Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beovision 7 - 40 - interne tuner uitschakelen

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 1 Follower

rientjes
Not Ranked
Posts 5
Bronze Member
rientjes Posted: Sun, Dec 6 2020 4:14 PM

Ik wil op een Beovision 7 - 40 MK 3 de interne tuner uitschakelen.

Omdat er in Amsterdam geen TV signaal meer via de kabel is, gebruik ik deze niet.

Met het uitschakelen van de tuner komt de functie TV op de afstandbediening vrij en kan gekoppeld worden aan een HDMI poort.

Volgens de handleiding simpel stappenplan:

De interne tuner uitschakelen …

> Open het menu TV-INSTELLINGEN en markeer OVERIGE INSTELLINGEN.

> Druk op de middelste knop om het menu OVERIGE INSTELLINGEN te openen en markeer TUNER SETUP.

> Druk op de middelste knop om het menu TUNER SETUP te openen en markeer TV-TUNER.

> Beweeg de navigatieknop naar links of naar rechts om te schakelen tussen de instelling AAN of UIT.

Vreemd genoeg heb ik geen menu keuze ' tuner setup' , zit deze ergens verborgen, andere 'go' functie nodig ??

Mijn 7-40 heeft naast een tuner ook de ingbouwde DVB slot (uniek model, bij de headphone aan de zijkant)

Wie kan me helpen.

(|PS, als work around heb ik de Ziggo Next decoder nu op met de aansluiting AV1 - gekoppeld aan PC en deze weer gelinkt met HDMI A.)

Veel liever kies ik DTV of V.MEM om mijn ziggo Next box te koppelen want die opties zijn direct beschikbaar op de Beo4 afstandbediening. Maar die kan ik niet selecteren. Via de list functie op de beo 4 kom ik er wel uit, maar dan moet je elke keer door de menu structuur scrollen.

kan ik op een of andere wijze ook DTV of V.MEM selecteren bij het koppelen van de aansluitingen?

gr.

Aeron
Not Ranked
Leeuwarden
Posts 4
Bronze Member
Aeron replied on Sat, Dec 26 2020 4:52 PM

Tv-menu-2x 0 en dan go, daar staan bij mij de tuner instellingen. Hoop dat je d'r wat aan hebt. 

Aeron
Not Ranked
Leeuwarden
Posts 4
Bronze Member
Aeron replied on Sat, Dec 26 2020 4:52 PM

Tv-menu-2x 0 en dan go, daar staan bij mij de tuner instellingen. Hoop dat je d'r wat aan hebt. 

Alleyman
Top 500 Contributor
Posts 117
Bronze Member
Alleyman replied on Wed, Dec 30 2020 3:16 PM
Als de BV 7-40 een CI-module slot heeft, dan zit er een DVB-C tuner in.

Die zet je niet uit met dat stappenplan.

Maar die kun je dus wel nog gebruiken, omdat je nog wel het digitale signaal van Ziggo krijgt via de kabel!!
rientjes
Not Ranked
Posts 5
Bronze Member
rientjes replied on Wed, Dec 30 2020 5:05 PM

Dank, dat is een duidelijk antwoord.

De DVB-C tuner werkt helaas niet, vast iets met een update, maar ik daar wil ik me niet toe verleiden, TV werkt nu prima, de DVB-C zat er gewoon 2e hands bij.

Ik gebruik nu de Ziggo Nextbox op V-mem, omdat ik toch meestal Netflix via kanaal 150 kijk, heeft het niet zo veel zin om er ook een CI-kaart in te stoppen.

De Playstation zit nu onder PC (via de list knop) gekoppeld.

Toch nog een losse vraag, heet iemand ervaring met het update van de PUC zodat ik de ziggobox direct met de B&O afstandbediening kan afspelen. IS die ook nog beschikbaar voor mijn redelijk oude Beovision 7-40 MK3.

Ik heb een BEO 4 met joystick afstandbediening, en ook een PUC kabel.

gr.

Alleyman
Top 500 Contributor
Posts 117
Bronze Member
Alleyman replied on Wed, Dec 30 2020 9:18 PM
Ja die PUC is ook beschikbaar voor de BV 7-40, maar moet wel door een (ex-) B&O-dealer middels een laptop erin worden geflasht.
Page 1 of 1 (6 items) | RSS