ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
hallo,
Ik heb een beogram rx2 gekocht en wil die via een nad pp2e voorversterker aansluiten op de socket
( aux in). Alles netjes ingeplugd en swich op mc gezet.
Blauwe lampje voorversterker brand maar geen geluid.
Wat doe ik fout, of moet de speler rechtstreeks op de beolab 8000 aangesloten worden?
Kan iemand mij informeren?
De Beocenter 2 heb je nodig om het volume te regelen van het geluid naar de BL8000’s.
ik vermoed dat je gebruik hebt gemaakt van een tulp naar din verloopkabel. Bij dat laatste schakeltje zal het vermoedelijk niet goed gegaan zijn. Als je van de verloopkabel de tulppluggen bij de NAD (pre ou) eens los haalt, dan zou het bij het aanraken van de tulppluggen brom te horen moeten zijn. Als dat niet het geval is, dan heb je een verkeerde verloopkabel. Je hebt tulp naar din en je hebt din naar tulp kabels. Dat zijn verschillende kabels omdat de dinplug zowel audio in als audio uit draagt.
Hallo,
Dank voor je antwoord.
Ik heb op de socket een aux in en out (tulp) zitten.
Deze heb ik gebruikt, lampje voorv resteren en platenspeler werken maar geen geluid.
Ik moet het geluid via de beocentre 2 regelen
Ik dacht via het menu list/instellingen/ opties de aux aansluiting te activeren (bron toevoegen via instellingen)
Maar ik kom niet in het menu list- opties.
Vreemd misschien maar bij Hegeman vragen of is er een ander aansluit mogelijkheid?