Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beolab 5 reparatie

rated by 0 users
This post has 24 Replies | 1 Follower

DStefan
Not Ranked
Posts 25
OFFLINE
Bronze Member
DStefan Posted: Sat, Oct 31 2020 11:29 AM
Hallo,

Iemand een goed adres om een Beolab 5 te laten repareren? Als je het volume verhoogt, terwijl de bron in pauze staat, gaat hij flink ruisen. Tevens een lichte storing af en toe in de tweeter.

Thanx, Stefan
RichardIII
Not Ranked
Posts 61
OFFLINE
Bronze Member

Hoi Stefan

Ik kan je niet direct helpen, want geen ervaring op dit punt, maar ben wel benieuwd bij wie je uiteindelijk uitkomt en of dat bevalt. En ook ben ik ook wel benieuwd naar de uiteindelijke moeite en kosten (globaal). Het helpt mij bij mijn zoektocht naar deze prachtige speakers Smile

Premiumverum
Top 500 Contributor
Netherlands
Posts 115
OFFLINE
Gold Member

Hoi,

Je kan beobuddy op dit forum een bericht sturen. Hij adverteert ook op marktplaats. Hij heeft veel verstand van beolab 5, zit in Utrecht.

DStefan
Not Ranked
Posts 25
OFFLINE
Bronze Member
DStefan replied on Sun, Nov 1 2020 12:53 PM
Hai Richard,

Ja, ik had hem al eens naar een bedrijf hier in de buurt (Loudspeakerrepair.com) gebracht. Reparatie zou absoluut geen probleem zijn, maar hij had er na drie! maanden nog niet naar gekeken en zag het ook niet zitten geloof ik, dus gisteren maar terug opgehaald. Als ik verder geen suggesties krijg zal ik hem wel aan de B&O dealer meegeven. Die moet binnenkort sowieso komen, want ook mijn Avant heeft de geest gegeven (moederbord). Maar ja, da’s niet echt een voordelige optie vrees ik. Ik post hier dan in ieder geval wat het defect was en het kostenplaatje.

Gr. Stefan
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Je hebt op z'n minst een servicetool nodig om de BL5 op storingen uit te kunnen lezen en de testfunktie  uit te voeren.

DStefan
Not Ranked
Posts 25
OFFLINE
Bronze Member
DStefan replied on Tue, Nov 3 2020 10:59 AM
Bedankt. Ja, de dealer is dan de enige optie vermoed ik. Maar ik heb wel eens gehoord dat B&O niet op component niveau repareert, maar complete modules vervangt. Weet niet of dit waar is, maar het lijkt mij wel veel duurder, vandaar dat ik dacht aan een goedkoper alternatief.
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Dat is juist, ze swappen enkel een compleet (gerepareerd) chassis wat uit DK komt. Alle elektronica op een enkel printje na (touch en led, etc) wordt dan in 1 keer vervangen. Dat heeft een flinke prijs, maar is ook zo het meest bedrijfszeker en kan in theorie thuis bij de klant worden gedaan.
Er zijn alternatieven, maar niet bij de gemiddelde all-round repairshops ivm benodigde software.

DStefan
Not Ranked
Posts 25
OFFLINE
Bronze Member
DStefan replied on Tue, Nov 3 2020 9:48 PM
Heb mijn dealer ondertussen geïnformeerd. Reparatie kan maanden duren, momenteel een probleem met beschikbare onderdelen is de mededeling. Lekker klote.
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Wed, Nov 4 2020 10:39 AM

Gaan alle drivers flink ruisen bij verhoogd volume, of kun je het terugbrengen tot een enkele (sub)woofer, mid of tweeter?

beosnuf
Not Ranked
Posts 16
OFFLINE
Bronze Member
beosnuf replied on Thu, Nov 5 2020 9:16 AM

Ik heb dit verleden jaar gehad bij een lab 5 en dat is door de dealer opgelost door het vervangen van de gehele binnenboel kosten rond de 1200 euro ,wel duur maar speelt weer goed, ik denk niet dat je door een niet B&O kenner er aan moet laten sleutelen zoals Beobuddy ook bedoel .gr Beosnuf

 

Michael
Top 50 Contributor
Sweden
Posts 2,578
OFFLINE
Bronze Member
Michael replied on Thu, Nov 5 2020 10:23 AM

A lot of Beolab 5 owners see their speakers break after a few years and a complete chassis repair is extremely expensive as the fault is often much cheaper to repair on board level. Sadly most owners dont know this and go for the by store suggested expensive repairs. More people should try and let repairmen repair the boards and isolate the components that are usually at fault. Most speakers fail the same way so a solution is probably not far away. 

This guy in denmark can repair ICEboards and might be able to help. Probably much, much cheaper.  

