Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan Posted: Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedarchivedforum2.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

 Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.
 
Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

 Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?
____________________________________________________________________________

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Mar 14 2012 12:25 PM

TIPS

Dec. 2011 kom det nye BeoVision 7-40" Type 7741 med LED og 3D -
 
Under Tekniske specifikationer står der:
Backlight type: Edge LED type. - Ikke andet. Hvad er det for en type LED backlight ?

Jeg har idag fået svar på mit spørgsmålet.

Beobrian skrev: Det er samme LED teknologi som i BeoVision 10.

Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Mar 15 2012 8:23 AM

Mit setup pt. er sammensat af følgende:

BeoVision 7-40" Mk III - LCD, FULL HD TV, med indbygget BeoSystem 3 platform.
Dolby digital 7,1 surround sound. Indbygget DVD/CD afspiller. Software 10.05a. opdatering

DVB C HD tuner: Samsung HD 3106 YouSee boks.   

BeoCenter 9300, med pre-out via PowerLink + 2x80 Watt forstærker. Kassete båndoptager /
Radio / CD / MasterLink til BeoVision 7. / MCL Linksystem til øvrige rum: Bang & Olufsens
X-TRA speaker kit. + BeoLink Converter 1611.

Pre-amp og RIAA forforstærker: Nad C 162 til / Gramofon: Beogram TX  monteret med
MMC 1 Pic-up.

Fjernbetjeninger:  Beo 4 (SAT/AV) - Beo 4 (DTV) - Beo4 Cinema. 

Front højttaler: BeoVox Penta passive. Trækkes af  JJAZ IP 205 KV Stainless 2 X 500W
B&O APS ICEpower moduler.

Center højttaler: Aktiv BeoLab 7-4 med 2 x 250 W ICEpower moduler.

Baghøjttaler: 2 stk. BeoLab 4000 aktiv, med 2 x 35W Class AB forstærker.
 
Aktiv subwoofer: Audio Pro Bi-20 Ace-Bass. / DAB Radio: Digiality Acoustic. 

Kassete båndoptager: BeoCord 9000 (renoveret). / VHS video: Beocord V 8000.  

CD afspiller: Cayin 257  /  Blu-ray afspiller: Oppo BDP-93 EU. 

Stationær Computer: Medion Premium Entertainment P7700 D. (HDMI / Spdif out)

Bærbar Computer: Toshiba P20-103 PC. / 4 stk BeoCom 2500 telefon.

Cisco Linksys E3000 wireless N router-2,4/5 GHz-Wlan support a / b / g / n. -1 x USB IN.

Medion Life P89626 NAS netværksharddisk. Integreret DLNA-Server-UPNP-Twonky Media.

Hi-Fi møbel: 2 x Limo-3024. Fra BoConcept.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Mar 15 2012 8:28 AM

Mit setup

______________________________________________________________

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Mar 18 2012 1:49 PM

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Mar 18 2012 5:13 PM

Mit setup / interface -

BeoVision 7-40" Mk III - Oppo BDP-93 EU - Router Cisco Linksys E3000.

Sådan fungere mit mini netværk.
 
Se USB dongle, den tilsluttes via et USB kabel til en af Oppo's USB indgangs porte.
Denne dongle modtager trådløst fra Linksys E3000 routeren (802.11b/g/n 2,5 eller 5.0 GHz)
 
Linksys E3000 routeren giver mulighed for tilslutning af et USB memory-sticks der virker som
en ekstern harddisk/ NAS server, hvor jeg har indlagt mine audio-video og billede filer ind.
 
På denne måde bliver mine audio-video og billede filer nu tilgængelig på netværk, og hermed
er det muligt at hente dem via RJ45 kabel, eller trådløst via Wi-Fi til Oppo's dongle.
Andre produkter med linende styresystem til behandling og navigering af audio-video-billde filer,
vil kunne afløse Oppo'en.
 
Oppo har UPnP-DLNA funktion for let tilkobling til netværket, og et styre program som via 
HDMI kabel sendes til skærmen på mit BeoVision 7 TV, der samtidigt er tilsluttet med et IR
link kabel til Oppo BDP-93EU Blu-ray afspilleren. (Som også kan hente YouTube video til mit tv.)
 
Man kan nu styre det hele med Beo4. Dette kan lade sig gøre fordi Oppos styre koder er lagt 
på en PUC liste i BeoVision 7. En liste der kan indeholde produkt navne til mange produkter.
 
