Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Powerlink kabel / MCL2p / passive

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 0 Followers

dougie747
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
dougie747 Posted: Wed, Mar 14 2012 9:17 AM

Geachte mede Beowereld bewoners,

Ik heb beide varianten van de versterker blokken.

De MCL2p (t1741/t1742?) en de ML/MCL converter/Beolink passive (t1656).

Nu ik een MX 8000 heb aangeschaft (met DD module), wil ik een paar Beovox CX 100 als achter speakers gebruiken met een van deze versterkers. (en eventueel het andere versterker blok met Beovox cona op de sub power link )

Vraag A:

Nou heb ik eens een van de twee blokken aangesloten op een power link aansluting (van in mijn herinnering een BC 9500 of beovision MX 4002),

Echter met de dunne power link kabel van de BeoLab speakers. Hij schakelde wel aan/uit en het geluid was ook goed, maar elke keer als ik een IR signaal gaf dan ging er een zacht 'gring-grong' brom over de luidspreker, licht dit aan de afscherming in de power link kabel, en waarom doen de beolabs dit dan niet? Moet ik dan een power link kabel mk 2 oid hebben?

Vraag B:

Welke van de versterker blokken verdient de voorkeur voor toepassing met de CX100 dan wel met de Cona?

Bij voorbaat excuses als deze vraag al eens eerder is gesteld.

Alvast mijn dank,

 

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Thu, Mar 15 2012 7:42 AM

Hallo dougie747,

Over vraag B welke versterker kan ik antwoorden, maakt niet uit tenzij de een beter klinkt dan de andere door het verschil in leeftijd. (De MCL2P is ouder)

Mogelijk gebruik je het BeoLink systeem al. (Persoonlijk zou ik degene met IR oog aansluiting gebruiken in een andere kamer als Beolink systeem.) (Mijn vrouw heeft zo enorm veel plezier van muziek op de 1e verdieping thuis via de Beolink Passive).

 

Hier wat feiten van de website:

ML/MCL

It was effectively the same control box and amplifier as the Beolink Passive kit but without the IR receiver. It provided a power output of 30W per channel and could drive 4 MCL rooms fitted with passive speakers. The design of the amplifier was the same as that seen in the MCL2P device.

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=984

 

MCL2P

output of 30W per channel

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=979

 

Passive

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=981

 

Groet, Robert

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky replied on Thu, Mar 15 2012 8:31 PM

Ik heb even met mijn hoofd in de kast gekeken.

Ik heb een bv6 met ml/mcl en een setje beovox 3000.

De kabel gebruikt is een volledige pins powerlink met mk3 bedrading. Ik heb geen plof.

Vraag is alleen even of een volledige dinstekker ook MK 3 is want bij mij zit het gesoldeerd.

 

 

 

 

 

Page 1 of 1 (3 items) | RSS