Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jan 25 2019 1:12 PM

Endnu engang ny farve fra B&O.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sat, Jan 26 2019 6:18 AM

Ja det blev ikke B&O der fascinerede mig denne gang, men LG.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Jan 27 2019 9:01 AM

Opsummering for nye læsere.

Dette er en ren LG tv-produktion. Men B&O kan sælge WiSA-kompatible højttalere.

Med LG Signature 65" R9 OLED TV, ville du kunne udnytte Amazon Alexa til at få en bred vifte af muligheder.
Der er support til Apple AirPlay 2, HomeKit. Ligesom med AirPlay 2 kan du afspille videoer fra Tunes-biblioteket,
samt nyde videoer, musik, fotos fra dine Apple-enheder via LG Signatur. Med hensyn til HomeKit kan du styre
tv'et ved hjælp af Home appen, eller hvis du ønske, bare ved at spørge Siri. Rollbox / Soundbar arbejder med
4,2 surroundkanaler, 100 watt forstærker og Dolby Atmos processer.

https://www.wisaassociation.org/certified-devices/

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jan 28 2019 7:01 AM

Jakob66
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
Jakob66 replied on Tue, Jan 29 2019 10:41 AM

Hej Peter, Så hos en ven forleden at man kan skrue op og ned for lyden på BV 7-40 med fjernbetjeningen til et Apple-TV 4. nu har jeg selv skiftet mit gamle Apple-TV ud med et nyt 4K. Jeg har ligeledes et BV 7-40 full HD. Dog virker lydstyrkejusteringen fra Apple remote over på mit TV. Er der noget jeg kan slå til i BV 7-40 et eller andet sted? Desuden virker autovalg på HDMI B ikke så TVet selv starter når man tænder Apple-TV. Kender du løsningen? 

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 321
OFFLINE
Gold Member
madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jan 29 2019 4:18 PM

Jeg benytter 2 X ATV3 med PUC kabler og Beo4. Det virker stadig godt i mit setup. Yes - thumbs up

 

 

 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Ingen af mine AppleTV-fjernbetjeninger har været pakket ud - jeg ved ikke, hvad jeg skulle bruge dem til?

MM

There is a tv - and there is a BV

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Når nu vi er ved Apple...

Det ser ud som om deres streaming service starter nu til midten af April - i 100+ lande....så mon ikke også Danmark er i blandt dem.

https://www.macrumors.com/2019/01/28/apple-streaming-tv-service-mid-april-launch/

MM

 

There is a tv - and there is a BV

Jakob66
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
Jakob66 replied on Tue, Jan 29 2019 7:21 PM

Hej Mads,

 

mange tak for dit svar og henvisning. Jeg bruger ikke TV-tuneren i mit TV. Derfor kunne jeg godt tænke mig at tildele HDMI B til funktionen TV (eller DTV). jeg har opsagt fællesantennen da det er billigere at købe TV2-Play. DR er der jo alligevel. Dog virker min SIRI-remote ikke i den forstand at mit TV ikke reagerer på volumen op/ned fra SIRI-remoten. Heller ikke min søns Phillips TV. Så det er jo nok SIRI-remoten der ikke sender signal (dog ser Apple-TV boksen ud til at modtage noget da den blinker når man trykker.

 

Jeg vil se om jeg kan finde en måde at kontrollere SIRI-remoten. en ting er at der i ATV menuen er valgt TV via IR, men det garanterer jo ikke at remote gør det.

Ved du for øvrigt hvordan man får apple-tv ind i menuen på BV? jeg har kun 2 set top bokse at vælge imellem

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Du mener sikkert ‘...ind i PUC-listen’.

Det er en BV7, du har, så....

......du kontakter din/en B&O-forhandler og beder ham komme og opdatere listen - og så betaler du regningen 😉

Alt efter version og SW-version på din BV7 er det (eller er det ikke) muligt at deaktivere den interne tuner.

Herved frigøres TV(-knappen) til brug for en alden kilde - f.eks din HDMI med ATV-boksen.

Det ved en god forhandler - han kan eventuelt opdatere tv’et....mod betaling, sæ’følig.

 

Ved senere BV’er gøres dette (begge dele) via dets internet-forbindelse.