Her en oversigts tegning.


Mit USB memory-sticks for indlagt audio - video og billede filer ind efterhånden.

Det er en 32 GB Kingston USB memory-sticks sidder i Cisco Linksys E3000 router.

Når jeg aktivere Network Setup på Oppo BDP-93EU, kommer et Twonky Media logo på TV
skærmen. Cisco-Linksys E3000 benytter TwonkyMedia som software interface for Kingston
USB memory stikket.

Det køre rigtigt fint, når bare man åbner den rigtige mappe i memory stiket. Her ligger video'er
rippet fra YouTube  / musik i Flac og / billede filerne. Mapperne er lavet på Pc'en, hvorfra jeg
kan ridigere indholdet, lave playlister nummering. Musik nr. - video'er og billeder afvikles
automatisk efter hinanden i den planlagte rækkefølge der er valgt for hver mappe.

På Beo4 har jeg lagt P. MUTE ind i list. Når der afspilles musik, startes med cover billede på
skærmen, når musikken spiller, trykker jeg på P. MUTE, så slukker skærmen, og lyden går i
stereo mode.

Oppo BDP-93- EU Blu Ray afspilleren med IR link til BeoVision 7.      Se også Oppo USB dongle.

Mvh. Peter Pan

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Mar 19 2012 5:57 AM
SPØRGSMÅL -

At DTS MA7.1 mangler under BV 7- 40- 3D, tror jeg er en fejl her -

http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=746

Hvad mener du  ?  Og hvordan anvendes indstillingerne - - - -
Standard, Omkode og Bitstrøm, under opsætningsmuligheder for BV 7/ Blu-ray  ?
Skær venligst svaret ud i pap.

________________________________________

TIPS -

  

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Jeg har nu insteleret en Medion NAS netværksharddisk.

Medion Life P89626 (MD 86407) - Pris 845 Kr.
 
Med integreret DLNA-Server (UPNP, Twonky Media).
 
 
Var til salg i Aldi 30 November 2011.
 
 
 
Første hånds indtryk.
 
Det gik nem at installere NAS-serveren til det trådløst netværk, og Oppo BDP-93 EU's
USB dongle fandt min den nye NAS den med det samme. Det går lidt hurtigere
end at finde NAS mappe, end mit USB memory-sticks (beskrevet her over).
 
 
 
 
På computeren har jeg lavet genveje, så er det bare at trække filer til  musik-video - billeder
mapperne. Det fungere fint, og giver et fint overblik over det indlagte. Der er også mulighed
for at benytte NAS-serverens eget program til dette. Der medfølger en Danske manual.
 
 
 
 
 
         Beskrivelse.

 

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Thu, Apr 5 2012 6:29 AM

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Brengen & Ophalen

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Thank you Leslie - http://translate.google.com/#

________________________________________



Invitation fra Bang & Olufsen, til frokost i Struer. Brian byder velkommen.
Her har Eva dækket op til frokost for Hr og Fru Pan i kantinen, efter en
interessant rundvisning.

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

__________________

God Påske 

/ Mvh. Peter Pan

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

____________________________

B&O link setup.

____________________________

B&O Network Link Infrastructure.

Mvh. Peter Pan

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

 

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Sat, Apr 7 2012 7:00 AM

Søren Mexico:

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

 

You'll get funny translations using Google, so I don't dare to use that.... But then again, a picture says more than a thousand wordsSmile

Brengen & Ophalen

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member

Leslie:

Søren Mexico:

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

 

You'll get funny translations using Google, so I don't dare to use that.... But then again, a picture says more than a thousand wordsSmile

 

And he has a lot of text put into his pics, luckily I'm Danish Laughing

 

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Sun, Apr 8 2012 9:44 PM

Peter Pan:
SPØRGSMÅL -

At DTS MA7.1 mangler under BV 7- 40- 3D, tror jeg er en fejl her -

http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=746

Hvad mener du  ?  Og hvordan anvendes indstillingerne - - - -
Standard, Omkode og Bitstrøm, under opsætningsmuligheder for BV 7/ Blu-ray  ?
Skær venligst svaret ud i pap.

Mit BV7-55 (MK I) tv kører bare med Standard............men er ikke 100% på hvad jeg får ud af de andre.