 

https://4juhl.dk/

Beolab 50, Beolab 8000 x 2, Beolab 4000 x 2, 
BeoSound Core, BeoSound 9000, BeoSound Century, 
BeoLit 15, BeoPlay A1, BeoPlay P2, BeoPlay H9 3rd Gen, BeoPlay H6, EarSet 3i, 
BeoVision Eclipse Gen 2 55", BeoPlay V1-40, 
BeoCom 6000 and so much else :)  

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Thu, Nov 5 2020 12:48 PM

If it was all that easy.

I've fixed dozens off these ICE  boards over the past years. They fail often. But that doesn't imply that you can armed with some boards under your arm  you easily fix  every BL5 at client's their home.

I've seen numbers of BL5's where other parts on the chassis had severe damage after a failure. Completely burned away traces in powersupplys and/or protection circuits. And then I haven't spoken yet about failing eeproms, smoked (low) subwoofers...

To encourage (unskilled) people to open up their BL5's might result in more damage then would be necessary (broken or bent flatcables) isn't the thing I would advice.

DStefan
Not Ranked
Posts 25
OFFLINE
Bronze Member
DStefan replied on Fri, Nov 6 2020 7:45 AM
De dealer is gisteren langsgeweest. De storing zit in de mid. Zoals je zei worden de defecte units gewoon verwisseld. Maar op dit moment dus helaas niet voorradig. Kan nog maanden duren. Ik snap niet dat B&O dit niet op orde heeft en eigenlijk is het onacceptabel. Maar ja, je staat met je rug tegen de muur hè.
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Dec 13 2020 1:49 PM

DStefan gewoon verkopen, en over gaan op een ander merk.

Want dat gevoel, met je rug tegen de muur dat blijft bij B&O

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Dec 13 2020 1:49 PM

DStefan gewoon verkopen, en over gaan op een ander merk.

Want dat gevoel, met je rug tegen de muur dat blijft bij B&O

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky replied on Fri, Jan 29 2021 11:40 PM
koning:

DStefan gewoon verkopen, en over gaan op een ander merk.

Want dat gevoel, met je rug tegen de muur dat blijft bij B&O

Kun je niet gewoon een ander merk kopen en stoppen met zeuren ik wordt er flauw van. Ik heb je eindeloze discussie over die beosound node gelezen, ik heb 7 bs cores en ze bevallen me redelijk. Ja ik heb af en toe inderdaad een bug maar met ipad, iphone, br1 en alexa bedienbaar. Probeer maar is met een ab een node te bedienen. Zeg maar is goodmorning alexa en kijken of je node gaat spelen en je gordijnen opengaan en je lamp gaat branden... Cool ik vergeet de koffiezetter.

Ik denk dat het ontbreekt aan kennis in het Dutch forum ik was hier vroeger behoorlijk actief maar de gezellige ondertoon en de constructieve reacties dwingen mij maar niet te reageren.

Kon het nu niet laten.

Als beobuddy het overigens niet kan repareren kan niemand het ook B&O niet, ik heb echt van alles naar hem gebracht en alles is gemaakt. Dat al 10 jaar en het is altijd goed! Beolab Beovision amplifier br 1 echt alles.

Ik zou mijn labs 5 zo in de auto mikken en direct naar Utrecht rijden, beobuddy is 100% betrouwbaar en gewoon heel erg goed.

Ga rustig naar een dealer hoor maar als ik geen garantie meer heb...

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sat, Jan 30 2021 9:38 AM

Weet je wat t is, het werkt gewoon niet!

Je geeft aan t werkt redelijk, voor dat geld moet het top werken.

En het is belachelijk dat je weken of zelfs maanden moet wachten op reparaties.

Ik ben het eens met Dstefan dat het gewoon voorradig moet zijn.

Ik heb zelf een beotime te reparatie aangeboden bij fred baak.

Rechts hulp (na 1 jaar!) moest er aan te pas komen want ondanks het verzoek en de belofte om de beotime terug te sturen,gaf de knecht hier geen gehoor aan.

Ik heb mijn B&O wel weg gedaan en geen spijt van, ik had het alleen veel eerder moeten doen.

Wat ik nu heb werkt niet redelijk maar top!

Die discussies wat men moet voeren om een beosound moment redelijk aan de praat te krijgen is gewoon te gek voor woorden.

Ik blijf gewoon mee lezen

 

 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sat, Jan 30 2021 2:26 PM

Koning, man, je lijkt grumpycat wel.

 

Als je kennelijk niets meer met het merk B&O, prima toch? Als jij je goed voelt met ander merk apparatuur, prima, doe gewoon waar jij je goed bij voelt.

Maar ik krijg ook de indruk dat je enkel en alleen er nog maar op uit bent om negatieve commentaar op zowel op het general als het nederlandse forum te spuien. Als je zo negatief er tegenover staat, laat het dan voor wat het is en bespaar jezelf die negatieve energie die je er in moet steken.

