Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Spørgsmål til Beovox RL 140...

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 1 Follower

Jesper
Not Ranked
Aars
Posts 19
OFFLINE
Bronze Member
Jesper Posted: Thu, Nov 12 2020 3:05 PM

Hejsa...

Jeg tog en chance og købte et par RL 140, som jeg desværre ikke kunne høre. De så fine ud, så hvor galt kunne det gå?

Det har altid været en drøm for mig at eje sådan et sæt, men lige nu er glæden ikke specielt stor.
Jeg synes nemlig lydbilledet er meget mudret og underligt - stramt, men skingert - ved ikke lige, hvordan jeg skal beskrive det. Det er MEGET anderledes end mine Avance Sigma 690, så har jeg da ikke sagt for meget!!

De tidligere ejere har arbejdet hos B&O og selvom det ikke lød som om de var specielt "tekniske", forsikrede de mig om at "bas-enhederne er skiftet for et par år siden" og at det er "originale enheder".

Efter at have læst lidt rundt omkring vil mit bedste gæt være, at det måske er kondensator-problemer i delefiltrene?

Tør nogen have et bud på hvordan jeg løser mine udfordringer?

Har set nogle tale om deciderede kondensator-kits, der kan købes? Er ikke stormester med en loddekolbe, men jeg har læst mig til, at mindre også kan gøre det :-D

På forhånd 1000 tak,
Jesper...

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Fri, Nov 13 2020 6:58 AM

De trænger helt sikkert til friske kondensatorer. De har trods alt nogle år på bagen.
Men check også, at diskantenhederne fungerer. Siger de noget?

Kondensator-sæt til Beovox højttalere findes her:

https://www.beoparts-shop.com/product-category/beovox/beovox-redline-rl140/

Ja, der skal loddes lidt. Det er ikke det sværeste loddejob på jorden, men er du ikke sikker på opgaven kan jeg evt. tilbyde assistance.

Martin

Jesper
Not Ranked
Aars
Posts 19
OFFLINE
Bronze Member
Jesper replied on Fri, Nov 13 2020 7:29 AM

Tusind tak for svaret!

Nej, de er jo bestemt ikke nogle års-unger, men jeg håber, jeg kan få gang i dem igen :-D

Men ellers burde det vel være et par okay højttalere, ikke sandt?

Alright, jeg prøver lige at lytte ekstra godt til diskanterne her i weekenden.

Ellers er det jo bare at få bestilt det kit og så komme over stepperne.

Er det korrekt, at pakken vil blive sendt fra DK? Er mere end én gang blevet overrasket over afsendelsesland, hvor jeg så efterfølgende har fået en lille "hilsen" fra tolden :-D

Jesper...

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Fri, Nov 13 2020 12:38 PM

Jo, det er skam udmærkede højttalere.

Ja, det sendes fra Danmark.
Kan også afhentes, hvis du bor i Storkbh.

Martin

Page 1 of 1 (4 items) | RSS