Noget som til stadighed undrer mig er, hvorfor BS3 systemet ikke understøtter HD audio (DTS-MA), at den nye "gør det" er fordi at BR drevet dekoder signalet som jeg har forstået det.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Hej beolion, ja det har taget sin tid at finde udaf dette rette sammenhæng, men læs her -

PCM og Bitstrøm er digital lyd overførsel.
Standard, den idstilling hvor signalet håndteres som PCM. Så pakker Bly-ray afspilleren disse lydformater ud og
sender det i PCM (Fuld opløsning) til surround modulet, som genkender signalet som PCM Multikanal, med helt
den samme lydkvalitet, som hvis du kunne håndtere HD lydsignalerne direkte i dit tv's surround modulets dekoder.

Bitstrøm, så håndteres det som de enkelte lydformater, og her kræves det at den pågældende dekoder sidder
i surround modtageren. (BeoSystem 3)

Da Blu-ray-skiven kom frem, var der endelig plads, så vi i dag kan glæde os over lyd i såkaldt HD-format (DTS-HD
Master Audio og Dolby TrueHD). Disse formater er såkaldt losless pakket lyd, og er altså ikke komprimerede.

HDMI formatet 1.3 eller 1.4 er ikke så vigtigt for B&O, da de vi ikke har implementeret nogen af de features der kun
er mulige med HDMI 1.3. HDMI version 1.4. findes på BeoSystem 3Mk III - 3D og BeoVision 7 - 40" & 55" -3D,
for at håndtere 3D signalerne

BV7's / BSys3 dekodere lyden.

Har du bemærket, hvad der sker, hvis du sætter den til "bitstream": dit BSys3 beder afspilleren om et DTS-spor, som
den kan finde ud af at behandle. Resultatet er en downkodering. ------------

-----------------------------------

Lennart4 skrev:  (Se det her.) 

Hej Buch. Ja det er MEGET skuffende. Har selv 7-55 mk 1, men kun 5.1 setup. Jeg nægter at støtte B&O, ved at købe
to Beolab ht mere, når hverken min 12000 kroner dyre blu ray afsp, eller Bv7 kan håndtere7.1 DOLBY true HD.
Jeg har da en PLAYSTATION3, der kan gøre jobbet, men principielt er det bare for ringe, at vi kunder er nødsaget til at
tilkøbe andre,  langt billigere, men langt bedre produkter for at få fuld udnyttelse...... 
------------------------------------
( Spørgsmål stillet af Peter Pan )

"Hvad mener i . Er det ligemeget om Bang & Olufsen's Blu- ray nedsampler DTS HD MASTER Audio til 5.1 kanaler, eller
skulle B&O bruge nogle ressourcer på at få opdatere BeoSystem 3 til selv at kunne afkode DTS HD Master Audio til 7.1
kanaler.
------------------------------------
Her er hvad Beobrian skriver som svar: Det er korrekt den nedsampler til DTS 5.1. Det er kompromiset udfra det drev der
kan sidde i BV 7-55. Så kunne vi arbejde på at opdatere surround modulet i BeoSystem 3, men det vil kræve at vi overgik
til HDMI 1.3 med en masse problemer til følge, fordi HDMI 1.3 egentlig ikke er klar til frigivelse, med alle de kompatibilitets
problemer der er. Så vil vi hellere gå på det sikre stabile valg, HDMI 1.1 og konvertere lyden i en ekstern afspiller til PCM
stereo. De kunder som har meget fokus på DTS-HD vil købe 7-55 uden drev, og tilvælge en BD afspiller, som kan betjenes
af vores fjernbetjening Beo4 eller Beo5 system controlleren.

Forskellen imellem DTS og DTS-HD er for det meste meget svært at høre, det er samme forskel som mellem MP3 i 384 k/bit
op imod PCM stereo, Jeg har testet en del skiver, og det er egentlig lidt skuffende, af man ikke henter mere. Jeg har en enkelt
skive hvor det er som nat og dag i lyd forskel, eller egentlig mere lydniveau, det var som om lyden var skruet ned på DTS, og
fik 10 DB ekstra ved DTS-HD."
----------------------------------

Det jeg hæfter mig ved, er at Beobrian faktisk anbefaler at købe en Blu-ray afspiller af anden fabrikat, f.eks. Oppo-BD-EU 93
hvis man vil have fuld udnyttelse, af sit hamrende dyre udstyr. Det er tydeligvis den ånd der gennemsyrer Bang & Olufsen.