Ik meen me te herinneren dat je overging naar de Node, deze op de BL5 had aangesloten en toen sprak van een aanmerkelijke verbetering? Heb je de BL5 inmiddels ook de deur gewezen? Ben dan benieuwd wat je keuze dan is geworden. Ben verder ook benieuwd hoe dat gaat over een paar jaar als eventueel de Bluesound Node die je hebt de geest mocht geven. Hardware- of softwarematig. Of heb je inmiddels daar een nieuwere versie 2i van. Want die Bluesound's zijn kennelijk ook niet toekomstbestendig, dat ze er iedere keer een nieuwere versie van uitbrengen.

 

En voor wat betreft Fred. Die doet voor iedereen zijn best voor zover het in zijn vermogen ligt.  Net als elke andere vooraanstaande dealer die zijn naam heeft hoog te houden. Hoe oud is die toverfluit inmiddels? 10-15 jaar? Maar om zomaar een dealer hier met een enkel dergelijk voorbeeld in een kwaad daglicht te stellen, vind ik niet netjes.

Je kritsch uiten op een forum is prima, maar elke keer naming and shaming voor iets of iemand lijkt me niet de bedoeling.

 

@ Chucky, bedankt voor je positieve feedback.

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky replied on Sat, Jan 30 2021 4:51 PM
koning:

Weet je wat t is, het werkt gewoon niet!

Je geeft aan t werkt redelijk, voor dat geld moet het top werken.

En het is belachelijk dat je weken of zelfs maanden moet wachten op reparaties.

Ik ben het eens met Dstefan dat het gewoon voorradig moet zijn.

Ik heb zelf een beotime te reparatie aangeboden bij fred baak.

Rechts hulp (na 1 jaar!) moest er aan te pas komen want ondanks het verzoek en de belofte om de beotime terug te sturen,gaf de knecht hier geen gehoor aan.

Ik heb mijn B&O wel weg gedaan en geen spijt van, ik had het alleen veel eerder moeten doen.

Wat ik nu heb werkt niet redelijk maar top!

Die discussies wat men moet voeren om een beosound moment redelijk aan de praat te krijgen is gewoon te gek voor woorden.

Ik blijf gewoon mee lezen

Fred gaat niet lopen piepen over een fluit van een paar honderd euro. (-die van mij is overigens door eigen toedoen gesloopt en Beobuddy heeft hem weer gefixt)

Dr zal wel meer zijn geweest, Fred is een prima dealer en zeurt niet over garantie, ik ken Fred al 15 jaar of langer zelfs.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sat, Feb 20 2021 11:59 AM

Beobuddy jij weet hier helemaal niets vanaf, dus ga je hier niet in mengen !!

Wil het niet meer over die kleuter hebben.

 

Om even terug te komen op bluesound.

Najaar 2015 introduceerde Bluesound hun tweede generatie netwerkspelers.

De EERSTE GENERATIE draaid nu nog steeds op de nieuwste BluOs software en krijgt alle updates die de nieuwste spelers ook ontvangen!!

Je praat over een apparaatje van 549,00 euro.

Ik weet dat B&O je werk is,en je moet ook niet de hand bijten die je voed,maar zie nou eens een keer in dat dit voor een premium merk gewoon niet kan.

 

P.s Heb nu een Hegel H390 + Sonus Faber luidsprekers met Nad C658 streamer

 

 

 

 

Ryan04
Not Ranked
Posts 1
OFFLINE
Bronze Member
Ryan04 replied on Sat, Feb 20 2021 12:54 PM

Maar op dit moment dus helaas niet voorradig. Kan nog maanden duren. Ik snap niet dat B&O dit niet op orde heeft en eigenlijk is het onacceptabel.

DStefan
Not Ranked
Posts 25
OFFLINE
Bronze Member
DStefan replied on Thu, Nov 11 2021 4:03 PM
Ik ben één jaar verder en nog steeds is reparatie van de Beolab 5 niet mogelijk. Ook alle problemen aan mijn Avant NG (software en mechanisch) worden niet opgelost. Dramatische service!!
koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sat, Nov 13 2021 11:40 PM

Wen er maar aan DStefan, toch niet gekocht in houten?

 

 

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Wed, Nov 17 2021 2:20 PM

koning:

Wen er maar aan DStefan, toch niet gekocht in houten?

Was dat maar het geval geweest. Dan was hij waarschijnlijk al wel gerepareerd geweest.

Ik heb in het afgelopen jaar daar (en ook bij andere dealers) meerdere BL5's voorbij zien komen waar een nieuw chassis is geplaatst.

Waarom het Stefan dan nog steeds met een ongerepareerde BL5 zit, is dan ook opmerkelijk.

 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sat, Dec 25 2021 3:43 PM

Of hij kan het ook niet maken, en naar een paar keer vragen is ie ook nog beledigd.

 

 

 

Page 1 of 1 (25 items) | RSS