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Jan 30 2019 7:35 AM

Netværksafspiller (også streaming klienter, media streamers, UPnP media renderers) kan kommunikere via
netværkskabel (Ethernet) eller trådløst (WLAN WiFi) og normalt via en router til at kontakte computere eller
f.eks. Filservere (Network  Attached Storage = NAS) rekord.

I musikprogram området kan de finde plads i hi-fi-racket, blandt andre komponenter, og fungere som en kilde
enhed - den (fjernbetjening) operation er sædvanligvis så intuitiv som med andre lyde nheder på trods af det
udvidede udvalg af funktioner. De faktiske musikfiler gemmes normalt uden for netværks afspilleren (selv om
der også er netværks spillere med integreret harddisk). Opbevaringsstedet for musikbiblioteket er så pc,
laptop eller NAS. Disse opbevarings steder behøver ikke at være i nærheden af afspilleren, men kan være
visuelt diskret - muligvis placeret i andre rum.

Netværk Player Kontrolpunkt Fjernbetjening:
Brugerens brugerflade (kontrolpunkt ) - som er i tovejskobling til opbevarings stederne via Wi-Fi eller Ethernet -
giver brugeren adgang til sin musiksamling, så du let kan gennems biblioteket og afspille ønskede titler.
Netværks afspilleren kan modtage de datapakker (strømme), der leveres af serveren, og levere dem til andre
(hi-fi) enheder som Dynaudio Xeo3 systemet. Som hovedregel er digitale grænseflader også en del af det
indbyggede udstyr. Derudover er de fleste netværksspillere i stand til at modtage radioprogrammer direkte fra
internettet (selvom nogle kræver en computer, der er tændt). (Formelt opskriver UPnP arkitekturen mellem
roller Media Renderer, Controlpoint og MediaServer - med netværks spillere der kombinerer de to første roller.)

Alt hvad du behøver er at tilslutte et sæt aktive BeoLab højttaler til WXC 50.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jan 31 2019 5:20 AM

Torben Rasmussen:
Svar fra LGs R & D-afdeling.

Denne R9 har en god lyd i sig selv. Men LG WiSA Ready TV understøtter kun eksterne WiSA-højttalere.
Så når tv er indstillet til WiSA-højttalerudgang, vil tv-højttaleren blive dempet og kan ikke bruges som mix
for center tilpasning. Hvad angår opsætning, når WiSA-højttalersæt er registreret, kan du se listen over
højttalere. Og du kan tildele dem L / R / C / LS / RS / LFE kanal ved at afspille testlyd fra hver højttaler.

Byg lydsystemet til dine drømme. WiSA Certified og WiSA Ready-komponenter for at begynde at opbygge din lydoplevelse.
HER mangler Bang & Olufsen så en WiSA kompatibel center højttaler.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Det varr ikke så godt, hr Pan!

Hvad så?

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jan 31 2019 4:17 PM

Jeg tænker på, at Dolby Atmos er et modefænomen som 3D. Det er muligvis en kortvarig fornøjelse før denne Dolby Atmos
processorer der ligger i et dyrt LG-R rulle tv, bliver afløst af et nyt Dolby lyd system. Fruen og jeg er enige om grundet vores
indretning, på et tidspunkt at købe en rulle tv version. Helst i 55" hvad der nok også bliver muligt en dag. Så gør det ikke
noget hvis Surround lyd skal en tur frem eller tilbage gennem en Surround Receiver's processor. Naturligvis har receiveren
HDMI 2.1 / eARC tilslutning, som LG's 2019 tv versioner har nu. En helt ny teknologi, der kan give helt nye muligheder vi
ikke har mulighed for at forudse.

Dansk humor. Smile

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jan 31 2019 7:28 PM

LG's OLED TV 2019, Ville du kunne udnytte Amazon Alexa for en bred vifte af hjælpe muligheder.
Der er support til Apple AirPlay 2, HomeKit. Ligesom med AirPlay 2 kan du afspille videoer fra
Tunes-biblioteket, samt nyde videoer, musik, fotos fra dine Apple-enheder via LG 2019 tv.