_____________

Mvh. Peter Pan

Beofan2
Not Ranked
Posts 64
OFFLINE
Bronze Member
Beofan2 replied on Wed, Apr 11 2012 6:29 PM

Er idag blevet opdateret på B&O PLAY V1 (det nye entry TV). I butikkerne 2.5.2012 så det er jo snart. Det kan leveres lige herefter. Gætter på vi snart får en pressemeddelse så Tue Mantoni har noget til regnskabsmeddelsen i næste uge. Pris for 32" er 17000 DKK - 40" er 22000 DKK. V1 er connected trådløst til dit netværk så der bl.a kan hentes musik, opdateringer  etc. Du kan bruge din IPhone sammen med V1 og se indholdet herfra samtidig med du ser det på V1. Jeg gætter selv på at der kommer en dedikeret fjernbetjening til V1. Det kan bl.a monteres i en loftswire. Har efter den forhandeler jeg talte med rigtig god lyd og billed. Nævnte jeg de 5 HDMI Smile Og så er der Made in Struer, DenmarkSmile

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Apr 11 2012 7:05 PM

Tusind tak for din opdatering Beofan2. Lyder spændende. Smile 

--------------------------------------------------------

På Beospain fortælles at navn vil være B&O BeoVision Play V1 eller V32, afhængig af distributionskanalen.

Priser i € variere lidt mellem de lande, det hele afhænger af skattemæssige forhold i
hver land. I Spanien bliver prisen 2,300.00 € for 32" og 2,950.00 € for 40" version.

BeoSound 8 med AirPlay kommer i midten af Maj måned.

Beofan2
Not Ranked
Posts 64
OFFLINE
Bronze Member
Beofan2 replied on Wed, Apr 11 2012 9:07 PM

Var så lidt Smile Forhandleren jeg talte med var meget begejstret, forventer så meget af V1. Han mener jeg har noget at se frem til 2.5, så det gør jeg så da...

Du kan jo lige gøre ham V missen opmærksom på at hans IPhone, Pad, Pod og TV er samlet af stumper i Kina made in China tilført lidt Californisk solskin...... Smile Der er vidst ikke meget nyt i at B&O er samlet af stumper fra andre steder på kloden.......

Det med IPhonen var forhandlerens beskrivelse af funktionen. Måske er det bare en ATV, måske bliver vi overraskede..... Hvis ikke er det da rigtigt at det ikke i sig selv er nogen nyhed..... Men kan nu ikke lade være med at være begejstret for V1 ud fra alt hvad jeg indtil nu har kunnet læse mig frem til.

Beofan2
Not Ranked
Posts 64
OFFLINE
Bronze Member
Beofan2 replied on Thu, Apr 12 2012 6:10 PM

Talte med en anden forhandler som fortæller at jeg kan streame indholdet fra min IPhone direkte til V1.... Der følger en Beo4 med. Prisen inkluderer bordstand, ønsker man istedet et vægbeslag tillægges 1495 dkk

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Apr 12 2012 6:31 PM

 

     

 

Beofan2
Not Ranked
Posts 64
OFFLINE
Bronze Member
Beofan2 replied on Thu, Apr 12 2012 8:31 PM

Ja prisen varierer nok lidt, det gør den jo som regel. Men omregner du euro til kroner passer mine priser nu meget godt.

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Thu, Apr 12 2012 10:04 PM

Peter Pan:

------------------------------------
( Spørgsmål stillet af Peter Pan )

"Hvad mener i . Er det ligemeget om Bang & Olufsen's Blu- ray nedsampler DTS HD MASTER Audio til 5.1 kanaler, eller
skulle B&O bruge nogle ressourcer på at få opdatere BeoSystem 3 til selv at kunne afkode DTS HD Master Audio til 7.1
kanaler.
------------------------------------

Jeg har det faktisk lidt sådan, at B&O selv burde kunne levere den bedste lyd, da lyd burde være en af deres kernekompetencer. Har man fx. BL5 (ville jeg ønske jeg havde råd til), så er input signalet ekstremt vigtigt.

Og til 130.000 for 7-55 synes jeg det er lidt ringe at BS3 ikke kan dekode HD lyden. Umiddelbart virker det som om lyddelen i BS3 er lidt outdated. Og jeg køber nu heller ikke rigtig B&O's argument med at HDMI1.3 ikke er klar til frigivelse, det har nu været defacto standard i flere år. frigivet eller ej. Det virker mere som et internt problem i BS3.

