Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

voorstellen/nieuw lid

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 1 Follower

coesmans
Not Ranked
Posts 5
Bronze Member
coesmans Posted: Mon, Nov 23 2020 12:35 PM

Beste forum leden,

Graag stel ik me even voor. Jeroen. in verleden zakelijk samengewerkt met B&O. Sindsdien een passie voor het merk. De modellen die destijds nieuw in de showroom voor mij onbereikbaar waren zijn hedendaags zeer goed betaalbaar. Daar we tijdens corona veel thuis zijn ben ik de laatste maanden bezig met een nieuwe hobby. B&O. Daarvoor moest wel de halve zitkamer verbouwd worden.... :) Sony ES + JM Lab spectral, daar kon ik echt geen afscheid van nemen, dus die zijn verhuisd naar de eetkamer en uitgebreid met een pioneer direct drive pick up, dezelfde als uit mijn jeug... :)

Heb nu een Beovision 9 (full HD, italiaanse origine, opgehaald in CH, leuke trip! ) met Beolab1 opgesteld in de zitkamer. Heb nog een DVD2 aangeschaft, maar die lijkt overbodig, daar mijn Sony Bluray ook prima werkt via HDMI. 

Heb nog een setje beosound3000 aangeschaft met beolab 6000, staat nu op mijn werk/kantoor. Ik overweeg de beolab 6000 in te gaan zetten als surround/achter speakers, maar kabels trekken is wel een hele uitdaging.. heb namelijk alle traditionele kabels netjes weggewerkt onder tapijt en in dorpels...maar daar heb je niks aan met beo / powerlink kabels... Wilde beosound3000 aansluiten voor cd draaien, maar dat gaat ook in de BD speler...dus ik hou die beosound 3000 denk ik maar op mijn werk. 

Dan nog een sub uitzoek uitdaging, wil eigenlijk mijn yamaha active sub gaan aansluiten. Heb al iets gevonden over dergelijke kabels..

Verder nog wat IR uitdagingen en moet de beo5 leren doorgronden/opnieuw instellen. 

to be continued! Kijk uit naar alle tips en tricks. 

Groeten, 

Jeroen 

Johan
Top 200 Contributor
Bolsward, NL
Posts 450
Gold Member
Johan replied on Mon, Nov 23 2020 6:52 PM

Dag Jeroen, en welkom!

Molto speziale de BV9? Of een goede deal? Prachtige spullen heb je al, met de BeoLab1s erbij en 6000 achterin krijg je een fantastisch mooie en tijdloze set.

Ikzelf heb (oa :-) een BeoSystem3 met een LG Oled, een 7-1, een 2, 8000s en 6000s en ben er erg tevreden over. Een beetje een jongensdroom come true. Mijn Cat7 (Master-) en Powerlink bekabeling heb ik in de muren door daarvoor ingefreesde installatiebuizen kunnen trekken. In de einddozen RJ45 contacten. Netjes opgeruimd dus (wel wat werk).

Ik heb ook een Beo5 (gekregen bij een BV7 die ik kocht voor de BeoLab 7-1) maar dat vind ik een nogal tricky ding! Ik ben wel een beetje een fan van de Beo4 en wellicht komt er binnenkort een BeoRemote 1. Maar als projectje is een Beo5 natuurlijk wel leuk om te doorgronden haha. En lekker afwijkend van de 'normale' afstandsbedieningen as we know them.

Foto's worden op het forum enorm gewaardeerd! En, zeker in het engels, krijg je echt goede support hier.

Succes met de installatie en integratie en nogmaals welkom!

Groet, Johan

Mikipidia
Top 50 Contributor
Posts 2,169
Bronze Member
Mikipidia replied on Tue, Nov 24 2020 12:01 AM
Yes - thumbs up

New: Beovision Harmony, Beolab 50's, Beolab 28's, Beolab 18's, Beolab 17's, Beosound Stage & LG, Beosound 2, Beoplay M3, Beoplay A1, Beoplay Portal, Beoplay H4 gen 2, Beoplay E8 3.0

Mikipedia on YouTube: https://www.youtube.com/c/Mikipedia

Mikipedi4 on Twitch: https://www.twitch.tv/mikipedi4

Mikipedia on Intagram: https://www.instagram.com/mikipedi4/

Old: Beosound 9000 mk3, Beolab 3's, Beovision Eclipse, Beolab 1's, Beolab 2, Beovision 10-46, Overture 2300, beolab 8000's, Beolab 4000's, Beovision avant 32" etc. etc.

coesmans
Not Ranked
Posts 5
Bronze Member
coesmans replied on Tue, Nov 24 2020 11:02 AM
Dag Johan,
Dank je voor je snelle reactie! Leuk! 
Volgens mij leer ik meteen iets? RJ45? Goed idee! 
Denk even mee.... zou het mogelijk zijn om Cat5 of Cat7 kabels te trekken vanaf tv (=beosystem3) naar verre hoeken van de kamer en  van RJ45 naar DIN te gaan achter tv en naar de speakers? 
Dat zou mij enorm helpen want ik puzzle nog een beetje hoe de kabels te trekken (jaren zeventig zitkuil....met speakers en tv op de randen, nogal een uitdaging. Ga er binnenkort met handige buurman eens naar kijken. Is dit misschien bruikbaar? : https://www.onlinekabelshop.nl/cavus-powerlink-din-8-pins-v-rj45-m-kabel-voor-b-o-0-15-meter
Beovision 9 was idd de juiste spec voor goede prijs incl. de beo5. En originele hoes voor tv. Maar het zou goedkoper zijn geweest om eenzelfde in NL te halen na busje huur, diesel, hotel etc. Ach ja, one has to have a hobby! :) 
Beo5 idd best een dingetje om te leren, zeker omdat er allemaal oude settings in staan van vorige eigenaar. We doen ons best! :) Vind het wel een gaaf ding dat heel veel kan. 
Fotos zal ik eens proberen zsm.
Groeten,
Jeroen  
Page 1 of 1 (4 items) | RSS