Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beosound 9000 NL/ML Converter / Beosound Core

rated by 0 users
This post has 8 Replies | 1 Follower

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky Posted: Sun, Oct 10 2021 10:32 PM

Dag,

 

Ik zit al geruime tijd te prutsen met een BS 9000 MKIV (4) de laatste. Ik heb deze aan de muur hangen met een ML kabel, aan een NL/ML converter, plug omdat er geen speakers aan zitten en een BS Core via optical out aan een Core. Het werkt wel de NL ML converter opgezet als Slave. BS core in optie 2 BS 9000 in 0 beide hebben een IR Oog in dezelfde ruimte. 

Als ik CD kies op de BS Core opgezet als BEO4AV in de BR1 pakt hij spotify. Hoe krijg ik nu het zij via digitaal coaxiaal of via ML nu een cd aan in de badkamer vanaf de badkamer?

Via de app werkt het en via de BLI ook maar ik wil gewoon een IR commando geven of via Bluetooth afhankelijk van in welke ruimte ik ben en niet steeds een telefoon pakken of een ipad. 

 

Gaat dit wel werken met de nieuwe HALO?

Dank Chucky

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Mon, Oct 11 2021 8:13 AM

Twee  opties (Aanname dat er aan de BS9000 geen luidsprekers zijn verbonden):

1. digitale connectie tussen de BS9000 en de BS Core. M.b.t. de bediening van de BS9000 keuze a) manueel of b) indien de BS9000 in optie 6  gezet kan worden dan is hij te bedienen met een BR1 of Beo4. Je maakt geen gebruik van de BLC (Beolink ML/NL converter).

2. ML verbindt de BS9000 met de BLC. Deze is met hetzelfde netwerk verbonden als je Core. BS9000 in optie 0 (standaard indien geen luidsprekers zijn aangesloten). Instellingen voor de BLC: in tab Configuration

Settings: ML-role = ASlave

Experienced mapped to NL:  vink de bronnen van de BS9000 aan (hernoem ze eventueel, bijv CD9000 etc)

IR mapping: pas deze aan zodat duidelijk is welk commando een BS9000 bron moet starten.

 

Open de B&o app, ga naar Settings (rechts boven), kies Producten, kies je Core, kies Configureer, kies Instellingen, kies Beolink, kies Link naar andere producten, kies bij "Verbinden met het primaire Beolink-product" voor je BLC, kies voor "Verbinden".

 

Grootste verschil tussen 1) en 2). De laatste geeft een volledige intergratie. Kijk bijvoorbeeld in de B&o app, je zult zien dat bij een juiste instelling de radio/cd/aux bronnen van de BS9000 aan de Core zijn toegevoegd. Je hebt controle met de app en indien juist gekozen ook met een afstandsbediening.

 

EDIT - aanvullend: indien je de BS9000 zowel digitaal als via ML/BLC met de Core verbonden hebt krijg je volgend mij "leuke" effecten. Stel je hebt de BLC & Core goed geconfigureerd. Je geeft het commando CD met je afstandbediening. De CD begint af te spelen. Digitaal uit van de BS9000 geeft een signaal in bij de Core. Daarmee wordt de Core getriggerd om naar "optical" te gaan. Daarmee vervalt de bediening van de BS9000 via de Core/BLC. 

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky replied on Mon, Oct 11 2021 8:58 PM

Super Carolpa, ik dacht al dat jij het wel zou weten! Ik heb nu CD in de badkamer en kan dit overal uitrollen waar de Beoremote 1 in Bluetooth mode staat.

Ik heb ook nog een paar Beovisions die in IR mode staan met een wel of niet geintegreerde Beosound Core.

Enig idee welk commando ik daarvoor moet gebruiken? Join lukt altijd wel natuurlijk maar iets van Link-CD is wel handiger.

Ook zag ik dat jij volgens mij de afbeelding van de CD9000 ipv de beolink converter in de app hebt. Ik heb de afbeelding in apps in de NL ML converter aangezet maar hij komt niet door? Ik heb hem er wel is in gehad volgens mij?