Sorry, lidt galle kom der da lige her Big Smile

Nogle gange fortryder jeg at have valgt et internt BR drev i mit 7-55, men på den anden side, det er super elegant.

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Thu, Apr 12 2012 10:12 PM

Jeg har faktisk stadig et ældre TV fra 1992, LS4500, og det virker endnu og har stadig et flot billede.

Så jeg kan godt forstå at B&O gerne vil have flere ind i deres Univers med et billigere TV, og til de priser virker det også muligt. Og man må medgive, at temmeligt mange hjem har idag en eller anden form for iPad/iPhone/ixxx dim, så det skal nok give "æblefolket" lidt mere mod på B&O hvis iTing understøttes naturligt.

Og da man fortsætter med Beo4, så giver det i sig selv også et kvali stempel ift. faktisk alle andre TV, det er bare den bedste fjernbetjening der findes, og som uden problemer kan betjenes uden at skulle kigge på den.

Glæder mig til 2/5 - selvom jeg nu ikke mangler noget TV :-)

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Apr 13 2012 9:02 AM

Beofan2

Svar fra ham V missen til dig Beofan2   -

Jeg ved, at iPad og co. er lavet i China, men til forskel fra B&O har Apple styr på produktionen derude.
Det var det jeg mente - det er for et så lille firma som B&O umuligt at styre det fra Nordjylland.
Og derfor i længden dyrere.
 
Det kan du jo lige gøre ham Beofan-to-met opmærksom på. Smile
 
Hvis B&O havde styr på det, ville de jo forlængst havde præsenteret den BS8-AirPlay-version.
Der er gået kage i det - det har jeg fra en pålidelig kilde!
 
Vel nok derfor har de valgt at lade V-serien producere i Paderborn med slutmontage i Struer.
Og ja, det meste af stumperne kommer selvfølgelig oprindelig fra fjernøsten.
De er jo både gode til det derude - og billige!
 
Hilsen missen.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Apr 13 2012 10:46 AM

Min Beo-stuen plus div. Her lidt billeder.

 

Et sæt BeoLab 4000 benyttes også som baghøjttaler.

 

Og her skriver jeg til dig.
_______________________________

Hi-Fi / opbevarings møbel. Her beskrivelse og billeder

Jeg har samlet 2 skab/skuffe elementer i valnødfiner, med navnet Limo - 3024. Længden på et færdigt elementer med 2
skabe og 4 skuffer er 169 cm, og på to stk. elementer giver en samlet længde på 338 cm. Hvert skabe har en bredde
på 52 cm, og de 4 skuffer har en bredde på 51 cm. Højden er på 85 cm og dybden er 47½ cm.
 
Den største udfordring i at samle de to elementer lå i at det ene skab skulle væk, da vi kun har plads til en samlet længde
på 286 cm. Det er ikke muligt at købe et element med kun et skab og 4 skuffer.
 
Det gik rigtigt fint med at få elementerne tilpasset alligevel. Top pladen er 5 cm tyk, så jeg måtte en tur til en snedker, da
min egen rundsav ikke kan save så dybt. Det lykkedes også at løsne ende fineren med en hårtørre fra det afsavede stykke,
og med kontaktlim at sætte det på den afkortede top plade igen.
 
Plads på hylderne til Hi-Fi. En Beogram TX grammofon kunne jeg sætte pænt ind på plads uden at skrabe knoerne.
 
1 element med 2 skabe og 4 skuffer i valnødfiner. H85. x B169. x D47½ cm. Navnet er Limo - 3024. Pris pr. stk.
5.999 kr x 2 = 11.998 kr.
 
1 stk. Bogkasse  i valnødfiner. H43½. x B182½. x D.30 cm. Navn Occa - 1005. Pris. 2.499 kr. til at hænge op over reolen,
også fra BoConcept, det bliver rart at se det helt færdigt.
 
Det samlede beløb bliver 14.497 kr. Det syntes jeg er en rimelig pris, set i forhold til de Hi-Fi møbler jeg tidligere har set på,
og det er mange.

Her lidt billeder.

Teknik box og subwoofer ses i hjørnet.
 

Hjul monteres.
 

Reolen er på hjul så man kan komme bag om den og nørde rundt.

Her mangler finer efter reolen er afkortet, og det ene skab er fjernet.
 

Her er ny finer kant på plads.

