10 og spare op til BV11 :)

Beovision Eclipse gen2 (GX) w/ floorstand, Beolab 14.2, 4 speaker Shape and ATV4/Chromecast.

Beoplay A9mk4 GVA, Beosound 1 GVA, H2, H3, H8, E6, Beoplay EQ

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Sun, Jan 27 2013 10:27 PM

Jeg oplever også besynderlig betjening, meget meget flinke, min ingen service udover de kr. 650,- i timen for at levere........der er intet at hente her på fyn ser det ud til.

Måske jeg skal kontakte Rådhuspladsen i Århus - de øvrige butikker kender jeg godt og Radio Loft kan man måske godt opleve som en butik hvor de starter med elevator blikket inden de overveje at betjene en......

Mikael
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 179
OFFLINE
Bronze Member
Mikael replied on Mon, Jan 28 2013 10:42 AM

I Esbjerg er der gratis levering og basic installation :)

Det var der ihvertfald da jeg købte min V1 og A9!

Til den pris forventer jeg det også, og 650kr i timen for at levere ville også være nok til at jeg fravalgte B&O. En del af købsoplevelsen ligger i servicen, og hvis den koster ekstra, så forsvinder noget af magien ved B&O. Ved godt at 650kr er et reletivt lille beløb i forhold til totalprisen, men det ville være en principsag for mig.

Beovision Eclipse gen2 (GX) w/ floorstand, Beolab 14.2, 4 speaker Shape and ATV4/Chromecast.

Beoplay A9mk4 GVA, Beosound 1 GVA, H2, H3, H8, E6, Beoplay EQ

Beocenter6
Not Ranked
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member

B&O i Middelfart (Strib) har også tidligere været meget kundevenlige overfor mig (rabat samt levering og opsætning uden beregning). Det var måske også værd at prøve?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

B&O i Strib - ups!

Hilsen Millemissen

There is a tv - and there is a BV

Beocenter6
Not Ranked
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member
Beocenter6 replied on Mon, Jan 28 2013 10:05 PM

Millemis, har du dårlig erfaring med den butik?

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Mon, Jan 28 2013 11:13 PM

Har kun været i den butik en gang, meget blandet oplevelse:

oplyste jeg blot ville kigge,men den unge sælger viste mig TV og lyd så oplevelsen var fantatisk god....lige indtil ypperste præsten (indehaveren)

viste sig i butikken, da følte jeg mig absolut ikke velkommen da stilen igen igen var "elevator blikket"....

ret skal være ret, jeg har ikke været der siden

måske ender jeg ved B&O i Klaregade som har været venlige de gange jeg har talt med dem

B&O I Svendborg er EKSTREMT venlige og flinke, når de har tid.............man ringer,mailer og kommer i butikken men ufatteligt svært at få lavet en aftale....

de har åbenbart succes :-)

AS
Not Ranked
Posts 31
OFFLINE
Bronze Member
AS replied on Tue, Jan 29 2013 7:39 AM

Bo:

Har kun været i den butik en gang, meget blandet oplevelse:

oplyste jeg blot ville kigge,men den unge sælger viste mig TV og lyd så oplevelsen var fantatisk god....lige indtil ypperste præsten (indehaveren)

viste sig i butikken, da følte jeg mig absolut ikke velkommen da stilen igen igen var "elevator blikket"....

ret skal være ret, jeg har ikke været der siden

måske ender jeg ved B&O i Klaregade som har været venlige de gange jeg har talt med dem

B&O I Svendborg er EKSTREMT venlige og flinke, når de har tid.............man ringer,mailer og kommer i butikken men ufatteligt svært at få lavet en aftale....

de har åbenbart succes :-)

 

Forstå mig ret, jeg ville helt sikkert få rabat lige meget hvor i aarhus jeg købte det dog så for mig var det i sidste ende blot at rådhuspladsen rent faktisk så mig som kunde og ikke bare "en der kigger fra gaden-agtigt" hvilket jeg særligt oplevede hos radio loft.. De andre steder gad heller ikke fortælle hvad prisen ville være, der fik jeg den "vi kan finde en god pris til dig når du vil handle".. Hvorimod rådhuspladsen bare lavede et tilbud, endda på flere fjernsyn og løsninger..
Samtidig var jeg meget i tvivl om beovision 10-46, så han viste mig beovision 11 før den overhovedet udkom.. Derfra kom jeg så i butikken en måned, tror jeg før jeg egentlig købte.. Jeg endte så med at købe et beovision 11-46 med et sæt beolab 9...

Dog skal det siges at rent servicemæssigt kan jeg bedst lide Salling, men det er in-store forhandler, så jeg ved ikke hvor meget de kan lege med prisen i forhold til de andre og deres kendskab til produkterne er meget blandet.. Det er dog også et billede man får ude i butikkerne i aarhus..
Jeg var ude for i radio loft at han begyndte at forklare mig forskellige ting som ingen relevans havde til det jeg ønskede, så jeg tvivler på at de lyttede til hvad jeg ville have, ergo så de mig nok ikke som seriøs kunde.. Og nu kan jeg slet ikke gå ind i butikken uden at beder mig om at henvende mig på rådhuspladsen, fordi det er der jeg købte mit fjernsyn, det synes jeg også er helt latterligt..

Nå men det var lidt et sidespring Smile
Mht. montering, så tror jeg det er standard at de giver 1 time for det ville alle dem jeg snakkede med  

 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

@Beocenter6 "Millemis, har du dårlig erfaring med den butik?"

Jeg har hørt om flere dårlige, specielt med henblik på service/opfølgning efter køb - men der kan jo også være gode!

Hilsen Millemissen


There is a tv - and there is a BV

Page 1 of 1 (27 items) | RSS