Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beogram 1900

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 1 Follower

paulnix
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
paulnix Posted: Sun, Oct 11 2020 11:08 AM

Hej jeg prøver herigennem om de skulle være hjælp at hente .

Jeg har overtaget en Beogram 1900 pladespiller som spiller fint i 33 omdrejninger men når jeg skifter til 45 omdrejninger fortsætter den med at køre i 33 omdrejninger  , er der nogen her som kan hjælpe med dette problem ville det være dejligt .

Mvh.

Paulnix.

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Oct 11 2020 4:00 PM

- Forkert rem (Ebay-køb? - de er for hårde og for stramme)
- Indtørret smørelse i mekanikken
- En kombination af de to

Jeg har den rigtige rem. Send mig en PM eller en email.

Martin

paulnix
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
paulnix replied on Sun, Oct 11 2020 6:32 PM

Hej Martin .

Jeg kunne forestille mig at den rem der er på er fra da den blev lavet ,så en ny rem ville sikkert ikke gøre noget så det ville være fint hvis du har en 

frisk rem .Når jeg ser på den spole som er drevet af motoren kan jeg se at der er to niveauer på akslen og er det der at det hjul hvor remmen sidder på skal skifte fra hvor der er hurtiger omdrejninger til hvor der er færre omdrejninger . Når jeg ser på den er det den tynde del af akslen drivhjulet køre hele tiden . Og skal jeg forstå det på den måde at drivhjulet så skal skifte stilling og komme op på den brede del af motor akslen .? Så jeg skal få den aksel drivhjulet sidder  smurt så det kan køre op og ned ?

Mvh.

Paul

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Oct 11 2020 8:09 PM

Ja, det er rigtigt forstået.
Hvis du starter den på 45, så roterer den faktisk kun 33 indtil tonearmen har bevæget sig ind til starten af pladen. Først derefter skifter den hastigheden til 45 ved at sænke hjulet en smule, så det løbet på en større diameter på bøsningen på motorakslen.
Sidder hjulet fast i indtørret smørelse, må du rense og give det lidt frisk smørelse.

Og ja, jeg har nye rigtige remme.

Martin 

paulnix
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
paulnix replied on Mon, Oct 12 2020 8:52 AM

Hej Martin .

Nu har jeg forstået hvordan det skal virke og jeg har nu renset de bevægelige dele og smurt det og nu fungere det igen ,  virkeligt dejligt tak for din hjælp og forklaring på hvordan det fungere .Jeg har endnu en ting jeg godt vil have lavet på den det er låget , der mangler den fjeder der skal holde det oppe . Du skriver at jeg kan sende en PM eller en email men hvor finder jeg din email adresse ?

Mvh .

Paulnix

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Mon, Oct 12 2020 9:28 AM

Du kan trykke på mit navn Dillen ude til venstre og vælge send email, men ikke alle mail-servere tillader at sende email gennem tredje-part,
så en mere sikker måde er at gå til beoparts.com og bruge kontakt-formularen.

Martin

Page 1 of 1 (6 items) | RSS