Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beovision 1 gekocht: hoe kom ik in het menu

rated by 0 users
This post has 11 Replies | 2 Followers

Svernooy
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
Svernooy Posted: Mon, Jan 4 2021 9:54 PM

Hi all, 

Allereerst de beste wensen :) 

ik ben zojuist de eigenaar geworden van een beovision 1. Althans. Zo is ie mij verkocht... 

als ik op de sticker achterop kijk zie ik staan, beocenter 1. Helaas is de sticker aardig gehavend dus ik kan geen serienummer meer zien. Maar ik heb toch mijn twijfels. Op een beocenter zou toch een cd of dvd drive moeten zitten? Wel zie ik een sticker met first class laser product, maar ik kan nergens een lade ontdekken. 

maar dat is nog niet mijn grootste “probleempje”. Ik kom op geen enkele manier in het on screen menu. Ik heb er , volgens mij een beo4 afstandsbediening bij, maar als ik op menu druk, is het enige wat er gebeurt op het tv scherm, dat het woordje tv wordt getoond. 

er moet toch een manier zijn om in het setup menu te komen. Vroeger moest je hem toch ook in kunnen stellen? Ik lees namelijk dat er nog best wat instellingen mogelijk zijn als 4:3 en 16:9 switch, maar ook de geometrie van de monitor kan je aanpassen meen ik.

maar ik kom er niet uit. Helaas waren er geen boekjes meer, en kan ik op internet ook het referentie boek niet vinden. Met de handleiding wordt ik ook niet echt wijzer namelijk.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.  

Alleyman
Top 500 Contributor
Posts 117
OFFLINE
Bronze Member
Alleyman replied on Mon, Jan 4 2021 10:07 PM
1. Aan de onderkant van het scherm zit een alu stripje.

Die aanraken en de dvd-lade opent (mits hij nog werkt Wink)

2. Als je op MENU drukt en je ziet TV in beeld, dan kun je met linker en rechter pijl door de verschillende functies lopen.

Er hoort overigens eigenlijk een andere AB bij te zitten.
Svernooy
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
Svernooy replied on Mon, Jan 4 2021 10:22 PM

Ahhh vraag 2 is deels beantwoord. Daar zie ik inderdaad instellingen. 

maar geen geometrie settings. Ik meen dat dat mogelijk was om het beeld wat krommer of minder krom te maken. Kan dat in het service menu zitten? Daar heb ik ook wel een en ander over gelezen.  

Ik zag ze op marktplaats inderdaad veel met een Aluminium remote staan met weinig knoppen. Maar las ook dat latere versies zijn geleverd met een beo4. Dus had daar specifiek op gezocht. Dacht dat dat wellicht wat eenvoudiger was haha. 

Op vraag 1, ik zie echt geen alu stripje. Ook lijkt het niet of er iets afgebroken is of zo. Zal eens kijken of ik wat foto’s kan maken. 

thnx!

Svernooy
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
Svernooy replied on Mon, Jan 4 2021 10:31 PM

7-E90-B852-6357-43-DE-A34-B-B1-C3-A81-A1-F8-E FF237864-678-C-405-A-B056-5096-D6-BC7-EA6

Svernooy
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
Svernooy replied on Mon, Jan 4 2021 11:54 PM

Overigens ben ik ook wel benieuwd of je nog contrast kan instellen oid. 

Of is het zo dat bij b&o, goed goed is? :) 

 

 

 

Ruud
Not Ranked
NETHERLANDS
Posts 65
OFFLINE
Bronze Member
Ruud replied on Tue, Jan 5 2021 12:19 PM
Zie voor handleiding

https://support.bang-olufsen.com/hc/en-us/search?utf8=✓&query=Beocenter

Hier kun je bijv. ook handleidingen voor beoremote 4 vinden

Beofan with current setup Beovison Eclipse 55, Beosound 35, Beolab 6000, Beolab 11, Beoplay A9 Mk4, Beoplay E6

Svernooy
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member

Hey thnx... deze had ik al gevonden. Alleen staan de instellingen om het beeld in te stellen in het afzonderlijke referentiehandboek en niet in de handleiding. En dit referentie handboek kan ik dus nergens vinden. Ook niet in het Engels. 

Ruud
Not Ranked
NETHERLANDS
Posts 65
OFFLINE
Bronze Member
Ruud replied on Wed, Jan 6 2021 5:06 PM

Beofan with current setup Beovison Eclipse 55, Beosound 35, Beolab 6000, Beolab 11, Beoplay A9 Mk4, Beoplay E6

Ruud
Not Ranked
NETHERLANDS
Posts 65
OFFLINE
Bronze Member
Ruud replied on Wed, Jan 6 2021 5:09 PM
Hier een prtscn. Ik heb nog een bv1 te koop incl referentie boek Big Smile

Beofan with current setup Beovison Eclipse 55, Beosound 35, Beolab 6000, Beolab 11, Beoplay A9 Mk4, Beoplay E6

Svernooy
Not Ranked
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member

Thnx. Maar ook dit is niet van toepassing op deze TV. Vind het echt gek wat ik hier nu precies heb staan :) Beovision 1? waarvan het menu gewoonweg vreemd is. Of een Beocenter 1 zonder DVD of iets dergelijks. Heb wat Youtube filmpjes over de beocenter zitten kijken. En herken het aluminium stripje nu, maar dat zit er echt niet op hier. 

maarrrrr....Maar inmiddels heb ik wel weer meer setting boven water. Als ik in het menu zit, zie ik dus geen beeldinstellingen zoals de afbeelding hierboven aangeeft. Maar ik zat een ander filmpje te kijken waar ze aangeven, in het menu, druk je op “0,0,OK” dan kom ik in het Monitor Service Menu

En het is dus een type 8600. Blijkbaar met option setting 1 (geen idee wat dit inhoudt, maar misschien verklaart dit het gemis aan opties). 

Ook kan ik hier geluid, geometrie en contrast aanpassen. 

@Beofan67 - Mocht deze kapot gaan weet ik je te vinden :P volgende keer een met alle boekjes in ieder geval! 

Stoobietoo
Top 150 Contributor
Exeter, Devon, UK
Posts 692
OFFLINE
Gold Member

Deze webpagina laat zien dat uw model (8600) een Beovision 1 is.

https://beocentral.com/beovision1

Als ik het beschadigde label op je tv zie, ziet het er verdacht uit. Ik denk dat iemand het van een Beosystem 1 heeft gehaald. Misschien om het in het verleden voor meer te verkopen.

hier is een foto van onder mijn Beosystem 1 - Het toont de zilveren uitwerpknop en de dvd-lade. U kunt de opening rond de lade zien, maar uw tv is glad en heeft geen openingen.

Stoobie

_______________________________________________________________________________


This web page shows your model (8600) is a Beovision 1.

https://beocentral.com/beovision1

When I see the damaged label on your TV it looks suspicious. I think that some one has taken it from a Beosystem 1. Maybe to sell it for more in the past.

here is a photo from under my Beosystem 1 - It shows the silver eject button and the DVD tray. You can see the gap around the tray but your TV is smooth with no gaps.

Stoobietoo
Top 150 Contributor
Exeter, Devon, UK
Posts 692
OFFLINE
Gold Member

Als u Silver- of Gold-lid wordt, hebt u toegang tot alle gebruikershandleidingen.

Er zijn enkele Beovison 1-service- en gebruikershandleidingen.


Stoobie

_________________________________________________________________


If you become a Silver or Gold member you can access all the user guides.

There are some Beovison 1 service and user manuals.

Page 1 of 1 (12 items) | RSS