Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Sökes: Beolab 3000/5000 (el. Penta MK2?) display

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 2 Followers

Martin
Not Ranked
Sweden
Posts 43
OFFLINE
Bronze Member
Martin Posted: Mon, Apr 5 2021 7:44 PM

En av mina Beolab 5000-displayer har tyvärr tappat de två nedersta pixelraderna.

Jag har testat displayen i en annan högtalare och försiktigt känt och tryckt på displayen och kontakterna men problemet kvarstår tyvärr. Jag har även kontrollmätt bandkabeln och den är hel och inga kallödningar kan ses med blotta ögat. Är det värt att öppna själva displaymodulen? Det ser inte ut som att det är meningen att den ska öppnas då man måste böja bort metallbleck för att få loss höljet.

Det enklaste vore att byta ut modulen så klart.
Är det någon som har en sådan display att sälja eller vet var jag kan hitta en?

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Mon, Apr 5 2021 9:30 PM

Hej Martin

Du skal først skille displayet ad.
Det er helt rigtigt, at du skal åbne metalkanterne.
Herefter skal du rense kontaktfladerne på PCB 25 internt mellem display og styreprintkort..Herefter samler du igen.
Hvis der ikke er ordentlig kontakt internt mellem styreprintkortet og display i PCB 25, opstår nævnte fejl. Husk at PCB 25 er selve displayet, og ikke de to print bag ved selve displayet.

mvh/Fritz

Martin
Not Ranked
Sweden
Posts 43
OFFLINE
Bronze Member
Martin replied on Tue, Apr 6 2021 6:40 PM

Tack Fritz! Jag tar det på engelska om det är fler som vill veta! :-)

Wow! Thanks to your helpful instructions, together with this video describing how to clean the "zebra stripes" I fixed the display!

https://www.youtube.com/watch?v=Ff5s6AE47sE

I cleaned the board first and the visible part of the "zebra stripes" rubber connector but it only partly helped. It did show that I was on the right track though. The video shows that this rubber connector can be removed from the actual display glass. That part I would not have dared to remove if it were not for that video.

After cleaning the display glass connectors and the other side of the rubber connector it worked!

Thank you, thank you, thank you! :-D

leosgonewild
Top 50 Contributor
Helsinki, Finland
Posts 2,373
OFFLINE
Bronze Member
Kanske du kan ta med modulen till ett företag som lagar led-skärmar/reklam. Så kan du få en ny skärm, kanske även med oled?

"You think we can slap some oak on this thing?"

Martin
Not Ranked
Sweden
Posts 43
OFFLINE
Bronze Member
Martin replied on Sun, Apr 11 2021 2:13 PM

Tack men det hjälpte att rengöra kontaktytorna!

Page 1 of 1 (5 items) | RSS