ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Nu ik een beovision 11-40 in de huiskamer heb zet ik mijn oude beovision-1 op de slaapkamer.
Verder in de badkamer en keuken heb ik een 3500 staan Is het verstandig om alles in het systeem van de 11-40 te hangen?
En zijn er ook beperkingen ?
Is het bijvoorbeeld wel mogelijk om muziek van bijvoorbeeld een nasdrive op te roepen op de 3500,s?
Hebben jullie hier ervaring mee? en hoe bevalt dat dan?
Patrick
Hoi Patrick
Heb mijn BV11 als masterTV gelinked via een masterlink network converter met een beosound3000 en een BL3500 in de keuken. Let wel, je krijgt dan wel kleine vertraging op de BL3500 omdat geluid eerst moet worden omgezet van digitaal naar analoog of vv. a de converter. Als beide systemen ver genoeg uit ekaar hangen hoeft dit echter niet storend te zijn.
Mbt muziek via een NAS, ja dit kan je dan ook via de 3500 afspelen. Maar je zult dus die extra ML networkconverter moeten aanschaffen (circa 700 euro).
gr
Beofan67
Beofan with current setup Beovison Eclipse 55, Beosound 35, Beolab 6000, Beolab 11, Beoplay A9 Mk4, Beoplay E6
Ha beofan67,
Dat van die extra investering van 700 was bekend. Maar van die vertraging is mij niets verteld.
wel goed om dat even te weten.
gelukkig heb ik geen open keuken dus dat is niet echt een probleem.
wel top dat de muziek uit de Nas wel op te roepen is.
Heb je wel een DLNA-server draaien op je NAS?
Hoi Doubleu,
Sterker nog , ik heb nog geen Nas. Maar ga ik kopen.
Dus moet de dealer nog bellen wat ik daarvoor nodig ben.
Ik heb geen flauw idee nog van hoe en wat met een hardeschijf.
Ik ben meer een persoon van motoren en fotografie ( mijn beroep)
Ok, zal wel een Qnap of Synology worden. Mooi spul.
Al vind ik eerlijk gezegd de mediaplayer in de BV11 wel beperkt, van wat ik gezien heb. Maar dat geldt eigenlijk wel voor elk merk TV met netwerk-aansluiting. Een externe mediaspeler bied veel meer. Zeker in je linkruimtes met een 3500 wordt het al helemaal lastig om muziek te kiezen.
Hi Italianshoes,
Heb zelf voor Synology gekozen. Werk prima. Mijn dealer adviseerde Iomega. Dit merk wordt blijkbaar ondersteund door B&O!? Qua mediaplayer outlook is maar net welke eisen je stelt. Heb bv wel aangesloten via netwerkkabel met modem/nas. Werkt altijd beter.
Groet
Gaat inderdaad een Synology worden. Gisteren gelijk besteld.
Ik ga van het weekend de beovision 1 op de slaapkamer zetten en een nieuw masterlink kabeltje trekken. ik laat dan eerst de beovision 1 en de 3500,s als een systeem draaien.En ik laat de de woonkamer met de 11-40 / 6000,s / bl11 en nasdriver eerst standalone draaien.
Daarna ga ik mij beraden op het koppelen van alles met die ';///@@ dure converter vam 700 eurie.
Mooist als ik ergens zoiets kan proberen ben benieuwd of mijn dealer dit voor mij wil demonstreren.
En is het echt zo lastig beofan67 ? jij bent ervarings deskundige toch? vertel..........
Tja, wat is lastig.
De mediaplayer kan je alleen via de BV bedienen. Om de muziek ook over de BL3500 te krijgen dien je eerst de BL op DTV te zetten (kan ook TV zijn afhankelijk van je instellingen). Dan via de TV de bron Homemedia selecteren en dan kom je in het NAS mediaplayer menu . De muziek die je dan selecteert hoor je vervolgens ook op de BL.
Je kunt niet tegelijkertijd muziek luisteren via de BL en gewoon TV kijken op je BV.
Hoop dat je hier nog wat aan hebt.
Succes met de keuze
Dank je voor de info beofan67
Heb ik zeker wat aan . Het is nog maar de vraag of ik die converter ga aanschaffen.
oja ik heb het steeds over de beovision 1 maar moet zijn beocenter 1
maar dat maakt voor de vraag natuurlijk niet uit.
Dankje beo fan67 Hier heb ik wat aan
allemaal niet heel handig dus ga
gag me voor de converter nog maar eens beraden