In ieder geval super bedankt!

Chucky

 

 

 

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Tue, Oct 12 2021 5:37 PM

chucky:
kan dit overal uitrollen waar de Beoremote 1 in Bluetooth mode staat.
Je Beoremote 1 kan ook als een Beo4 gebruikt worden. Dit is een instelling! Dus ook je TV's kunnen met die remote bediend worden. 

chucky:
Ik heb ook nog een paar Beovisions die in IR mode staan met een wel of niet geintegreerde Beosound Core.

Enig idee welk commando ik daarvoor moet gebruiken? Join lukt altijd wel natuurlijk maar iets van Link-CD is wel handiger.

kun je dit nader omschrijven? Welke BV's? Hoe is e.e.a. gekoppeld? etc.

chucky:
Ook zag ik dat jij volgens mij de afbeelding van de CD9000 ipv de beolink converter in de app hebt. Ik heb de afbeelding in apps in de NL ML converter aangezet maar hij komt niet door? Ik heb hem er wel is in gehad volgens mij?
Dit is een instelling van de BLC (Configuration - Settings - Icon shown in app)

 

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky replied on Tue, Oct 26 2021 6:11 PM
Carolpa:

Je Beoremote 1 kan ook als een Beo4 gebruikt worden. Dit is een instelling! Dus ook je TV's kunnen met die remote bediend worden.

kun je dit nader omschrijven? Welke BV's? Hoe is e.e.a. gekoppeld? etc.

Dit is een instelling van de BLC (Configuration - Settings - Icon shown in app)

Sorry Carolpa was offline en kon niet testen. Ik heb de remotes idd in beo4 mode staan, voor 2 x V1 2 bs4 en een Avant 55.

In de V1 “s voor de kinderkamer zit een geintegreerde Core per kamer. Dus V1 en een bs core.

Avant in kantoor heb ik wel een core maar niet gekoppeld ik heb er ook een bluesound node aan de optical aanhangen dan kan ik hem overal afspelen met HiRes ik doe niet aan airplay2 of chromecast, te veel gedoe.

Slaapkamer BS4 geen core

Woonkamer Bs4 wel een core maar niet gekoppeld, die gebruik ik samen met mijn bs9000 optical uit de keuken met verloop van coaxiaal naar optical en klinkt beter dan rechtstreeks op de BS4

Op de vraag waarom ik geen bs9000 in de app zie geen idee, kijk hieronder naar de instellingen zou gewoon moeten volgens mij?

Sorry voor mijn late reply.

Dank Chucky.

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Tue, Oct 26 2021 7:00 PM

Hallo Chuky,

Even recapituleren: de BS9000 is ML verbonden met de BLC. Hiernaast is de BS9000 digitaal verbonden met de Core.

De BLC is ingesteld als ASlave net de instelling zoals hierboven zichtbaar. Dit zijn je instellingen, correct?

 

Verander "Connect to (secondary) naar "BS Core_AM".

Ga naar "Experienced mapped to NL":  vink de bronnen van de BS9000 aan (hernoem ze eventueel, bijv CD9000 etc)

Open de B&o app, ga naar Settings (rechts boven), kies Producten, kies je Core, kies Configureer, kies Instellingen, kies Beolink, kies Link naar andere producten, kies bij "Verbinden met het primaire Beolink-product" voor je BLC, kies voor de bovenste "Verbinden".

kies de Core bron, klik op de zwarte balk op de naam van de Core ; zwart scherm opent; kies de drie punten; daar moeten de BS9000 bronnen weergegeven worden. 

 

ik zal mijn instellingen binnenkort hier tonen.

 

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Tue, Oct 26 2021 7:08 PM

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Tue, Oct 26 2021 7:12 PM

resultaat in de B&o app:

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky replied on Thu, Oct 28 2021 8:54 PM
De app laat geen plaatje van een bs9000 zien.

That sucksYes - thumbs up

Verder wordt het gewoon bedienen vanuit de BLI. Dit met een de app van B&O is niet de hoogste prio denk ik.

Bedankt!

Page 1 of 1 (9 items) | RSS