Med hensyn til HomeKit kan du styre tv'et ved hjælp af Home appen, eller hvis du ønske,
bare ved at spørge Siri. 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Bang & Olufsen mangler at levere en WiSA kompatibel all-in-one modeller. Opad spillende
enheder på højttalerens øverste flade, som formidler lyd mod loftet fra i Dolby Atmos lydspor.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

 

Hvor en HDMI Lyd extractor kan være en fordel:
Hvis du skulle bruge extractoren til at foder et 7.1-kanals signal til en AV-modtager eller surround-lydforstærker.
Nogle HDTV'er downconvert multichannel soundtracks til stereo som standard, når de leveres over en optisk
digital forbindelse. Med en HDMI-lydextractor kan du omgå denne begrænsning ved at dirigere 7.1-lydsignalet
direkte fra f.eks din Apple TV 4K-boks til en optisk digital indgang på en surround- forstærker. 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Feb 4 2019 10:08 AM

For at undgå eventuelle misforståelser.

Torben Rasmussen:
Beosound Core har ikke WISA. De skriver desværre flere steder "immaculate sound quality",
men ikke i forbindelse med trådløs højttalertilslutning. De skriver også ret forvirrende

BeoSound Core provides all the wired and wireless interfaces you need to create a smart
connection between your speakers and your other devices. Optical-in and optical-out
interfaces provide uncompromising end-to-end digital sound as well as convenient
analogue interfaces for your older equipment.

Men et par sætninger længere nede, skriver B&O -

If you own a set of BeoLab speakers, think of BeoSound Core as the engine that turns them
into a connected speaker system

Og til sidst, så er WISA ikke nævnt under tilslutninger

CONNECTIONS
1 x USB-C (for power via external power supply)
1 x Power Link socket (RJ45) with two channels
1 x Line-in (analogue & digital combo) with sensing
1 x Ethernet 10/100 Mbit/s 1 x Toslink digital sound out
1 x USB (for connection to the BeoSound Shape)


Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

BeoRemote One/BT kan nu betjene de nyere B&O højttaler systemer - Se her hvordan.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Beoparts Korrekt dele reservedele til din Bang & Olufsen vintage.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Et lille DIY projekt, og et LG55C8 TV. 

Alternativ til vægophæng. Så er det nemmere at komme til. Standen
drejer i foden. Standen er nem at finde brugt, da BeoVision 7 er udgået.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 13 2019 10:13 AM

Flatpanels.DK. LG lancerer i år 4K OLED med HDMI 2.1, første 8K OLED og første sammenrullelige TV. Her er vores indledende
indtryk efter at have tilbragt noget tid i selskab med skærmene samt teknisk information om HDMI 2.1 funktioner mm.

Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 13 2019 10:35 AM

Recordere.dk. Altså hvis LG SIGNATURE OLED TV R ellers kommer til salg i Danmark.
Noget LG Nordic ikke var helt sikre på da vi talte med dem på CES-udstillingen.
Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Feb 17 2019 10:42 AM

Så venter vi på en dato for hvornår LG's 2019 TV bliver lanceret. ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Feb 18 2019 4:49 AM

WiSA på Facebook - Click her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Feb 18 2019 2:05 PM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 20 2019 10:06 AM

Ønskes Klipsch RP-440WC Reference Premiere HD trådløs drevet centerhøjttaler,
kræver et Klipsch RP-HUB1 HD Wireless Control Center (som sælges separat),
hvis det valgte tv ikke har WiSA kompatibilitet. - Click her. - Klipsch WiSA HUB pdf Manuals - Click here.

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Feb 22 2019 11:18 AM

Jeg har i dag erfaret i B&O butikken at BeoSound 35 er udgået af B&O's sortiment.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Feb 22 2019 12:07 PM

Intet vare evigt. Jeg måtte skiftet display på min Beo4 MkIII fra 2006, da det kun viste streger.
Et udskiftning kit kostede 150 kr. Man kan udskifte det selv, det er ikke særligt vanskeligt.


Udskiftning af display på Beo4 fjernbetjening.  
Batteridækslet og batterier fjernes - Skru de 4 små skruer ud. Under fanen er også en skrue.
Seks møtrikker fjernes med 5.5 nøgle. Fjern de gamle gummi puder af PCB, de nye er inkluderet
i udskiftning kit. Fjern det gamle display fra fordybningen. Glem ikke at montere de små nye
gummidutter mod aluminium chassiet. Hvis alt er pæn og ren, tryk det nye displayet i fordybningen
og skru det hele sammen igen.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Feb 25 2019 8:28 AM

LG Signature 55" R9 OLED TV.