2 X Limo nr. 3024. Her det færdige resultat.

Krokko på plads. (Fruen brokker sig så det bliver nok ikke permanent)
 

Øverst: 1 stk. bogkasse i valnødfiner. H43½. x B182½. x D.30 cm. Navn Occa - 1005. Pris. 2.499 kr. er her opsat.

I mit Hi-Fi skab ses:

NAD C162, forforstærker. - Cayin 257, CD afspiller.- Beocord V 8000,
VHS video. -JJAZ. IP 205 KV Stainless, 2 X 500w APS ICEpower. -
Beogram TX, grammofon. - Samsung HD 3106 YouSee selector.
Uden for ses:  BeoCenter 9300. - Audio Pro Bi-20 Ace-Bass, aktiv subwoofer.

BeoVox Penta - BeoVision 7-40".

Mit setup pt. er sammensat af følgende: Se side 1.

Jeg syntes det er lykkedes meget godt at skjule alle de nødvendige ledninger og kabler.

 


Her beskrives af hvad der ligger bag de små nr. du ser på billedet.
 
1) BeoLink Converter krontrolboks, benyttes, når audio og videoprodukter med
Master Link (ML) og 7 polet datalink /MCL) ønskes forbundet. I mit setup har
Beocenter 9300 MCL link og BeoVision 7 ML link.
 
2) Remote mains switch, er en fjernbetjent netafbryder som får et on/off trikkersignal
fra pin 4 i PowerLink stikket. I mit setup tilslutter den 230V til min subwoofer.
Her udover tændes nr. 2 - nr. 4. - nr. 6 og nr. 5.
 
3) Er endnu en Remote mains switch som trigger 230V til de to aktive BeoLab 4000
baghøjttalerne i mit surround system.
 
4) Er en 20 db antenne forstærker  som tilsluttes 230V med triggersignal fra (2).
 
5) Er et højttalerrelæ som sikre at ICEpower modulerne ikke givet "blobs" i højttalerne.
 
6) Strømforsyning til højttalerrelæet, som tændes med triggersignal fra (2).
 
7) X-TRA speaker kit, består af en MCL 2A relæboks, og en transciver. I mit setup
sendes lyd fra Beocenter 9300's 80 Watt forstærker til passive højttaler i vores alrum/køkken.
 
8) Er fra JJAZ, en IP 205 KV Stainless, 2 X 500 Watt APS ICEpower forstærker, tilsluttet
direkte fra BeoVision 7-40 TV's PowerLink front bøsninger med 2 stk. MK III PowerLink
kabler til ICEpower modulerne. Strømmen til ICEpower forstærkeren slukkes aldrig.

MVH. Peter Pan

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Apr 14 2012 8:34 AM

Så venner -  BV V1 er på vej!

Det er et stålkabinet. Dette tv, der bliver lanceret nu som det første, hedder officielt V1-40",
senere kommer så V1-32". En V2-serie vil med tiden følge efter.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sat, Apr 14 2012 7:47 PM

V2 serie?  does that mean 46 inch version.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Apr 15 2012 9:01 AM

Hello koning

Maybe It is for early, we know nothing yet.  Yes - thumbs up

Beofan2
Not Ranked
Posts 64
OFFLINE
Bronze Member
Beofan2 replied on Sun, Apr 15 2012 5:47 PM

Det er da vist et af dine egne designs...... Tvivler meget på at V1 har fået lov at komme ud af baglokalet.... Som jeg tidligere har beskrevet det er højtalerstoffet synligt bag hullerne i fronten. Det er altså ikke som på BV10....

At der følger en V2 er vel meget logisk. Det kunne enten være større skærme fra 46" og op elller et endnu billigere TV...

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Apr 16 2012 5:55 PM

Wink

Lidt mere skriveri om B&O "mediecenter" PLAY V1 (Goolge oversættelse)

Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Apr 18 2012 8:00 AM

Tips - for jer med  kabel TV.

Pdf. Udvidet brugervejledningmanual  - http://skantenne.dk/misc/Brugervejledning-1.pdf

You See har nu afsluttet runden med ennu en ny oficielle software opdatering version 2.096. GUI version 2.210.
til min Samsung SMT-H3106 HD (versionen uden harddisk)

En synlig forbedring. Jeg oplever en langt hurtigere opstart efter at strømmen har været afbrudt. Tidligere var
boksen irriterende langsom, og uret viste sig først efter den valgte kanal var på skærmen. Dette er rigtigt godt,
for på grund af højdt standby strømforbrug, slukker jeg HD boksen når den ikke bebyttes. 