Jeg dømmer bare. Smile

LG kunne måske godt have gjort mere ud af LG Signature R9's design. ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Feb 26 2019 11:08 AM

Bøjelige skærme er kommet for at forme fremtiden. - Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 27 2019 7:17 AM

Peter Pans design idé til en Bang & Olufsen WiSA kompatibel Center højtaler, der mangler i deres portefølje.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

No acoustic lens on that center....how come 🙄

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Feb 27 2019 9:12 AM

@ Millemissen - Nå nu på Engelsk.

Jeg har ikke taget stilling til hvordan B&O's innovationscenter vil tegne en sådan centerhøjttaler til produktion. Men baseret
min design idé på, at rigtigt mange er glade for BeoLab 18 med træ-lameller, og det designmæssigt passer sammen.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

  

B&O - Prisliste Pr. 01.02-2019 - Danmark - Download - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Når Bang & Olufsens officielle forhandler netværk kæmper og ønsker
at nå så mange kunder som muligt, for at opnå et salg, der kunne
holde deres forretning flydende - Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Måske er din Sonos Connect tilsluttet Aux IN på f.eks BeoSound 3000 / PowerLink til de ældre
aktive BeoLab højttaler, eller med Phono kabler til LINE IN direkte.

Der også muligt at tilslutte med Optisk Toslink. Da Sonos Connect er en af de enheder, der
udsender et volume styret digital signal, så passer Sonos Connect direkte til Optisk tilslutninger.

Prøv et Optiske Toslink kabler fra Sonos Connect, og forbinde det direkte til en aktive BeoLab
17 / 18 / 20. Endnu et Optisk kabel videre sender audio signalet fra højttaler R til højttaler L.
Hvis der streames lyd af god kvalitet, vil du nu også opleve en bedre lydkvalitet.

Det kan lade sig gøre, samtidigt at have tillslutte PowerLink til BeoLab 17 / 18 / 20 fra f.eks
dit BV. TV.

Fra B&O dok. - Oplysninger gældende for: BeoLab 17, BeoLab 17 MK II, BeoLab 18, BeoLab
Transmitter 1, BeoLab 20, BeoLab 20 MK II. Sidst ændret: 05-01-2015 07:41:01

Ved tilslutning af kilder gennem POWER LINK, TOSLINK og line-in på samme tidspunkt.
Kildernes prioritet er: 1. POWER LINK - 2. TOSLINK -3. Line-in (L INPUT R)

Bemærk: At starte en højere prioritets kilde vil altid forstyrre en kilde med en lavere prioritet.
En kilde med højere prioritet skal stoppes, for at kunne starte en kilde med lavere prioritet.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

I alliance mellem LG Electronics og WiSA, indarbejder 'Summit' trådløse teknologier i LG OLED tv
panelerne (2019) beregnet til trådløs Atmos og DTS: X-kanaler. Via kompatibel WiSA USB-sender
leveres 5.1 surround fra WiSA-certificerede højttalere, hvor aktive BeoLab højttaler er iblandt valg-
mulighederne. Bliver det Bang & Olufsens store comeback, med hensyn til sælg af flere højttaler.
Hvad tror DU ?

Det komplette udvalg af Summit's WiSA-teknologi muliggør op til otte kanaler ukomprimeret 24-bit
lyd, der kan understøtte de nyeste lyddekodeformater, herunder de objektbaserede Dolby Atmos
og DTS: X- formater til en underholdende lydoplevelse. Summitens netværksydelse reducerer vente
tiden til en ubetydelig 5 ms, der ikke varierer med netværksindlæsning, hvilket er op til 20 gange
bedre end standard Bluetooth og WiFi teknologier.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

...... beregnet til trådløs Atmos og DTS: X-kanaler. Via kompatibel WiSA USB-sender
leveres 5.1 surround fra WiSA-certificerede højttalere...., 

Og hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Atmos/DTS:X fra 6 kanaler?

Én (0.1) skal bruges af en subwoofer, tre til front h/v og til center.....vil du så lave Atmos/DTS:S med de to resterende?

OK, måske fra en pseudo-Atmos-soundbar. Men det har jo ikke rigtigt noget at gøre med B&O....og giver ikke noget mersalg af BeoLab’er (måske lige bortset fra en BL19).

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Page 28 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 26 27 28 29 30 Next > ... Last » | RSS