Sjovt nok er dette ikke komenteret i  "Første kig på den nye HD-modtager fra YouSee" 4. februar 2008 - Læs her.

Min opdatering gik smertefrit. Kanalskift: - Er som tidligere hurtig og problem fri med Beo4, via IR link.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hej Beofan2,

du skrev: "Det er da vist et af dine egne designs...... Tvivler meget på at V1 har fået lov at komme ud af baglokalet.... Som jeg tidligere har beskrevet det er højtalerstoffet synligt bag hullerne i fronten. Det er altså ikke som på BV10.... At der følger en V2 er vel meget logisk. Det kunne enten være større skærme fra 46" og op elller et endnu billigere TV..."

Ja vist er det det - Peter har mange gange ligget tæt på. Vi får at se, om det ikke også skulle være tilfældet denne gang Cool

Der er ikke nogen tv i baglokalerne rundt omkring - de var kun kort tid ude til tests, og forsvandt så igen.

Hvad en V2-serien indebærer er vel for tidligt at spekulere om - det afhænger nok væsentligt af, hvordan V1-serien bliver modtaget.

Hilsen Millemissen

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Apr 18 2012 9:59 PM

Så er der igen lidt nye oplysninger om B&O BV play V1 på Beospain.

http://beospain.foroactivo.com/t659p15-novedades-bo-abril-2012#6988

Google oversætter. Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Apr 19 2012 10:09 AM

Bemærkede du at Beo4 der sælges sammen med B&O BV. play V1 får et anderledes
knap-layout, som er tilpasset den nye brugerfladen. Kabiner i malet stål, samt "hul" i
bagbeklædningen til f.eks en ATV version 3 boks. Samt opdaterings mulighed af PUC
lister via internettet. Det bliver sku da fedt.

Magnus
Top 200 Contributor
Norway
Posts 331
OFFLINE
Gold Member
Magnus replied on Thu, Apr 19 2012 11:39 AM

Det høres meget spennende ut! Men nå virker jo fort de vanlige Beovisionene som må oppdateres av forhandler osv. ganske gamle. Så de bør få opp farten med å rulle ut den nye videoplattformen der også! Men hvis det er plass til Apple TV, så antar jeg at det ikke er innbygget AirPlay?

 

Peter, du kunne ikke endre tråden fra en spørsmålstråd til en diskusjonstråd - slik at vi slipper de gule og grønne postene overalt? Er jo tross alt en diskusjonstråd...

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Apr 19 2012 1:21 PM

Hej Magnus

BeoWorld Nordic her = http://archivedforum2.beoworld.org/forums/18.aspx

For oven står der:
Et diskussionsforum for at diskutere Bang & Olufsen-produkter
Har du efterlysninger om dine B&O musikanlæg og video-produkter?
Spørg her! Har du bare kommentar? Skriv den her!
-----------------------------------------------
Så jeg tror ikke at vi kan komme af med de farvede kanter.
Måske Dillen kan fortælle om det kan ændres.

Hilsen Peter Pan.

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Thu, Apr 19 2012 4:09 PM

Jeg må da medgive, at jeg ser også frem til at dette TV kommer.

Jeg kan forstå på min forhandler at BV7-32 og 7-40 er gået i stå, og man regner faktisk med at mange som idag køber 10-40 nok fremover vil nøjes med det nye TV.

Men, man håber da så også at der kommer mange flere ind for at købe det nye B&O TV, et 10-40 er trods alt et ret dyrt TV for de fleste. Og mange har nok ikke nødvendigvis brug for link på TV.

Beofan2
Not Ranked
Posts 64
OFFLINE
Bronze Member
Beofan2 replied on Thu, Apr 19 2012 5:45 PM

Peter Pan:
Det bliver sku da fedt.

ja det gør det helt sikkert! Jeg ser meget frem til at se, høre og prøve de mange spændende funktioner i V1. Da jeg læste beskrivelsen af designet kom jeg faktisk til at tænke på Anders Hermansen. Bliver spændende at se hans tilgang til design af et TV. Den simple fjerbetjening og brugerflade fik mig til at tænke på Beo1 og BV1. I webcasten fortæller Tue Mantoni om muligheden for at bruge IPhone eller android sammen med V1. Oh kom maj du søde milde Smile

Page 1 of 40 (1577 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last » | RSS